Ik heb echt al tijden onwijze last van m'n darmen. Soms (sorry voor de details) dagen geen toiletbezoekjes voor de nr. 2

Heb al van alles geprobeerd. Op bepaalde tijden Activia eten (indien nodig), van die yoghurtdrankjes met LGG erin (Vifit enzo), Yakult, Actimel (één van twee doe ik sowieso, iedere dag), extra vezeltabletten... Het lijkt allemaal wel een beetje te helpen, minstens tijdelijk, maar nu zit ik er toch weer mee. Gisteren begon m'n buik al een kwartier na het eten pijn te doen... Ik word gek van dat gerommel van binnen!
Eerst dacht ik nog wel eens dat ik iets verkeerds had gegeten (wel raar dat vriendlief niks had, maar goed ik ben altijd al wat gevoelig geweest met het eten), maar ik kan toch niet al maandenlang verkeerde dingen eten?! Overigens eet ik echt gezond (ALTIJD genoeg vezels, gevarieerd, genoeg fruit en groeten, etc) en probeer ik mezelf zoveel mogelijk beweging te geven (bij voorkeur wandelen, omdat dat je binnenste toch masseert enzo

Zou er iets aan de hand kunnen zijn (in de zin van een ziekte/overgevoeligheid)? En heeft iemand dan enig idee wat? Ik heb zelf al een beetje lopen surfen, maar kom behalve de ziekte van Crohn (en die heb ik niet, tenminste zo erg lijkt het er niet op...) niet echt darmaandoeningen tegen die hier op lijken. En naar de dokter gaan hiermee durf ik ook niet zo goed....
Kan iemand mij helpen??