Hoofdpijn slecht kunnen praten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Hoofdpijn slecht kunnen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:50

Ik heb al 2jaar denk ik last van echt hoofdpijn. Naar de dokter geweest die zei het zit 'tussen je oren'. Ja dat snap ik hij bedoelde het alleen iets anders. Maar nu merk ik des te vaker ik het heb, dat ik moeilijker uit me woorden kan komen. Krijg moeite met praten, zien en horen.
Hoort dit bij migraine of hoofdpijn?
Zijn er meerdere met dit?

Doei!

BeLoVeD

Re: Hoofdpijn slecht kunnen praten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:52

Ik zou het maar eens goed na laten kijken. Er kan wel iets veel ergers zijn als ik het zo hoor.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:28

Migraine?
Ik heb een aantal keer een aanval gehad en toen kwam ik niet meer uit m'n woorden, zag maar de helft etc.
Komt het bij jou ook in 'aanvallen' of is het vaker aanwezig?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 20:48

Laatste tijd steeds vaker.. Net weer!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:54

Er is ergens een speciale hoofdpijn poliekliniek geopend, weet niet precies meer waar. Misschien moet je daar een keertje naar toe gaan.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 20:55

Zal er is over opzoeken!
Bedankt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:55

Mijn collegatje had een aantal jaar al flinke hoofdpijn..
De dokters wisten niet wat het was.. Nu is er uit gekomen dat het komt doordat ze de ziekte van Lyme heeft. Dat had daar ook mee te maken.

Ik zou gewoon eens naar de dokter gaan.. Daar kunnen ze je beter helpen als wij bokkers.. Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:59

ik zou me door laten sturen naar ene goede neuroloog. poot stijfhouden bij je huisarts!
tssssk: 'tussen de oren', ja, lekker dan, daar was JIJ ook al achter. Boos! sommige artsen... Tong uitsteken

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:03

Het zou best migraine kunnen zijn. Migraine kan met allerlei neurologische uitvalsverschijnselen gepaard gaan. Blijven zeuren bij je huisarts, desnoods een andere en als je er veel last van hebt is een bezoekje aan de neuroloog misschien een optie.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 21:23

Ja, de huisarts vind met andere woorden dat ik me niet zo moet aanstellen.. Ik ga voor deze week een afspraak weer maken om er weer over te praten. En anders andere huisarts zoeken misschien.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:28

Ik had met m'n migraine ook altijd last van spraakgebrek, ging soms hele raren zinnen maken,
en dingen door elkaar halen (Heb je een kaartje nodig/Stuur je een lepeltje als je boven bent *neuspeuteren* etc.).
Ik zou toch nog eens naar je HA gaan, en anders misschien toch een keertje een neuroloog?
Hij zal dan allicht professioneler zijn dan je HA, als hij zegt dat het tussen je oren zit.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:30

ja dat je niet goed kunt praten,komt door de migraine Ja .
en het komt ook voor dat je vlekken ziet.

ik heb zelf nooit echt migraine gehad,ik had wel vlekken maar zonder de hooftpijn.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:38

hey ik heb 3 jaar extreme migraine, spanningshoofdpijn en clusterhoofdpijn gehad. ik kon dan ook niet praten en zag eenzijdig slecht.

liep bij de neuroloog zijn scans gemaakt, maar er was nooit iets te vinden liep altijd onder de medicijnen. Totdat ik 1,5 jr geleden van mijn paard viel en een fikse hersenschudding had, toen heb ik tot afgelopen weekend nooit meer migraine gehad, wel de voor mij normale spannings hoofdpijnen. Waarschijnlijk heeft er bij mij al die tijd een wervel knel gezeten die veroorzaakte de migraine.

Nu begin ik er weer last van te krijgen dus ze gaan nu weer eerst een scan maken en als alles daar goed op is, dan naar de chiropracter. Voor de spanningshoofdpijn krijg ik amytriptaline daar ontsapnnen je spieren goed van dat werkt redelijk.
succes

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:43

Ik kan me voorstellen dat als je heftige hoofdpijn hebt, je je minder kunt concentreren. En als je er dus met je hoofd niet bij bent, kan ik me voorstellen dat je moeite hebt met uit je woorden komen.

Ervanuit gaande dat er geen tumor of iets zich bevindt in jouw hoofd die het gedeelte van je hersenen dat je raadpleegt met praten wat onder druk zet.

Zou ik niet vanuit gaan eerlijk gezegd hoor. Mar als het aan blijft houden en erger wordt is misschien een hersenscan laten maken een geruststelling..