Spoedeisende hulp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijn

Spoedeisende hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 16:16

Een maandje geleden ben ik geopereerd. De wond is toen opgelaten omdat dit van binnen uit moest genezen. Na 2 weken was het al bijna dicht en zag het er goed uit. Maar de laatste tijd gaat het snel weer open en vandaag ziet het er zelfs heel slecht uit. Op uiteinde van de wond (niet de gehele lengte maar ongeveer de helft) van de wond zit opeens een zwart/blauwe bult en het is dik en rood eromheen. Het zit meer van binnenuit..

Nou is mijn vraag of je daar zomaar de spoedeisende hulp voor kan bellen. Of wat ik hier anders aan kan doen.
Na de operatie is mij verteld dat ik de spoedeisende hulp moest bellen als er iets was met de wond. Maar kan ik daar zomaar naar bellen? en is dat wel een goede reden dan? Ik bedoel ik ga niet dood ofzo en ik weet niet maar misscien gaat het vanzelf wel weer weg..

honolulu

Re: Spoedeisende hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:18

ik denk dat je het wel kan bellen hoor, anders zouden ze je het ook niet zeggen.. maar anders bel je gewoon even naar het zieken huis en vragen wat je het beste kan doen?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:20

Tuurlijk kun je die bellen! Lijkt me wel slim om te bellen aangezien die bult die je er nu ineens hebt zitten.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:46

Zeker bellen!
Ze zeggen zoiets niet voor niks. De spoedeisende hulp is er voor dit soort zaken. Echt niet langer mee rondlopen dan nodig is hoor, dalijk wordt het alleen maar erger.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:12

Ik heb gebeld maar er niks aan gehad.. Ik belde om half 5 en toen was de poli chirurgie al dicht :S Als het echt erg was moest ik maar naar het ziekenhuis komen.. Naja dat hoeft nou ook weer niet natuurlijk.
Die vrouw dacht dat het een bloeduitstorting was, maar dat kan nooit. Smorgens zat het er nog niet en smiddags wel. Ik heb niks geks gedaan alleen op de bank gezeten met mijn laptop en afstuderen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:15

morgen even naar je ha toe Lachen Lachen

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:17

of even naar de huisarts bellen, en die even laten kijken, als het zo ineens op komt zetten, en zoals je zegt zwart word kan er wel wat mis zijn.

rood en dik kan wijzen op een infectie

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:10

Ik zou naar de spoedeisende hulp bellen! Klinkt zoals ik het lees naar een ontsteking van de wond, maar ik ben natuurlijk geen dokter.
Als je dan mag komen en het is niet in orde ben je in ieder geval op de juiste plek!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:47

En...wat heb je gedaan, en hoe is het er nu mee?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:51

Het werd 's avonds steeds erger en pijnlijk. Heb er ook bijna de hele nacht niet door kunnen slapen. Maar 's morgens was het een stuk beter, het zwart/blauwe bultje wat erop zat was geknapt (hoop bloed eruit Tong uitsteken ) ik heb het schoongespoeld en de zwelling leek ook al wat minder. Het zag er iig al een stuk beter uit! Daarom heb ik vanmorge maar niet meer gebeld Lachen Het ziet ernaar uit dat het vanzelf minder wordt. Wanneer het deze week weer terug komt bel ik zeker wel.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:52

Ik zou bellen, Je weet niet wat er precies zit. En als ze je hebben
geadviseert om te bellen, Bel dan alsjeblieft Lachen .

Ik was ook zo dom geweest om te laat te bellen.
Als ik een dag later was geweest, zou ik er nou niet
meer zijn!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:58

Ai, maar dat was dan denk ik wel een stuk ernstiger!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:18

Dachten we van niet .
Had hele erge keelpijn kon me mond niet
eens open doet. Bleek ik een obces in me
keel te hebben van doorsnee 8/8 ong. wat ik
me kan herinner en moest direct worden geopereerd
je zag de verhouding. Nek hoofd ook niet eens meer
maar ben binnen een halfuur geopereert volgende
dag zou de obces zijn geknapt, en ik dus gestikt.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:20

Dat weet je niet, je weet niet eens wat er aan de hand is. Maar volgens mij is het niet gezond hoor als er ineens zoveel bloed komt!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:29

Maar een Abces in je keel lijkt me ook niet echt prettig! jeetje!

De chirurg weet ook niet precies wat ik heb, maar het is niet levensbedreigend. Ik had een fistel vanuit mijn endeldarm (een gaatje in mijn endeldarm zeg maar waar vocht uit lekte) dit uite zich in een vochtophoping in mijn linkerbil. Op een gegeven moment kon ik niet meer fietsen enz door de bult in mijn bil. Ik ben toen naar de HA geweest en moest ook meteen geopereerd worden. Ze hebben het vocht er nu uit laten lopen en omdat het gaatje in de endeldarm dicht moet groeien (ze kunnen niet opereren ivm veel kans op incontinentie..) hebben ze een open wond gelaten.. maar ja dat is wel een wond van 10cm.. Boos!