Kramp in je tenen en omvallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winandaa_

Kramp in je tenen en omvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:43

Hallo Knipoog

Is het eigelijk normaal dat je je tenen zomaar even 'in de kramp' kan leggen? gewoon, als je je tenen naar beneden doet dat ze in de kramp schieten..? Het is best irritant als je bijv. laarzen aantrekt en je tenen naar beneden doet..

En is het normaal dat als je als je even heb gezeten en gaat staan dat je omvalt soms? Gewoon, heel draaierig word en neervalt? De eerste keer dat ik dit had was ik alleen thuis en viel ik met mijn kin op een ijzere stoelpoot (autschjj), maar nu weet ik me meestal nog nét op te vangen. Afentoe lijkt het gewoon net alsof je flauw valt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Kusjes Winanda Knipoog

Keet

Re: Kramp in je tenen en omvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:32

je eerste punt:
Ja dat gebeurt bij redelijk veel mensen
's morgens even je voet rekken, en voor je schoenen/laarzen aantrekt ook even dan heb je er geen last van
Krijg je toch kramp, probeer dan niet je tenen te strekken maar te buigen.

tweede:
Denk toch dat je wat ijzer tekort komt, even langs je HA en een bloedtestje laten doen

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:39

ja! ik heb het beide gehad..

ik kan natuurlijk niet zien of jij precies hetzelfde hebt..

Die duizeligheid na het opstaan kwam volgens de dokter door de groei bij mij. ik ha het bijna elke keer als ik even gezeten had.. ik moest me altijd even vasthouden aan iets zodat ik niet omviel..
Zodra ik opstond zakte mijn bloeddruk..
Waarom weet ik niet precies meer.. maar ik had nergens tekorten in ofzo.. het lag echt aan m'n groei..

M'n tenen schieten de laatste tijd nog wel in de kramp.. vervelend.. ik heb het vaak als ik me helemaal uitstrek.. dus dat probeer ik te voorkomen..
Als ze eenmaal verkrampt staan duw ik ze altijd met m'n handen weer normaal..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:45

Misschien sta je te snel op? Dan kan het ook zijn dat je wat draaierig voelt. Dus na het zitten rustig op staan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:49

verkrampte spieren moet je nooit, maar dan ook nooit rechttrekken

dan scheuren ze juist

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:52

Ik denk eerder aan een tekort, magnesium of zo misschien voor de krampen en ijzer dan voor die duizeligheid?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 08:23

Ja, ik zou er wel even naar laten kijken.. Bedankt Knipoog

En trouwens : Mijn tenen schieten alleen aan het eind van de middag / begin avond in de kramp Bloos.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:09

dat van die kramp zou ik toch eens mee na de dokter gaan en met dat andere ook want het kan zijn dat je bloeddruk niet in orde is en dat je daarom duizelig word! Haha!

ga er gewoon mee na de dokter en leg uit wat al je klachten zijn en dan kunnen ze je vast helpen Go jij! Go jij!

je hoeft je daar nergens voor te schamen! Ach gut

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:17

Ooh dat heb ik ook welis als ik mijn paardrijlaarzen uit doe in mijn onderbeen dan beweeg ik het even en dan is het weer over en ik heb het ook welis in mijn tenen. Maar van dat omvallen heb ik nog nooit gehoord.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:40

Moet je ze juist niet oprekken? Dat doe ik eigenlijk altijd. Ik duw dan zegmaar mijn tenen plat op de grond/tegen een muur en dan duw ik mijn voet richting mijn tenen. Maar dat moet je dus niet doen?

Dat tweede lijkt me iets van ijzer te kort ofzo of misschien bloedarmoede. Misschien verstandig even langs de dokter te gaan.