Blijvende pijn in mijn knie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Blijvende pijn in mijn knie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 22:19

Hoi,
Ik heb sinds anderhalf jaar erge steken in mijn knie. Meestal was/is het na hardlopen/sporten, of iets anders inspannends. Telkens als ik dan had gesport, kreeg ik zo'n pijn, dat ik niet meer op mijn knie kon steunen.
Ik ben ermee naar de dokter geweest, ik kan er aan geopereerd worden. Mijn knieen staan scheef, dwz dat mijn onderbeen schuin tov mijn knieschijf staat. Hierdoor krijg ik die steken.
Ik kan pas geopereerd worden als ik uitgegroeid ben, over 2/3 jaar dus pas, omdat mijn groeischijven anders tijdens de operatie geraakt zouden kunnen worden, met gevolg dat mijn been niet verder zou groeien (ook niet wat we willen).
Maar, nou blijf ik dus met die pijn zitten... Vandaag had ik er weer last van, heb ik gister lekker intensief gehockeyd, vandaar weer last, en kan gewoon bijna niet lopen. Ik heb een knieband, die had ik dan ook om, maar zoveel helpt dat niet, ik kan dan wel redelijk normaal lopen, maar de pijn blijft.
Kent iemand dit, of heeft iemand tips?
Voor vragen, als ik iets onduidelijk heb uitgelegd, roep maar hoor!

Roos.

Flowerpull

Re: Blijvende pijn in mijn knie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 10:04

Niemand?

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:07

Misschien bij een andere (sport)arts eens informeren?
Als er niets aan te doen is, ben ik bang dat je het toch rustiger aan moet doen.
(dus niet intensief sporten)
Sterkte ermee!

peetjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:09

ik heb ook last van 1 knie maar ik moest van de dokter mijn bovenbeenspier trainen, maar aangezien ik nog alveel paardrij en mijn boven been spier dus absoluut niet slap is blijf ik er ook last van houden.
ik heb wel zo'n speciale knie band gekregen maar ook dat helpt niet veel. misschien kan je er van die spierzalf op smeren?
ik weet niet of het helpt maar pijn is ook niet alles.
succes!!!!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:14

peetjhu schreef:
ik heb ook last van 1 knie maar ik moest van de dokter mijn bovenbeenspier trainen, maar aangezien ik nog alveel paardrij en mijn boven been spier dus absoluut niet slap is blijf ik er ook last van houden.
ik heb wel zo'n speciale knie band gekregen maar ook dat helpt niet veel. misschien kan je er van die spierzalf op smeren?
ik weet niet of het helpt maar pijn is ook niet alles.
succes!!!!

Ikzelf heb ook een knieletsel en ik moest ook inderdaad door krachttraining mijn andere spieren trainen zodat die beter mijn knie op konden vangen. Maar na 6-12 maand zat er nog geen enkel verbetering in, dus in overleg met mijn physiotherapeut en behandelend arts ben ik er mee gestopt.
Maarja, tis te proberen waard toch?

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:16

Ik heb ook wel last van mijn knie, ook die steken er in, en dat je dan bijna niet meer er op kan staan...
Mijn bovenbeenspier moest ik ook trainen en ik moest naar fysiotherapie, omdat het kraakbeen onder mijn knie niet helemaal goed lag...
Toen is het anderhalve maand helemaal weg geweest, maar nu begint het weer een beetje, dus denk dat ik dan weer naar de fysio moet

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:33

Ik heb ook vrij veel las van 1 knie!
Ik heb een tijdje geleden een brache in hetr ziekenhuis gekregen! en die werkt prima! Haha!
Alleen heet nadeel aan een brache is, hij neemt de functies's van je knie over!
Dus ik had op een gegeven moment dat ik niet meer zonder die brache kan!
Dus toen ben ik het gaan afwisselen, een tijdje zonder die brache en een tijdje met die brache. En nu zijn de spieren rondom mijn knie weer zo sterk dat ik eigelijk wel zonder die brache kan.
Maar in eerst instandie heb ik die brache gekregen! en die werk prima! Haha!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 13:45

Bij mij weten ze nu dus al dat ik geopereerd moet worden, omdat mn onderbeen schuin op mijn bovenbeen staan. Hierdoor wordt mijn kraakbeen aan de ene kant afgeschuurd , vandaar die pijn.
een knieband helpt dus opzich niet ehct, maar is wel fijn als versteviging.
Ik heb ook soms opeens geen last meer, maar nu weer wel... echt super ververelnd...

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:45

roosjeradec schreef:
Bij mij weten ze nu dus al dat ik geopereerd moet worden, omdat mn onderbeen schuin op mijn bovenbeen staan. Hierdoor wordt mijn kraakbeen aan de ene kant afgeschuurd , vandaar die pijn.
een knieband helpt dus opzich niet ehct, maar is wel fijn als versteviging.
Ik heb ook soms opeens geen last meer, maar nu weer wel... echt super ververelnd...

Volgens mij kun je dat het beste in het ziekenhuis vragen!
Die hebben er meer verstand van als wij! Bloos
En die hebben wss ook meedere oplossingen. Vork

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:00

ik heb bijna hetzelfde, alleen staan mijn benen helemaal niet goed. mijn been staat vanuit mijn enkel, knie en heup scheef. ik ben nu aan beide knieen geopereerd en het gaat al een stuk beter!