Kan de ziekte van Pfeiffer erger worden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Kan de ziekte van Pfeiffer erger worden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 13:41

hoi hoi bokkers Doei!

ik heb nu ong 8 weken de ziekte van Pfeiffer en was op het begin ook (erg) moe maar kon er wel redelijk mee omgaan.

maar sinds een week merk ik aan mezelf dat het echt "slechter" met me gaat... ben helemaal gebroken heb nergens puf voor en m'n hele lijf is zo moe dat ik soms amper de trap op kom (woon met mijn vriend op 2 hoog) verder heb ik het id dat er 10 kilo aan m'n oogleden hangt Nagelbijten / Gniffelen en voel me gewoon echt super slap.

kan je in de loop der weken "zieker" worden van pfeiffer??
en is het slim dat als het volgende week nog zo is om toch nog even een bezoekje ana de HA te bregen??

ik hoor t wel Lachen

groetjes ilse

Reggs

Re: Kan de ziekte van Pfeiffer erger worden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:46

ja dat kan, een soort van.
Als je niet genoeg rust neemt, wordt je lichaam moeier en moeier. Als het heel moe is ben je vatbaarder voor ziektes.
Je gaat je ook steeds slechter voelen, zo geeft je lichaam ook een beetje aan dat je echt meer rust moet nemen.
Heeel goed je rust nemen zou ik zeggen!

succes! en beterschap!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:48

Denk toch dat het slim is om even langs de HA te gaan. Ja

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:15

ik heb het ook gehad .
weet je wat jij moet doen ? : slapen ,slapen,slapen . Ja .
en niet dingen gaan doen waar je echt moe van word .

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:21

dank jullie wel voor de reacties Lachen dan ga ik toch maar wat stapjes terug nemen... normaal fietste ik elke dag een klein stukje om toch nog wat conditie te houden maar dan sla ik dat wel even over.

overdag slapen vind ik heel moeilijk Scheve mond omdat ik heel raar wakker word en dan niet meer weet waar ik ben enz.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:25

Toen ik nog niet wist dat ik het had, fietste ik totaal elke dag 2uur... Leek al die tijd dat ik een griepje had.. Als ik thuis was, en ik ging aan de eettafel zitten, dutte ik zo in..

Ik werd ook alsmaar zieker, kreeg een bobbel in me keel (opgezwollen lympfklieren), keelontsteking en uiteindelijk 41 graden koorts waardoor ik met spoed naar het ziekenhuis moest... En toen bleek dat ik pfeiffer had.. Nou ik heb 4weken zowat alleen maar liggen slapen, en werd alleen wakker om te eten en naar het toilet te gaan Lachen

Vind dat Pfeiffer onderschat wordt.. Vriendin van me had het ook en ik dacht; tjonge jonge aansteller.. Zet je er overheen.. Maar dat kan je niet, want je lichaam wil gewoon niet meer..
Laatst bijgewerkt door Sheerza op 11-05-07 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:26

hallo

ik zou zeggen heel rustig aan doen en als je het niet vertrouwt even de huis arts bellen.
ik heb er dik 2 maanden voor in het ziekenhuis gelegen.
ik had er dan ook een rare keel onsteking bij ,maar was ook zo moe ik kon niet eens een blaadje van een boek omslaan.
sterkte ermee

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:29

calice schreef:
hoi hoi bokkers Doei!

ik heb nu ong 8 weken de ziekte van Pfeiffer en was op het begin ook (erg) moe maar kon er wel redelijk mee omgaan.

maar sinds een week merk ik aan mezelf dat het echt "slechter" met me gaat... ben helemaal gebroken heb nergens puf voor en m'n hele lijf is zo moe dat ik soms amper de trap op kom (woon met mijn vriend op 2 hoog) verder heb ik het id dat er 10 kilo aan m'n oogleden hangt Nagelbijten / Gniffelen en voel me gewoon echt super slap.

kan je in de loop der weken "zieker" worden van pfeiffer??
en is het slim dat als het volgende week nog zo is om toch nog even een bezoekje ana de HA te bregen??

ik hoor t wel Lachen

groetjes ilse

ja dat is goed mogelijke pfeiffer heb je in verschillende fases.....ik heb het zelf ook gehad, leek inderdaad of je de griep hebt.
in Ziekenhuis dieet gekregen, heb er overigens wel een jaar overgedaan om weer helemaal de oude te worden.
Heel veel sterkte en een bezoek aan de huisarts is geen overbodige luxe.
Kun je na gaan ik als vpl.kundige en niet in de gaten hebben dat ik het onder de leden had,trouwens ik kreeg het op latere leeftijd 42.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:42

je kan er idd zieker van worden dan eerst, de ziekte is in het begin en word vaak erger als je teveel doet!

hwt is heel belangerijk dat je veel rust houd, maar als het slechter blijft dan zou ik idd ff terug gaan na de huisdokter, of in iedergeval even bellen en je gevoel uitleggen en dan kijken wat hij zegt!

je enige remedie is heel veel rusten Ach gut sterkte

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:46

Heel veel mensen, denken dat waneer het een klein beetje beter gaat, dat je dan gelijk genezen bent. dan gaat het een week goed, en daarna val je alleen maar in een dieper dal Ja

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:34

ik heb het 4 jaar geleden gehad en ben er nog steeds niet helemaal vanaf!

het kan zeker erger worden ook, pfeiffer kan binnen een maand over zijn, maar t kan ook nog jaren naslepen. Je lichaam wilt eigenlijk gewoon dat je rust neemt en het beste is echt: slapen, slapen, slapen! Dan gaat het het snelst weg. Het probleem is dat je met pfeiffer toch redelijk langzaam steeds moeier wordt (het sluipt er eigenlijk in), maar eigenlijk ben je bekaf. Als je er weer echt goed van genezen bent (lees: bij mij was dat pas na 3 jaar) voelde ik me echt een ander mens, ik kon gewoon is na 22u naar bed gaan en me toch nog goed voelen!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:46

Het kan idd erger worden. Zeker omdat je het pas 8 weken hebt, het ergste staat je nog te wachten, van de ervaringen die ik ken.

Véél rusten & onwijs veel slapen. Hoe dan ook zal je gewoon veel moeten slapen. Vaak voel je je beter dan dat je werkelijk bent.
Wanneer je dan maar even bezig bent stort je weer helemaal in. Dus doe echt rustig aan.