Mede bokkers,
Ik weet niet of het hier goed staat maar het heeft toch een beetje met je welzijn te maken..
Elke keer als de telefoon gaat op mn stage schrok ik me dood, gewoon omdat ik niet wist wat ik moest zeggen en antwoorden op de gestelde vragen wist ik ook nooit (reisbureau). Daar ben ik nu grotendeels overheen omdat ik inmiddels al ruim een half jaar stage loop en de antwoorden inmiddels wel weet. Als ik gebeld wordt gaat alles prima en vlot.
De problemen ontstaan pas als ik zélf moet bellen. Al een paar keer zat ik huilend op mn stage toen ik moest telefoneren, een aantal keer had dit een geestelijke oorzaak (ik weet niet of dat een goede uitleg is), een aantal keer door pure angst. Als mij wordt gemeld dat ik moet bellen stop ik even met ademhalen, ik schrik, maak me meteen al druk. Stel dat ik het niet goed doe of dat het niet begrepen wordt? Ik schuif het betreffende telefoontje ook vaak ver voor me uit, ik ga andere dingen doen en op het laatste moment doe ik ''toch-maar-dat-telefoontje''.
Vaak gaat het om simpele vragen die ik moet stellen bijv.: of een reis in optie gezet kan worden met uitleg over aantal personen etc. Hiervoor gebruiken wij een vast partnerbureau die een vast team heeft waarmee ik al met allemaal heb gesproken en deze mensen zijn allemaal reuze aardig dus waar mn ''probleem'' vandaan komt, ik snap het niet. Zij weten dat ik stagiaire ben en willen me allemaal erg graag helpen dus wat is het probleem?
Na urenlang zoeken op internet en weinig goede sites gevonden te hebben heb ik ontdekt dat ik wellicht telefoonangst heb. Een lichte vorm dan want naar vrienden/kennissen/familie kan ik wel gewoon bellen zonder angst, nu ja een lichte ademonderbreking gaat er wel aan vooraf. Nu zoek ik naar oefeningen om dit te reduceren want het is gewoonweg niet handig in mn toekomstige bedrijfsleven.
Wie lijd hier ook nog aan en wat doen jullie hiertegen? Of wie heeft er goede informatie over het telefoonangst op zich?
Bedankt voor de hulp en het lezen op zich..
Groeten friendly.