Slapende/verdoofde arm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Slapende/verdoofde arm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 17:33

Hallo,

Ik word de laatste tijd (sinds een paar weken) steeds 's nachts wakker met een slapend/doof arm.
Vanochtend was het zelfs zó erg, dat ik er geen gevoel meer in had, en hem niet meer kon bewegen, toen ik er beweging in kreeg, zwaaide hij ongecontroleerd alle kanten op, pas na een minuut of 10 had ik er weer normaal controle over.
Ik ben hier toch best wel van geschrokken, maar ik weet niet hoe het kan?
Ik heb wel nek/schouder/rugklachten, en veel mensen denken dat het daar aan gekoppeld kan zijn, gelukkig kan ik dinsdag al bij mijn manueel therapeut terecht, dus die kan er even naar kijken, en anders even langs de huisarts. Maar heeft er hier misschien iemand hetzelfde? Of weet er iemand wat het is/kan zijn?

Ook als ik nu gewoon zit te typen, voel ik mijn rechterarm al een beetje 'slapen' en tintelen, nu kan ik natuurlijk gewoon mee bewegen enzo, maar als ik slaap voel ik er niets van.
Het is net alsof mijn arm zit afgekneld, wat natuurlijk altijd een keer kan, als ik in een rare houding lig te slapen, maar haast elke nacht een paar keer lijkt me toch erg raar?
Ik vind het gewoon bijna eng om te gaan slapen, ben bang dat ik wakker word en mijn arm weer helemaal gevoelloos is.

Bah bah bah. Oja, ik weet eigenlijk niet meer of het beide armen zijn, of steeds dezelfde, daar ga ik vannacht (en deze week) even op letten.

LiNdA1986

Re: Slapende/verdoofde arm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:24

Soms heb ik daar ook weleens last van.

Dan wordt ik snacht wakker en dat is het net of me arm dood is, zit geen beweging meer in. Als ik me dan probeer te bewegen gaat het tintelen en dan krijg ik langzaam weer gevoel. Soms heb ik er ook de hele dag dan last van.

Volgens mij kan dit geen kwaad en komt het omdat je dan in een verkeerde houding ligt op dat moment, dan kan je bloed niet goed naar je arm stromen en voelt ie dood aan. Dat tintelen is volgens mij dat het bloed er dan weer doorheen gaat stromen.

Maar als je het meerdere keren op een nacht heb is wel vreemd, misschien kan je dan even de huisarts bellen?

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:06

heb dat ook regelmatig als ik wakker word,soms heb ik er ook zo veel last van dat ik er wakker van word.
je arm bungels dan inderdaad maar wat rond en zit dan geen gevoel in,andere keren slaapt me arm gewoon/
denk dat dat komt omdat je in een verkeerde houding slaapt en je arm in de knel legt of zo

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 22:16

Oké, bedankt. Lachen
Ik ga iig kijken wat mijn therapeut zegt, en aan mijn nek kan doen. (die zit echt megavast op het moment)
Maar toch vind ik het vreemd, ik heb er eerst nooit last van gehad (natuurlijk wel eens een slapend been of arm ofzo) en de laatste 2, 3 weken echt haast elke nacht.

Toeval?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:06

Ik heb het ook af en toe. dan wordt ik 's nachts wakker en dan spring ik met een noodgang m'n bed uit omdat ik denk dat er iemand naast me ligt. Gestoord
Ik voel dan die gevoelloze arm naast me liggen en het is dan net of dat het een arm van iemand ander is. Clown na 10 minuten gaat het tintelen en kan ik hem weer bewegen. maar in het begin hangt hij er echt maar wat bij.
ik ben juist bang dat ik me 's nachts een keer hard omdraai en dat die arm vervolgens blijft liggen en ik er verkeerd/hard op ga liggen.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:43

Als je arm afgekneld ligt terwijl je ligt te slapen, dan kun je wel eens wakker worden met een "dode" arm. Dat herkent iedereen wel, denk ik. Maar als je er echt vaak last van hebt, ook overdag, dan zou er wel eens een zenuw bekneld kunnen zitten. Vraag eens een verwijzing naar de neuroloog; die kan het voor je uitzoeken.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:54

ik heb het meerdere malen per nacht,en soms overdag.
bij mij komt het omdat mijn gewrichten (in schouder/elleboog en pols) hypermobiel zijn,dus gemakkelijk verschuiven of uit de kom gaan.
een extra kussen in je nek wil wel eens helpen,dat doe ik ook,en daar leg ik mn arm dan onder,zo ligt hij een beetje"vast"
maar ik ben nogal een draaier,dus het helpt nooit zo lang bij mij.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:04

Ik heb het welleens met mijn been als ik dan voor de pc zit en een rare houding aanneem dan begint ie ook te "slapen" en even flink stampen en dan gaat het over (doet wel zeer als ie heel lang zo heeft gezeten) ik ben ook een keer omgevallen toen me been sliep Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb het ook heel vaak maar ik heb het dan maar even dus het is goed dat je het toch even laat nazien Ach gut

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:05

Ik heb hetzelfde en bij zijn de klachten er al 3 jaar bijna,.. ik heb kalkvorming in mijn schouder en bij mij is het waarschijnlijk gekomen na overbelasting,...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:21

Het zou ook heel goed kunnen zijn dat je bijv. een verkeerd kussen hebt of indien je een verstelbare lattenbodem hebt deze niet goed staat, waardoor je nekwervels de grote zenuwbaan naar je armen afknelt.

Mijn man heeft het ook een tijd gehad, totdat wij doorhadden dat het door ons waterbed in combinatie met zijn gewicht (zwaar) zat. Ander matras, beter kussen... probleem opgelost.

Ik zou het een keer bespreken met je manueel therapeut. Een afspraak maken met een goede chiropractor zou ook een goed plan kunnen zijn. Dat overigens niet aan je manueel therapeut vragen hoor, want die twee delen van de gezondheidszorg zijn allergisch voor elkaar....

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:23

Veel mensen denken dat een slapende arm of been komt door knel liggen en daardoor minder doorbloeding. Het is echter niet je bloedsomloop die knel zit maar je zenuwen.

Het is dus erg waarschijnlijk dat je nek en rug klachten er mee te maken hebben. Als je net vast zit worden die spieren dik en daardoor kunnen ze een zenuw knel drukken. Als je rek en rug dan weer los en rustig is moet die slapende arm ook overgaan

Succes

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:25

als mijn arm zo aanvoelt pak ik hem met mn andere hand. en leg hem op me buik. dan ga ik langzaam proberen om mijn vingers te bewegen en voel je het bloed weer door je arm stromen.. En dan is dat rare gevoel in 2 minuten wel weer weg..
Ga er anders eens mee naar de dokter als je het echt niet vertrouwd!

Linda01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:41