Naar de arbo arts, wat kan ik verwachten??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Naar de arbo arts, wat kan ik verwachten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:15

hoi hoi Doei!

Aanstaande donderdag moet ik naar de Arbo arts, en vind het best wel spannend.
Ik zit momenteel thuis met de ziekte van pfeiffer en heb er behoorlijk last van, heb hele dikke klieren,ben erg moe,keelpijn enz. (grijg gelukkig wel een ziektewet uitkering)

maarja wat kan ik bij de arbo arts verwachten?? ik ben er zelf helemaal niet bekend mee en vind het darom denk ik een beetje eng Nagelbijten / Gniffelen , misschien bang dat die man/vrouw zal zeggen van ja je zit al 6 a 7 weken thuis dus je moet weer gaan werken nu of dat ze het helemaal niet sirieus nemen.

en doet een arbo arts ook onderzoekjes bij je??

en wat voor een ervaring hebben jullie bij een arbo arts??

ik hoop snel wat te horen Lachen

groetjes ilse

chitra

Re: Naar de arbo arts, wat kan ik verwachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:18

ze zeggen dat je bij de arbo altijd altijd dingen moet overdrijven, en als je dat niet doet zeker niet minder doen lijken dan wat je eigenlijk hebt!

op verschillende plaatsen heb ik al verhalen gelezen/gehoord dat mensen echt een goede reden hadden om niet te hoeven werken, maar zich zo groot mogelijk wilden houden *logisch* maar daarom dus wel nog moeten werken, terwijl ze dit dus niet kunnen..

(erg lange zin Tong uitsteken sorry)

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:59

Loop ook in de ziektewet en moet er dus ook heen of moet bellen. Ik vertel gewoon eerlijk hoe en wat, mag ook alles doen op laste van pijn.
Zou me er niet te druk om maken Knipoog

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:01

Meid, maak je daar aub niet druk over
Ik heb een half jaar geleden mijn rug gebroken en daarvoor een half jaar durend arbeidsconflict gehad
Ben dus vaste klant zo onderhand bij de arbo

Ze brengen gewoon in kaart wat je mankeert en wanneer je weer aan het werk kunt
Als het iets langdurend is, gaan ze een reintegratie traject opstarten: bijv per dag twee uurtjes werken en het dan iedere week een beetje opbouwen

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:03

Mijn moeder heeft er ook een tijd gelopen.
Ze had spit in dr rug.
Ze keken ook wanneer ze weer aan het werk kon, en hoe ze het op kon bouwen. Ze hebben haar ook oefeningen laten doen, zodat ze op de goede manier haar rug belast, zodat ze er minder last van had.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:54

Over een arbo arts hoef je je niet druk te maken hoor.
Ik heb zelf als vakantiewerk op een arbo centrale gewerkt en ze gaan heel netjes met mensen om.
Verder heb ik persoonlijk ook echt geen slechte ervaringen met arbo-artsen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:18

De arboarts gaat met jou bekijken wat het beste plamn is om strals weer aan het werk te gaan denk ik. Daarbij is het advies van je eigen HA ook zeker belangrijk. Pfeiffer moet je gewoon goed uitzieken en dan rustig weer beginnen dus ik zou me niet te druk maken. Als het goed is let die arts op jou belang om straks weer goed te kunnen beginnen.

Veel beterschap !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:48

In het kader van de Wet Verbetering Poortwachter is jouw werkgever verplicht om jou alle kansen te geven zo goed en zo snel mogelijk weer arbeid te laten verrichten. Daartoe moet hij rapportages hebben hoe het met je gaat, wat de verwachting is, en wat hij als werkgever voor jou zou kunnen doen.
Daarvoor zorgt de Arboarts.

Dit is dus helemaal geen boeman die jou koste wat kost aan het werk wil schoppen ofzo, maar gewoon een deskundige bedrijfsarts die samen met jou gaat kijken wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn, zodat je straks als je beter bent ook weer prettig terug kunt keren naar je werkplek.
Als je een tijd thuis bent geweest, kan het namelijk ook zo zijn dat je een enorme 'drempel' ervaart om weer te gaan werken. Dat proberen ze hiermee te voorkomen.

Misschien kun je inmiddels wel wat alternatieve werkzaamheden op je nemen, of af en toe een keer koffie gaan drinken bij je collega's. Ook dat hoort bij een reintegratieproces.

Niet te druk om maken hoor, is echt nergens voor nodig!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:50

mijn ervaring met een arboarts (voor mijn bijbaantje notabene, ik was toen nog student) was dat ze je veel te snel weer aan het werk willen hebben. Ik heb ook van een andere arboarts gehoord die juist weer veel te makkelijk was... Ik denk dat het erg van de arts afhangt en dat het moeilijk vantevoren in te schatten is...