Nagelbijten, hoe ervan af komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkiej

Nagelbijten, hoe ervan af komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 15:49

Ik bij al jaren nagel. en ben nu 14. Ik begon ermee om mijn zus na te doen. Vork ik was 6-8 ofzo.
Maar ik heb met bytex geprobeert, maar dat proef je dan ook in het eten. Bv chips of dergelijke.
Voor mij geen optie.
Ook lukt het niet om nee tegen mezelf te zeggen want ik doe het heel vaak onbewust.
het is echt superkort.

Iemand tips?!

saskiakefie

Re: Nagelbijten, hoe ervan af komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:50

Nagellak op doen, miss?

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 15:53

te kort voor, echt super kort is het!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:58

Maar dan doet het toch pijn?

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:10

Hallo hier een fervent nagelbijter van het eerste uur!
Ik bijt nu, na bijna 25 jaar! niet meer. Ik ben er allereerst voor gaan zorgen dat ik goed in mijn vel zat. Nergens me meer echt druk om gaan maken.

Vervolgens ben ik echt op mijn vingers gaan letten en iedere keer dat ik iemand iets op bv papier aanwees naar mijn nagels kijken en maar blijven herhalen dat het lelijk is. Je gaat je dan langzamerhand ergeren aan die lelijke nagels en je gaat je er enigzins voor schamen en dan word het tijd om tegen jezelf te zeggen dat je moet stoppen.

Als je ze dan weer in je mond wilt steken tegen jezelf blijven herhalen dat het vies is wat je doet.
Vervolgens als ze al wat langer worden (ook al zijn ze je vingertopje nog niet voorbij) en je hebt een wit randje wat iets langer wordt, dan het nagelschaartje hanteren en niet denken dat bijt ik er wel eventjes af.

Vooral in het begin vrij regelmatig nakijken of je kan knippen, als je ze in 1 keer heel lang wilt laten groeien heb je kans dat ze dun zijn en zo inscheuren. Dan kan je weer opnieuw beginnen.
En tot slot als je witte randjes hebt blijven zeggen dat ze er zo al veel mooier uit zien.
Meestal is nagelbijten iets wat je doet als je even niets te doen hebt. Zorg dan dat je een stressballetje bij je hebt om bezig te blijven.

Ik hoop voor je dat mijn methode voor jou ook werkt in ieder geval succes ermee.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:16

wat ik heb gedaan is gelnagels nemen, duur, maar echt gaaf, heb geen nijging meer om te bijten!! werkt voor mij prima en dat na bijna 20 jaar bijten!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 16:20

ze zien me al aankomen met nepnagels! Haha!

Ik denk dat dat van IJp wel klopt, maar het is echt supermoeilijk. Me vriendin geeft me altijd een mep als ik bijt. maar daar ben ik ook niet altijd bij!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:23

Ik heb het net zoals IJp. Vooral die gedachte dat het zó lelijk was, en de jaloerzie op al die mooie nagels Vork .

Kauwgum helpt ook! Als je niets aan het eten bent o.i.d meteen kauwgum in doen (krijg je nog een lekkere adem ook!). Misschien mag het niet overal, maar voor een groot deel helpt het wel.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:25

Ik beet ook heel intensief nagel net zoals mijn beste vriendin.. Haar vader kwam toen met een weddenschap: als ik zou stoppen met nagelsbijten zou ik 10 euro krijgen.. En bij mijn vriendin was het andersom, als zij zou stoppen zou zij 10 euro van mijn ouders krijgen..
Ik ben gestopt want ja, als jong meisje 10 euro!, dat wil je wel.. Ondertussen nog steeds lange nagels.. 1 probleem: nu pluk ik velletjes van m'n vingers af, alhoewel dat nu ook steeds beter gaat.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:34

Bokkiej schreef:
ze zien me al aankomen met nepnagels! Haha!

Ik denk dat dat van IJp wel klopt, maar het is echt supermoeilijk. Me vriendin geeft me altijd een mep als ik bijt. maar daar ben ik ook niet altijd bij!

Wees blij dat je er niet altijd bij bent als ze een mep geeft, ze zal je nog kunnen bezeren Haha! Knipoog
Maar nepnagels heb ik nooit geprobeerd ik werk namelijk in de bouw, dus breken te lange nagels heel snel af.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:37

Ik ben ermee gestopt toen mijn vader me ging betalen voor lange nagels Cool

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:47

Ik ben er gewoon in een keer mee gestopt, omdat ik besloot dat ik lange nagels wou hebben Clown

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:07

Hoe doe je dat maaike! Bloos!

@ Patsur: dat wil ik ook zo'n vader! Haha!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:17

Ik beet ook heel erg, heb acryl nagels laten zetten, in het begin ziet er dat niet uit.Omdat het nog zo kort is, maar na een paar maanden gaat het steeds beter zitten!
Heb nu zelfs met witte topjes!

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:16

Van dat hele viese spul erop smeren of pleisters erop doen, of gewoon nee tegen jezelf kunnen zeggen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:17

STOP! Telkens als je het bewust doet denk of zeg je keihard stop, dan komt je onbewuste ook vanzefl mee.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:23

Ik lees mee, ik wil er nu ook echt vanaf Lachen

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:28

mijn vriend bijt ook gheel erg hij heeft echt stompjes.
nu zitten er al weer 3 weken GELNAGELS op.
dit is gewoon op de lengte van de nagels gedaan. niets is dus nep, alleen het bovenste laagje. zijn nagels groeien nu weer!
HET HELPT ECHT!!! als ze eraf zijn gewoon weer een nieuw 'laagje'.
nu vind je het misschien raar een JONGEN met gelnagels! maar zijn zus heeft de opleiding die doet het dus! (ik heb het op mijn tenen echt GAAF!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:46

Heb je een idee waardoor het komt dat je nagels bijt? Misschien dat je niet lekker in je vel zit zoals hiervoor ook al iemand zei, of misschien doe je het alleen als je al haaltjes heb aan je nagels? Ik deed het altijd als ik haaltjes had, dan móésten die eraf en dan meestal dus meteen bij alle nagels waar een randje aan zat. Op een gegeven moment had ik ook zoiets van "het ziet er best lelijk en onverzorgt uit". Toen heb ik nagelverharder gekocht en toen is het bijten steeds minder geworden doordat er minder snel haaltjes aan kwamen (nagels werden sterker). Als er een zat probeerde ik dat meteen weg te vijlen zodat ik niet ging bijten. Zo heb ik het bijten gewoon afgeleerd en het ging best makkelijk Lachen Als ik nu een haaltje heb en geen vijl bijt ik wel totdat het eraf is, dan kan ik er echt moeilijk vanaf blijven. Heb nog steeds wel een tik dat ik met mn nagels bezig ben door ernaar te kijken, of er vieze randjes onderzitten ofzo en die dan weghalen. Of vijlen en daar ben ik dan meteen weet-ik-hoelang mee bezig Clown Het bijten is dus wel zo goed als over maar ben dus nog steeds wel met mn nagels bezig (maar dan nu op een andere manier Knipoog )

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 22:59

ik doe het uit verveling! onbewust meestal.

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:01

Een vriendin van mij beet ook altijd haar nagels.. toen hebben we voor der verjaardag een potje antibijt nagellak gekocht (bij de kruidvat) en nu bijt ze ze eigelijk niet meer!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 23:01

@ Rachelle: das bytex, dat eb ik ook gebruikt. maar dat proef ik dus door mijn eten heen! Scheve mond

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:03

ik heb altijd nagels gebeten. tot 2 jaar geleden. kreeg voor mn verjaardag een mega dure ring. onder voorwaarde dat mn nagles lang zouden zijn op mn verjaardag. ze heb ik eerst nog 2 nagels aan elke handgehad die ik af mocht bijten. daarna 1 in totaal en toen gestopt vond het toen niet lekker meer omdat ze te lang waren geworden. nu 2 jaarlaterbijt ik nog steeds niet.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:58

Ik heb deal met me moeder gemaakt.
als ik 3 maanden NIET nagelbijt krijg ik 5 euro! Lachen
Dus ik hoop dat het lukt!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:15

ik beet vroeger ok altijd veel. Ben sinds mijn nieuwe werk 3 jaar geleden gestopt.. wat er allemaal onder mn nagels zat ....
dan wil je echt niet meer bijten. Nu bijt ik nog heel af en toe als ze te lang zijn, en ik geen nagelschaartje kan vinden.. Knipoog
Of als ik echt stress heb..