Kun je ziek zijn van verdriet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Kun je ziek zijn van verdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:59

Hai bokkers.

Mijn relatie is sinds ruim een maandje over en ik heb af en toe nog contact met mijn nu dus ex.
Het is op een hele zere manier uitgegaan en ik voel me redelijk ingewisseld (hij heeft zijn ex ten huwelijk gevraagd toen wij nog wat hadden en zij heeft (gelukkig) nee gezegd).

Ik weet dat het fout is, en dan ik moet kappen met contact, maar de pijn blijft.
Ik weet dat het niet mijn fout is dat hij deze keuze heeft gemaakt en ik weet van mezelf dat ik er alles aan gedaan heb om hem gelukkig te maken. Toch blijft het gevoel dat ik er harder voor moest werken en dat ik ergens gefaalt heb.

Ik krijg steeds meer lichamelijke klachten: Hoofdpijn die niet over gaat, pijn in mijn buik, verkouden, pijn in mijn ledenmaten etc. Ik ben er gewoon ziek van en dat alleen maar van verlangen naar de tijd die we samen hadden en ik wil het terug (tegen elk beter weten in).

Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, afscheid van hem te nemen en me zelf heel hard inpraten dat het beter zo is en dat het geen zin heeft om er voor te vechten als de ander niet mee vecht. Maar toch dat gevoel. AAAHHH, kon je het maar uit zetten!

Aradis

Re: Kun je ziek zijn van verdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:04

Wat een klootzak zeg! Wat een naaistreek!
Zo iemand moet je niet missen! Geen contact meer zoeken! De pijn en klachten verminderen vanzelf..en dan ben je blij dat je met hem gestopt bent!
Kwestie van Flink die tanden op elkaar zetten, en weten dat alles alleen maar beter kan worden!
Sterkte!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:07

Dit is erg vervelend! Ik ben ook ziek van verdriet met de pesterijen van vroeger en als dat ineens weer naar boven komt zoals ik deze week ook heb gehad. Ik krijg ook last van erge hoofdpijn, veel pijntje in me been en buik en me rug, maar ik krijg ook last van diarree en heb erg veel rust nodig! Het is dus inderdaad mogelijk dat je er ziek van kunt worden!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:59

Ja je kunt echt ziek worden van verdriet. Als het langere tijd aanhoudt kan je even langs je huisarts gaan, die kan je wellicht helpen om alles weer op een rijtje te krijgen. Schaam je hier niet voor! Er zijn genoeg mensen die dezelfde symptonen hebben en ziek zijn van verdriet om verschillende redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:01

Je kan er idd echt ziek van worden !! Een vriendin van mij had liefdesverdriet, heel erg. Ze was er heel ziek van geworden ; slecht slapen (dus je raakt vermoeid) en kreeg hele erge buikpijn enz.
Dus het kan helaas wel.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:54

Ja dat kan wel degelijk!
Mijn ex heeft het ook uitgemaakt 3 weken geleden, ben in die tussentijd afgevallen,kon geen eten meer binnenhouden.
Weinig slapen, en ja dan voel jeje alleen nog maar ellendiger!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:15

Je kan er inderdaad ziek van worden, er zijn zelfs mensen die zich dood en dood ongelukkig voelen en dan op de 1 of andere manier gewoon bezwijken. Raar is dat.

Ik wens je zoveel sterkte toe, bah wat is dit vreselijk wat jou is overkomen! Ach gut

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:11

Ja lieve mede boksters je kan van veel verdriet ziek worden en/of klachten er aan over houden...helaas!!Ik ben net twee dierbaren verloren,en ik val nu dus te pas en te onpas overal op de grond!!Gelukkig niet flauw vallen maar toch...ja veel klachten!!Meid als jij weer opnieuw verliefd wordt of je gaat weer door met je leventje en lol maken....dan verdwijnen absoluut je klachten.Allemaal heel veel sterkte hoor.. Ach gut .

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:16

Ja, zoals iedereen hier boven al omschreven heeft, kan je er behoorlijk ziek van worden.

Psychise klachten kunnen worden omgezet naar lichamelijke klachten. Dit is heel normaal. En het gebeurd vaker dan men denkt. Denk maar aan Burnout, of depressiviteit...

Misschien dat je er het beste eens over kan praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:20

Je kan er dus idd errug ziek van worden!

Veel tijd voor jezelf nemen, en niet er niet aan willen denken, want dan blijf je het houden!
Laat het verdriet maar toe, laat het eruit!

Heel veel sterkte Ach gut

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:59

Ik wens je heel veel sterkte toe, in deze tijd, want het is niet niks. Hoop voor je, dat je het ooit een plekje kan geven. Sommige dingen, blijven in je leven, nou eenmaal altijd pijn doen, hoe moeilijk en zwaar het ook is. Heel naar voor je, om dit mee te moeten maken.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:43

Ziek zijn van verdriet kan
Ik ben al 3 weken ziek van verdriet Boos!
Ik had een soort gelijke situaties als jij

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:45

ik herken het ook, ik heb nachten niet geslapen, nu jaar verdre en nog steeds problemen met vanalles. veel afgevallen, veel stress, heel druk, niet of weinig slapen, nachtmerries, misselijk, duizelig.
Bij mij werkte afleiding zoeken het beste, andere dingen gaan doen, en bij slapen radio aan, of tv zodat ik nog wat afleiding had.
het slijt vanzelf, maar kan lang duren

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:27

Ja dat kan, en t enigste wat je kan doen is luisteren naar je lichaam, zeggen dat je hem niet moet missen is makkelijker gezegd als gedaan, ik kan me nog herinneren dat toen mn ex vreemdging (was een dame) en zwangerraakte ik elke keer zo duizelig en misselijk werd als we ruzie hadden, je kon me opvegen, ik ben ook zo me overtollige kilo's kwijtgeraakt, sinds ik geen contact meer heb voel ik me beter, maar als ik er nog steeds spreek, voel ik me naar.

Dit moet je gewoon echt langzaam laten slijten.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:29

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik probeer staande te blijven en af en toe val ik weer even hard om. Gelukkig staan er genoeg mensen om me heen die me weer van de grond af halen!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:21

Ja ik ben ook behoorlijk ziek van mn verdriet om mijn (ex) vriendje. Volgens mij is het nu weer goed aan het gaan. Maar ik moet ook echt bij alles huilen wat me aan hem herinnerd. Zo aten wij redelijk vaak bij de mac en vond ik dat ook echt lekker. Maar dit weekend was ik voor wat afleiding na Barcelona geweest en tussen de middag even snel na de mac. Maar ik kreeg niks weg en kon alleen maar huilen. Verder heb ik ook echt buikpijn echt een heel misselijk gevoel. En hoofdpijn en ook verkouden. Had nooit gedacht dat ik zoveel verdriet kon hebben.Ookal word er gezegd hij is je niet waard ik vind dat hij het wel waard is en ik hou echt van hem. Hmm genoeg gezeurd over mezelf. Hoop dat je je snel beter voelt zou echt niet weten hoe je dat moet doen maar in elk geval heel veel sterkte ermee!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 11:30

Citaat:
Ookal word er gezegd hij is je niet waard ik vind dat hij het wel waard is en ik hou echt van hem
Dat is inderdaad waar. Ik weet dat hij dingen gedaan heeft die hij nooit had mogen doen, maar hij zit van het puntje van teen tot het puntje van mijn kruin in me en dat is heel moeilijk om te laten verdwijnen. Ik hou van hem, zielsveel en ik heb de hoop dat hij er voor zichzelf uitkomt en de rust vindt waardoor hij geen onbedachte beslissingen meer maakt.

Loslaten is houden van en dat is het allermoeilijkste!

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:01

jeetje meid wat een rot nieuws Vriendjes zijn?
zo gemeen dat iemand dat kan doen.
ik hoop dat je in jezelf en de mensen om je heen dat stukje kracht kan halen dat jou hier door heen kan slepen. iemand die je dat flikt is het niet waard (hoe makkelijk ik het ook kan zeggen, en hoe moeilijk het daarwerkelijk is)

sterkte!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 12:47

Dankjewel nous en de rest!

Ik moet zeggen dat ik hele goede dagen heb gehad, tot het weekend. Jeetje, heb elke dag om hem gehuild en vind het zo moeilijk om hem los te laten. Heb hem niet gebeld of gesmst, omdat ik denk dat hij daar niet op zit te wachten en omdat het niks oplost.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:19

jeetje wat een naaistreek zeg!

ik denk dat je wel ziek van verdriet kan zyn.
ik ehb het ook gehad, maar dan me me pony.
ik had altijd hoofd en buikpyn.
eigelijk een beetje de zelfde klachten.

heel veel stertke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:23

elady schreef:
Dankjewel nous en de rest!

Ik moet zeggen dat ik hele goede dagen heb gehad, tot het weekend. Jeetje, heb elke dag om hem gehuild en vind het zo moeilijk om hem los te laten. Heb hem niet gebeld of gesmst, omdat ik denk dat hij daar niet op zit te wachten en omdat het niks oplost.

Idd niet bellen etc, dat maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf (heb er ervaring mee)!
Gewoon je verdriet eruit laten (zeker NIET tegenhouden), en daarnaast veel leuke dingen doen!

Nogmaals sterkte, en hoop dat je je snel beter voelt!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:02

Ik heb t zelfde gehad, ook op een rotte manier gedumpt, en bleef m missen.. Was er ook ziek van de eerste 2 weken.

Maar nu ben ik erover heen wil hij mij terug Scheve mond

Zo blijf je bezig he..

Sterkte, je kunt me pben als er iets is Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:37

Even kleine update.

Heb er heel erg last van gehad deze week en net op msn gesproken. Ik heb hem alle vragen gesteld die ik had opgepropt en een heel duidelijk beeld gekregen van zijn gevoel.
Ik heb echt met tranen achter mijn scherm gezeten. Van verdriet maar ook zeker van woede.
Ik heb hem verteld dat ik geen contact meer wil! (ik voelde me stoer joh toen ik dat zei Bloos Knipoog Clown )

Ik heb daarna zijn broer gebeld waar ik het erg goed mee kan vinden en die heeft me even verteld dat ik hem echt los moet laten, dat zijn broer ex-en niet kan loslaten en hij altijd met zijn ex-en zal blijven zitten. Ik moet het niet eens willen om in de toekomst te gaan nadenken of ik hem nog wel terug wil, want hij zal me altijd pijn blijven doen.

Nagoed, dat is duidelijk. Moet zeggen, ik ben weer rustiger en de druk is er weer af.
Ik zal hem eens laten zien wie emotioneel sterker is: IK!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:40

Ziek zijn van verdriet kan absoluut, ik begrijp dat het moeilijk is omdat je met heel jouw hart van hem hield, maar je bent beter af zonder hem... Kop op, komt goed het is een kwestie van tijd.