Hoestbuien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebeccatjuh

Hoestbuien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 13:40

Hallo allemaal,

Het begon allemaal anderhalve maand geleden, langdurig (droog) hoesten, niet kunnen stoppen met hoesten en daardoor overgeven.
Na 2 weken besloot ik naar de arts te gaan en werd er bacteriele keelonsteking geconstateerd ,ik kreeg ik hier antibiotica voor.
Hiermee zou alles binnen een week weg moeten zijn.

Echter; na een week waren de klachten nog niet verdwenen, dus ik ging terug naar mijn huisarts.
Deze zei dat het na-weeen waren van de keelonsteking en gaf me een inhalator om beter te kunnen ademen. (voor astma-patienten)
Sindsdien heb ik aanvallen gehad waarbij het voelde alsof ik door een rietje ademde , terwijl ik nooit last van astma heb gehad!!

Maandag weer terug geweest naar de arts, deze heeft mij doorwezen naar het ziekenhuis waar fotos van hart/longen/lymfeklieren en keel zijn gemaakt.
Hierop was niets te zien.

Nog steeds heb ik last van hoestbuien en benauwdheid.

Mijn vraag ik of iemand dit ook mee heeft gemaakt en of er evt. tips zijn van mensen...
Alvast bedankt voor jullie antwoord en advies!

Groetjes, Rebecca

Rebeccatjuh

Re: Hoestbuien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:40

Helemaal niemand?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:42

Een edelsteen, een aquamarijn helpt erg goed bij astma.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:45

Hoestbuien tja,.... klinkt toch wel anders dan die klachten die jij hebt,... die lijken me toch wel wat serieuzer.
Ik heb een hoestsiroop van Daro en bij mij zijn de hoestbuien aanzienlijk minder ( erg prettig aangezien een hoestbui achter de kassa niet zo handig is Clown ) Maar bij die hoestsiroop mag je geen last van slijm hebben,... ( kun je het benauwder krijgen, ook niet de bedoeling lijkt mij Knipoog )

Kun je geen verder onderzoek laten doen? Mag je die inhaler nog wel gebruiken? Kun je anders niet naar het astmafonds je verhaal sturen? Misschien kunnen zij wel iets met deze info?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:46

Ik heb van Daro capsules gebruikt, en tijmsiroop.
Beide hielpen niet..

Mag de inhaler niet gebruiken.

Denk dat ik dat maar even ga doen, kijken of zij wat herkennen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:49

Ik heb het ff voor je opgezocht => Daro Hoestprikkeldempende hoestsiroop ( bij droge hoest, prikkelhoest ) vanaf 6 jaar 150 ml. ( niet gebruiken bij ernstig verminderde ademhaling, een hoest waarbij slijm wordt opgehoest ) ( kersenachtig smaakje ) Dus ik weet niet in welke mate jouw benauwdheid is maar bij mij helpt deze wel Knipoog

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:53

Hoestbuien en benauwdheid kunnen ook veroorzaakt worden door allergie, zoals bijv. hooikoorts en dan hoef je niet eens last van branderige ogen of niesbuien te hebben.

Een allergietest zou misschien duidelijkheid bieden, zelfs als je nog nooit ergens allergisch voor bent geweest.

Verder onderzoek lijkt me hier wel op zijn plaats.

Sterkte ermee.