Bloedtest negatief, toch Pfeiffer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Bloedtest negatief, toch Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 21:15

Omdat ik al een tijd last had van moeheid en keelpijn, ben ik ± anderhalve maand geleden naar de huisarts gegaan voor een bloedtest. Ik was bang dat ik misschien Pfeiffer zou hebben, omdat mijn broer hier op vakantie geweest is, en vlak daarna bleek dat hij Pfeiffer had. Volgens de huisarts was de kans dat ik het idd zou hebben wel aanwezig, maar niet erg groot. Voor de zekerheid hebben we uiteraard een bloedtest gedaan, maar die bleek negatief.
Het ging weer een tijdje wat beter, maar de laatste 2 weken lijkt het weer net zo te gaan als eerst. Ik ben snel moe, heb zowat dagelijks hoofdpijn en vaak buikpijn, ontzettend droge lippen en sinds 2 dagen lijkt het alsof mijn keel helemaal dicht zit.

Zou het kunnen dat ik, ondanks de negatieve bloedtest van een paar weken terug, toch Pfeiffer heb?

LF_xx_D

Re: Bloedtest negatief, toch Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:22

Zou kunnen, meisje uit mijn klas heeft dat ook.. Knipoog
Werd ook niks gevonden en heeft waarschijnlijk ook Pfeiffer

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:24

Dat kan zeker wel zo zijn.
ik ben er ook op getest, was ook negatief gelukkig, maar ik zou gewoon nog een keertje gaan, als het over een paar dagen niet beter is Lachen
Succes ermee!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:25

Tja,.. ik zit met hetzelfde.

Ben ook getest, uitslag was goed, dus geen pfeiffer, maar heb ondertussen al weer 3 x keelontsteking gehad, en de hele tijd ziek/zwak en misselijk, en de huisarts beweert nog steeds dat er niks aan de hand is,..

Maar ik weet het niet, ben de laaste tijd ook weer erg moe, maar dat kan komen door mijn stage, die is heel zwaar..

Dus ik kan je veder ook niet echt helpen,..

Iig sterkte, ik weet hoe vervelend het is Ach gut

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:27

Nicky__ schreef:
ik ben er ook op getest, was ook negatief gelukkig, maar ik zou gewoon nog een keertje gaan, als het over een paar dagen niet beter is LachenSucces ermee!

Pfeiffer is niet binnen enkele dagen over hoor!!!

Hoe lang heb jij er al last van dan?

Misschien kan je dan eens langs het ziekenhuis gaan,..

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 21:30

Sinds februari ongeveer. Ik ben in maart bij de huisarts geweest.
En idd, Pfeiffer is niet binnen een paar dagen over. En dat is ook de reden dat ik nu twijfel over die test, omdat ik nu bij elkaar al 3 maanden aan het klungelen ben Scheve mond

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:35

maar in het beingstadium van Pfeiffer schijnen ze het niet altijd te zien!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:36

Susanne_ schreef:
maar in het beginstadium van Pfeiffer schijnen ze het niet altijd te zien met een bloedtest!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:51

en een later stadium ook niet.. Het kan bijv. maanden, maar ook jaren duren.. Vooral als je gewoon door gaat, dan kunnen ze niet meer aan je bloed zien dat het actief is.. wel dat je het gehad hebt..

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:40

Dit kan zeker! Soms zijn de antistoffen niet te zien, omdat er bijv. te vroeg geprikt word.
Ik heb zelf pfeiffer en bij mij was de eerste test negatief, ondertussen werd ik zo ziek dat ik in het ziekenhuis terecht kwam, daar is weer op van alles getest en pfeiffer was weer negatief. Toen hebben ze een dure test gedaan, als je dan pfeiffer hebt komt het er gegarandeerd uit en na 7 dagen ziekenhuis was het gelukkig pfeiffer!!! (al loop ik er al mee vanaf juli 2005)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 16:18

Ik dacht dat een bloedtest altijd wel betrouwbaar was. Maar rebeltje, hoe zien ze dan dat je het wel gehad hebt?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:27

Dat zien ze aan de antistoffen in je bloed, maar als ze dus te vroeg prikken zien ze die antistoffen nog niet.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:54

Ik heb het ook gehad, en eigenlijk nu nog steeds. Na enkele maanden kreeg ik ook kracht tekort bij de kleine dingen (traplopen e.d.)
Gevolgd door niet meer naar school kunnen vanwege de vermoeidheid etc.

Ik heb toen veeeeel rust genomen, tijd niet meer naar school geweest, vervolgens hadden we vakantie dus had ik extra de tijd om op te knappen. En ook écht niks gedaan. Kreeg allerlei multivatiminen pillen en nu knap ik langzamerhand op. Ookal is het na 1 maand al die dingen geslikt te hebben nog niet je van het.
Ik ben overigens ook getest toen de tijd op Pfeiffer, ivm 3 vriendinnen die het hadden. En die test was ook negatief.

Dit kan bij jou hetzelfde geval zijn. Heb je examens dit jaar? Veel stress? Heb je veel aan je hoofd? Maak je je druk over (onnodige) dingen?
Dit kunnen állemaal tekenen zijn van de vermoeidheid. Het hoeft niet gelijk Pfeiffer te zijn.

Bloedtest is idd niet helemaal zeker, ik weet nu nog steeds niet of ik het wel moet geloven dat ik geen Pfeiffer had, ivm die antistoffen die ik toen nog niet in mijn bloed gehad kon hebben.

Je kan altijd nogmaals een bloedtest doen, maar niet alleen Pfeiffer veroorzaakt vermoeidheid, ook ijzer tekort e.d. laat je daar ook is op testen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:02

Maaik schreef:
Je kan altijd nogmaals een bloedtest doen, maar niet alleen Pfeiffer veroorzaakt vermoeidheid, ook ijzer tekort e.d. laat je daar ook is op testen.

Ze hebben mijn bloed ook op allerlei andere dingen getest (ik weet daar de Nederlandse namen niet van Vork ), maar volgens de huisarts was alles in orde. Ik zit niet in mijn examenjaar, en op school gaat alles prima. Er is de laatste tijd niks in mijn leven gebeurd waar ik me druk of zorgen om maak. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat ik denk dat ik wél Pfeiffer heb, want dat wil ik natuurlijk niet. Maar ik ben juist altijd zo bezig geweest met school, mijn paarden, en vrienden, dat ik het nu gewoon raar vind dat ik van het minste of geringste zo moe word.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:04

Gewoon even jezelf goed in de gaten houden en als het niet beter word toch weer terug naar je huisarts.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:07

Ik weet precies wat je bedoelt hoor. Maar het was maar een voorbeeld, sommige personen laten zich namelijk enkel op Pfeiffer testen omdat ze zich vermoeid voelen. Terwijl er nog véél meer aan de hand kan zijn. Maar Pfeiffer is het meest voor de hand liggend omdat het zo 'bekend' is.

Kijk anders ook even op internet om de symptonen van Pfeiffer te vergelijken met de jouwe. En als ik jou was, laat gerust nog een keer prikken.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:08

suusje26 schreef:
Nicky__ schreef:
ik ben er ook op getest, was ook negatief gelukkig, maar ik zou gewoon nog een keertje gaan, als het over een paar dagen niet beter is LachenSucces ermee!

Pfeiffer is niet binnen enkele dagen over hoor!!!

Hoe lang heb jij er al last van dan?

Misschien kan je dan eens langs het ziekenhuis gaan,..

nee, dat zeker niet, maar ik ben afentoe gewoon 2a3 dagen heel erg moe, niet lekker, gewoon, een soort dipje Lachen het zou ook zijn dat de ts daar ook last van heeft ofzoiets Tong uitsteken

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:10

De ts heeft het erover dat ze zich al maanden zo voelt. Dus dat is geen dipje nee, zeker niet als ze aangeeft dat ze niks heeft om druk over te maken in haar (in)directe omgeving.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 17:10

Ja, ik dacht (en mijn ouders ook, trouwens) het eerst aan Pfeiffer, aangezien mijn broer het ook heeft. Misschien is er wel niks aan de hand, maar ik denk dat ik me nog wel een keer laat prikken idd.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:12

En als er vervolgens weer niks uit komt, probeer het te laten rusten. En laat jezelf ook rusten! Véél slapen.
Wat ik tijden heb gedaan. Na school even 2 uurtjes slapen. Paardjes doen. Eten, snel beetje huiswerk doen, om vervolgens weer te gaan slapen *dit was om half 9.

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:14

Ik heb ook meegemaakt dat ze bij mij vorige jaar november
bloed hebben geprikt. De uitslag was dat ik geen pfeiffer had.
Rond januari toch weer terug geweest naar de dokter dat het
echt niet goed zat, toen weer bloedgeprikt.
en toen kwam er wel degelijk uit dat ik pfeiffer had.

Ik zou dus gewoon terug naar de dokter gaan!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:32

Ik heb het zelfde als jij, en veel koorts, moe, slap, bijna continu een beetje verkouden en veel last van hoofdpijn, veel chagrijnig.. Ik wacht nog op de uitslag of het pfeiffer is.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:30

veel koorts hoort niet bij pfeiffer, alleen in het begin.

Bovendien zijn er zoveel redenen te zoeken achter vermoeidheid en keelonstekingen. Vroeger was pfeiffer amper bekend, maar tegenwoordig denken alle pubers dat ze pfeiffer hebben als ze moe zijn en keelonstekingen hebben. Je kunt zelfs testen halen bij de hema Keelonstekingen zijn ook veel voorkomend bij jongeren en daar hoort vermoeidheid bij, maar dat is nog steeds geen pfeiffer!

Luister naar je lichaam en doe wat het van je vraagt, dat is toch waar het uiteindelijk om gaat? Of je nu Pfeiffer hebt of niet? Ik heb het 2maal aantoonbaar gehad, dus ik weet hoe het is en als je het persee zeker wilt weten laat je zo'n dure test doen...

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:35

diesel_ schreef:
veel koorts hoort niet bij pfeiffer, alleen in het begin.

Bovendien zijn er zoveel redenen te zoeken achter vermoeidheid en keelonstekingen. Vroeger was pfeiffer amper bekend, maar tegenwoordig denken alle pubers dat ze pfeiffer hebben als ze moe zijn en keelonstekingen hebben. Je kunt zelfs testen halen bij de hema Keelonstekingen zijn ook veel voorkomend bij jongeren en daar hoort vermoeidheid bij, maar dat is nog steeds geen pfeiffer!

Luister naar je lichaam en doe wat het van je vraagt, dat is toch waar het uiteindelijk om gaat? Of je nu Pfeiffer hebt of niet? Ik heb het 2maal aantoonbaar gehad, dus ik weet hoe het is en als je het persee zeker wilt weten laat je zo'n dure test doen...

Je kan het maar 1x krijgen hoor

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:43

Ze heeft het over aantoonbaar. Dus dat je de symptonen hebt. Maar niet ziek bent, oftewijl je denkt dat je het hebt.

Diesel_: Als je bezorgd bent, waarom geen test doen? Ik zei ookal, het kan zoveel zijn, en het hoeft niks ernstigs te zijn.
Als je er beter van wordt om een test te doen, waarom niet?