Tempur matras de oplossing voor rugpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Tempur matras de oplossing voor rugpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:14

Ik heb na mijn werk vaak last van mijn rug waardoor ik in bed haast niet kan slapen.
Dan moet ik een kussen in mijn rug drukken voor stabiliteit als ik op mijn zij lig, anders doet het echt zeer.

Op mijn buik kan ik redelijk liggen met een kussen onder mijn buik, maar op mijn rug is ook niet zo plezierig.

Een vriendin van me heeft een tempur en daar heb ik welleens op gelegen en dat lag echt goddelijk! En ze zeggen dat het bij rugklachten ook goed helpt omdat het de drukpunten beter verdeelt.

Wat is jullie ervaring?

RicardoOpa

Re: Tempur matras de oplossing voor rugpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:16

Ik heb er geen ervaring mee, maar ook geen vertrouwen.
Ik denk dat je al heel ver komt als je rugspieroefeningen gaat doen. Want kennelijk is jouw rug niet zoveel gewend.

Daarnaast zijn de bedden van tempur erg duur!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:16

ik heb zelf ook veel rugklachten en mijn vriend heeft een tempur matras...
dat ligt inderdaad heeeerlijk!! ik slaap er zon 3 tot 4 nachten per week op...
ik heb dan inderdaad geen last van mijn rug, heerlijk!
ze zijn alleen wel vrij prijzig in aanschaf...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:19

ik heb drie hernia-operaties gehad, en slaap pas weer goed sinds ik een M-line matras heb. dat is de verbeterde Tempur, want er zitten ook nog stabilisatieveren onder, en het ademt beter dan Tempur (dat is vrij zweterig). ik vind het ideaal! het is een rib uit je lijf (of wel drie ribben eigenlijk....), maar ik vind het top!
mijn matras komt bij BeterBed vandaan. ga eens proefliggen anders. succes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:21

dierfysio schreef:
ik heb drie hernia-operaties gehad, en slaap pas weer goed sinds ik een M-line matras heb. dat is de verbeterde Tempur, want er zitten ook nog stabilisatieveren onder, en het ademt beter dan Tempur (dat is vrij zweterig). ik vind het ideaal! het is een rib uit je lijf (of wel drie ribben eigenlijk....), maar ik vind het top!

he, daar zeg je me wat!!
ik heb zelf geen last van zweten snachts, maar mn vriend wordt regelmatig doorweekt wakker, ook het dekbeld, overtrek en kussen kun je dan uitwringen...
het is zelfs zo erg geweest dat hij eens wakker werd op zn rug en dat er gewoon plasjes zweet in de kuiltjes van zijn buik lagen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:22

Ik wil niet meer anders. Jarenlang last gehad midden in mijn rug, op Tempur geen last meer. Kost wel wat maar je doet er ook een tijd mee.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:24

ik denk dat de prijs niet zo heel erg veel uitmaakt als t gaat om je gezondheid, misschien ff sparen maar dan heb je ook wat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:22

Met tempur heb ik geen ervaring, maar ik kan je wel vertellen dat een waterbed ook erg goed is tegen rugpijn. Wel een die goed gestabiliseerd is uiteraard, maar omdat zo'n bed de druk goed verdeeld, lig je altijd goed ondersteund.
Ik kan niet meer zonder!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:51

Er bestaan ook opdek matrassen van traagschuim. Ze zijn een paar centimeter dik (4-6 cm of zo), die je gewoon over een normaal matras heen kunt leggen.

Dan heb je toch de voordelen van tempur (de meeste matrassen zijn trouwens zowieso niet door en door traagschuim, maar ook niet meer dan een bovenlaag ervan) en hoeft het toch niet zo veel te kosten (zo'n 100 Euro).

Sommigen in matrassenland raden juist aan om bijv. zo'n opdekmatras op een binnenveringsmatras te leggen, omdat het toch nog beter je lijf ondersteunt dan alleen tempur.

Maar ja, zoveel mensen, zoveel meningen in matrassenland. Het blijft heel persoonlijk.
Mijn man kan bijv. absoluut niet in een waterbed, krijgt hij acuut hernia's van. Terwijl het voor anderen een wondermiddel lijkt te zijn... tja.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:35

ik heb n soort NASA-matras, waar idd traagschuim opzit, en het ligt geweldig:D eigelijk nooit meer last van rug als ik wakker wordt. het kost wel ff wat, maar dan heb je ook wat;)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:37

Ik heb goede ervaringen met een boxspring en met een waterbed. Met beide geen rugklachten.

Afgelopen week weer in een vakantiehuis op een binnenveringmatrag gelegen en meteen weer vreselijk las t van mijn rug.

Tempur heb ik geen ervaring mee, alleen met het tempur kussen en dat vond ik vreselijk. Bloos

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:44

Ik heb sinds ongeveer een jaar ook een Tempur bed en kusen.
het kussen is erg klein en ik vind het te plat.
Het bed is vij hard voor mij, ik weeg 55 kilo en wellicht heeft het daar mee te maken.
Maar het schijnt erg goed te zijn.
Ik moest er in het begin wel erg aan wennen maar slaap nu goed.
En zweten doe ik zeker niet in het bed want ik heb het altijd koud.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:49

Ik heb het kussen van tempur maar ga ook eens kijken voor de matras aangezien ik s 'nachts ook erg beroerd slaap ook omdat ik een hernia gehad hebt en s 'morgens als een 80 jarige uit me bed kom ppff

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 08:33

een tempur matras van €100 euro, dat vind ik knap Haha! een echte tempur kost niet minder als 1000 euro helaas Scheve mond

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:08

klopt, het matras van mn vriend kostte €800, maar dat is toen wel bij het bed gekocht, vandaar wat pakket korting....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:13

Citaat:
Ik heb na mijn werk vaak last van mijn rug waardoor ik in bed haast niet kan slapen.

Is het dan misschien niet beter wat anders te gaan doen?

Ik heb ook gewoon doorgwerkt en moet dat nu bekopen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:31

dierfysio schreef:

Ik heb de Tempur ook, ook met een stabilistatieonderkant.. ene ik heb geen zweterig gevoel.. sterker nog, het is helemaal niet zweterig.. ik heb wel 2 nburen die net een Mline hebben laten bezorgen en die 2! bedden staan nu bij beterbed omdat ze afgebroken zijn.. dat heb ik nou nog niet met mijn Tempur gehad... Tempur is een speciaal ontwikkeld matras voor de zorg..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:28

die M-line matrassen zijn -zeggen 'ze' Tong uitsteken - door fysio's ontwikkeld. ik, als fysio zijnde, kan me wel in de gedachtengang erachter vinden. Lachen
gelukkig hier geen afbrekend bed (wat doe je er dan mee?? Verward ). wij zijn erg tevreden over de M-line's en hopen dat ze even mee gaan. duurrrrr!!!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:10

Bar schreef:
Ik heb goede ervaringen met een boxspring en met een waterbed. Met beide geen rugklachten.

Afgelopen week weer in een vakantiehuis op een binnenveringmatrag gelegen en meteen weer vreselijk las t van mijn rug.

Tempur heb ik geen ervaring mee, alleen met het tempur kussen en dat vond ik vreselijk. Bloos

amen Haha!
Leg mij op een normaal bed en ik heb pijn in me rug in de ochtend, daarom slaap ik ook t liefst in mn boxspring Lovers

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:15

Ik heb een matras en kussen van Nasaschuim. Al heb ik op mijn werk nog steeds last van mijn rug en nek (door helaas verkeerde stoelen), slaap ik super en sta ook op zonder pijn.
Sinds ik dit matras en kussen heb slaap ik ook weer de hele nacht door.

Uiterst tevreden dus.

Ik zal eens kijken wat het matras ons gekost heeft. Mijn kussen was in ieder geval 80 euro.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:14

Nimmedor schreef:
een tempur matras van €100 euro, dat vind ik knap Haha! een echte tempur kost niet minder als 1000 euro helaas Scheve mond

Het is dus ook geen heel matras, maar "slechts" een soort mini-matrasje van een paar centimeter dik. Die kun je dan op een gewoon matras leggen. Dan is 100 Euro dus wel goed mogelijk.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 00:17

Onze kussen kosten al 11 euro per stuk.
En onze matrassen (90x220) ieder 1200 euro. We hadden wel de meest luxe.
Dan kwam er nog een beschermhoes bij voor over het spiraal
En een nieuwe ombouw met een nachtkastje en een dressoir.
Totaal 5000 euro.
Maar ik hoef in ieder geval de komende 15 jaar niet wakker te liggen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:29

ik heb een nasa-schuim matras, dat vormt naar je lichaam. Het werk niet 100%, maar verlicht wel iets.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:31

Ik heb een nep tempur om het zo maar te zeggen, maar het werkt wel! (het is van hetzelfde materiaal gemaakt) Ik werd op mijn oude matras elke ochtend wakker met pijn in mijn rug maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van Haha!