ojee, een maagband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

ojee, een maagband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:00

Ik heb vandaag te horen gekregen van mijn huisarts en verzekering dat ik in aanmerking kom
voor een maagband.

Na veel sporten en afvalpogingen en medicijnen blijf ik helaas alleen maar dikker worden.
Ik weeg momenteel 103 kilo bij een lengte van 1.58
Mijn bmi is dan ook 40.
Het rare is dat ik dus niets afval.
Mijn eetpatroon heb ik aangepast en ik sport( buiten het paardrijden) zo'n 4x in de week.
Er gaat dus niets af.
Mijn huisarts geloofde eerlijk gezegd niet dat ik zo zwaar weegde, hij vond me nog niet eens zo heel dik
Tot ik op zijn weegschaal stond.

het is natuurlijk fijn dat ik voor de maagband in aanmerking kom, maar zie ook wel de nadelen van zo'n maagband.
Zijn er meer mensen die een maagband hebben laten zetten...
en wat ervaar jij?
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 08-05-07 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: **titel aangepast**

Luuz

Re: ojee, een maagmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:01

Wat raar zeg, dat er je zo je best doet en er niets af gaat.. Je eet nu dus wel normaal zo te horen? En helpt een maagband dan?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wil je dus heel veel succes wensen ermee!!!
Ps. misschien kun je nog even temmen om de tital van je topic aan te laten passen Knipoog
Sterkte!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:17

Maar schijnbaar werkt het niet als je je hoeveelheid eten beperkt. Heeft een maagband dan wel zin? In ieder geval sterkte ermee!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:17

Ik vraag me dan inderdaad ook af in hoeverre een maagbandje helpt. Het zorgt er voor dat je minder in kan nemen, maar je geeft aan dat je dit zelf ook al goed kan beperken. Daarnaast is het ook wel echt een operatie.

Ik ben zelf ook veel te zwaar, maar zou niet gauw kiezen voor een maagbandje. Niet omdat ik vind dat mensen die dat doen voor de 'makkelijke weg' kiezen, maar omdat ik me afvraag of het me zou helpen. BIj mij komt het een beetje op hetzelfde neer. Ik beweeg genoeg (kan natuurlijk altijd meer, maar ben zeker niet lui) en ik eet niet overmatig. Toch komt er elk jaar een paar kilo bij. Ik heb ook een beetje het idee dat mijn lichaam zich daar gewoon aan aangepast heeft, als ik meer ga bewegen wordt ik niet lichter/slanker, maar zogauw ik wat meer eet kom ik wel aan...

Moeilijk dus, succes met je keuze!

x_moontjuh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:21

Mijn moeder heeft ook een maagband.
alleen is deze week het slangentje van de maagband losgesprongen en dat doet haar erg veel pijn en nu moet ze weer geopereerd worden om het slangentje vast te zetten.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:28

Mijn man is ook zwaar (130 kilo op 1.72) en ook wij hebben serieus gekeken naar de maagband. Ook goedgekeurd door Obesitas en de verzekering.

Toch hebben wij samen besloten er vanaf te zien. Ten eerste omdat het een hele zware, belastende en vooral niet ongevaarlijke operatie is om dat ding te plaatsen, met een schokkend hoog sterftecijfer (ik meen 1 op de 100!) . Laat staan ooit weer eens verwijderen mocht dat nodig zijn.

Daarnaast is de maagband alleen maar effectief als je hem niet "omzeilt" en dat gebeurt je zomaar. De discipline die verlangt wordt van de patient is heel groot, anders is de kans dat het op ellende uitloopt of gewoon niet werkt ook groot.

Als klap op de vuurpijl voor ons was dat je praktisch levenslang vast zit aan dat alles bepalende eet-regime. Niet even een stukje brood kunnen eten, of kaas of een gezellig maaltijd omdat je in twee happen vol zit, altijd meerdere keren per dag moeten eten ipv gewoon drie maaltijden.... nee, wij vonden dat TE ingrijpend en zonde van ons leven.

Dan maar een paar kilootjes zwaarder en misschien een jaartje minder leven, maar wel gewoon genieten van het leven zoals het langskomst.

Wij zijn tot de conclusie gekomen dat met dezelfde discipline die het kost om de maagband een succes te maken, je ook echt "gewoon" af kunt vallen. Het is alleen een hele grote boze stok achter de deur. Vindt je dat je die nodig hebt?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:44

De weegschaal kan toch kapot wezen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:57

mijn moeder heeft een maagband sinds twee jaar ...
ook flink overgewicht ..en insuline resistent waardoor het afvallen heel erg slecht tot niet ging

de operatie viel reuzemee (kijk techniek , drie kleine sneetjes )
bij haar ...de revalidatie ging ook okay ..
maar het blijft idd wel een discipline kwestie...
als je dingen eet die niet kunnen , kun je heel snel afgestraft worden (overgeven)
zo kan mijn moeder geen brood eten , wel krackers etc
maar ook iets als aardbeien en kiwi's gaan niet in zijn geheel...alleen als ze gepureerd zijn ...
en vlees wil ook nog al eens fout gaan ondanks zorgvuldig kauwen

ja er kleven nadelen en risico's aan
maar soms is het de enige oplossing

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:35

Moet je niet eens verder onderzoek laten doen? Door combinatie van omstandigheden ín het lichaam kan het soms zo zijn dat je niet af kán vallen, ondanks dat je bijna niet eet enz. Ik weet zelf absoluut niet hoe dit allemaal in elkaar steekt, maar als ik jou was zou ik er verder mee gaan. Zeker omdat die maagband idd nogal riskant kan zijn. Heel veel sterkte en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:49

Ik PM je even.

elady

Re: ojee, een maagband

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:36

Wat hier boven al wordt gezegd: Zijn er al nadere onderzoeken gedaan naar bijvoorbeeld je stofwisseling, je schildklier, darmen, maag etc.

Helemaal niet aanvallend bedoeld, maar daar kunnen ze een hele boel van afleiden en dan is misschien de maagband helemaal niet nodig.