Slapeloosheid..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scotty__

Slapeloosheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:32

Ik heb nooit problemen gehad met slapen.
Echt nooit.
ik lig meestal tegen een uur of elf wel in mijn bed.
Met uitzonderingen van donderdag en vrijdag want dan werk ik tot 12 uur en dan nog naar mijn huis en dan douchen enzo.
En zaterdag's is ook een uitzondering als ik nog wat ga doen.

maar, ik slaap dus altijd enorm goed.
maar ik lig nu denk ik een week lang al echt tot 3 uur in bed, klaar wakker, en val gewoon niet inslaap.
de eerste nacht dat ik naja klote, tweede nacht, niet alweer he, derde nacht, Nou dvd'tje erin doen dan maar.
ik ben dus nu al 4 dagen achter elkaar dvd's aan het kijken, en steeds weer dezelfde Huilen van het lachen

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zit nu ook weer klaarwaker achter mijn pc, ik ga zo een kopje thee of warme melk drinken.. en een dvd'tje kijken.

Tips zijn welkom want daar open ik dit topic voor:)

love_supream

Re: Slapeloosheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:35

Ik slaap soms ook niet en dan word ik helemaal geak!! wand dan slaap iedereen al en ik niet

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:37

Warme melk of chocolademelk dirnken idd, zorgen dat je ook wat moe bent.. Dus overdag misschien wat meer doen?? Heb je vakantie? Slaap je lang uit?? Vroeg opstaan, zorgen dat je weer in het ritme komt.. Wat bij mij ook helpt is géén tv kijken maar de radio zachtjes aan, dan kun je gewoon je ogen dicht houden en in slaap vallen wanneer het jou uitkomt.. (laat de radio maar aan staan, die doe je dan 's ochtends wel uit Knipoog ) ALS je maar slaapt Tong uitsteken

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:40

Naja, ik ben echt wel moe genoeg, ik heb bijvoorbeeld vrijdag:

Donderdag tot 12 uur gewerkt, lag pas om 3 uur in bed met de lichten uit, werd om 10 uur wakker, ben om 12 uur weer naar me werk gegaan, tot 12, en toen was ik doodop, ben neergevallen op bed, en 3 uur gingen de lichten weer uit, altijd om 3 uur, ik raak ook in paniek omdat iedereen al slaapt en ik niet en blabla.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:46

ik heb echt PRECIES hetzelfde! heb ook een heele tijd met slaappillen geslapen omdat ik het gewoon zat was en ik moest wel slapen want als ik de volgende dag weer gezellig moest werken of naar school moest hield ik het niet vol!
ik was er toen voor naar de dokter geweest, kreeg natuurlijk eerst een preek dat k geen slaappillen moest nemen enz maarja ik zou dus eigenlijk naar het slaapcenter moeten van het ziekenhuis maar die afspraak hadden we afgezegd en eigenlijk nooit meer opnieuw geprobeerd...
maar goed wat je eraan kunt doen? ik denk NIKS ik heb ook echt alles geprobeerd, warme melk, thee, tv aan, tv uit, boek lezen, geen boek lezen en ga zo maar door..
het is inderdaad echt zo vervelend!!!

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:48

ik ga zo maar eens opzoek naar een slaappil, kan dit geen kwaad?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:51

in elk geval niet gaan piekeren waarom je niet slaapt want daardoor ben je nog langer wakker Knipoog
ga wat doen, gooi je gedachten er af, ga anders een blokje lopen of fietsen.
melk is een goede om te drinken,zit een stofje in wat je slaapritme wat reguleren kan.
wat is er veranderd in je dagelijks leven?
heb je wat stress?

slaapppil zou ik niet doen,want als je morgen niet slapen kunt neem je er weer een en zo blijf je bezig Knipoog

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:54

Nou, er gebeurt van alles in mijn leven.
Mijn leven is werkelijk een puinhoop en ik maak me ook snel zorgen om dingen, ook ben ik best snel gestressed, ookal laat ik dat absoluut niet merken aan "de buitenwereld" ik zit bijna de hele dag wel met mijn bij mijn probleempjes.

Maar snachts pieker ik daar dus echt niet over, dan heb ik er geen last van, en ik weet ook zeker dat dat niet de reden is dat ik niet kan slapen..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:57

beetje rare tip maar het werkt bij mij wel

ga een hele nacht door
je bent de volgende dag echt doodop maar je ligt wel op tijd in bed omdat je niet wakker kunt blijven
en dan gewoon de volgende dag weer op tijd op staan
het kost even wat moeite maar je bent binnen 2 dagen weer in je normale ritme

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:58

bewust misschien niet,maar onbewust kun je dat misschien toch doen.. Knipoog
probeer toch ervroor te zorgen dat je "moe"bent als je naar bed gaat,niet om 11 uur gaan omdat je dat altijd doet.
maar pas als je moe bent.
zorg wel dat je je ontspanning krijgt, fietsen,hardlopen ofzo werkt vaak toch best goed.

eet je misschien sávonds veel zoet of drink je koffie? kan allemaal reden zijn dat je te wakker bent.

haha een hele nacht doorgaan werkt inderdaad wel,maar wat moet je de hele nacht doen?
op bokt liggen ze allemaal om 2 uur al te slapen Tong uitsteken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:59

Ik denk dat iedereen wel eens zo'n periode heeft... Bij mij is het genetisch Tong uitsteken Mijn moeder is ook zo'n ramp met slapen. Bij mij komt het ook wel eens door piekeren, maar soms wil het ook gewoon niet lukken. Meestal ga ik dan lezen. Ik probeer me er vooral niet druk om te maken dat het niet wil lukken, want dan duurt het nog langer Knipoog Als het echt heel vaak achter elkaar is, neem ik 's avonds nog wel eens een borreltje Knipoog Wil je nergens toe aanzetten, want heb niet gespiekt hoe oud je bent, maar dat helpt bij mij ook wel redelijk Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:02

borreltje werkt ook wel,maar kan net zo gevaarlijk zijn als een slaappil vind ik. heb een tijd lang elke avond wijn gedronken omdat ik anders niet slapen kon, was niet leuk meer.
ik heb ook wel dagen dat ik echt beroerd slaap ,vooral als we ander weer krijgen dan ben ik om de 2 uur wakker,echt waardeloos is dat.
je moet e rin elk geval geen punt van maken vind ik, probeer oorzaak te zoeken waar het van kan komen

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 00:04

@zydeco, als het nou nog in mijn vakanties was had ik je raad opgevolgt, moet morgen nog al mijn huiswerk maken, en maandag weer vroeg op school zijn, nachtje doorhalen word het toch niet!:P

@ellepel, Ik heb vandaag paardgereden, gefietst, en dat was het wel:p hahaha, ik heb deze week geen koffie of andere energie troep gedronken, wel vandaag.. maar niet te laat..
Zoetigheid eet ik mijn hele leven ookal s'avonds dus dat zou het ook niet kunnen zijn..
Ja een borreltje kan wel, maar ik ga niet in mijn eentje nu drinken.. niet om 12 uur:P

@Laura24, ja bij mij in de famillie slaapt iedereen slecht, maar ik was echt een uitzondering, maar nu begin ik ookal zo slecht te slapen, alleen hun kunnen wel slapen, maar wordne vaak wakker, en slapen heel licht, ik kom gewoon niet in slaap..

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:04

ik doe ook maar even mee hierzo,
mn vriend ligt in het ziekenhuis en ik slaap al een week niet...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:06

Borreltje doe ik ook echt alleen als ik al weken nauwelijks geslapen heb. Heb namelijk van die periodes dat ik echt weken lang heeeeel laat in slaap val (4 uur ofzo) maar moest wel altijd weer om half 6 op (bij mn oude baan, nu gelukkig niet meer Knipoog ) Dan was ik 's ochtends helemaal brak, de hele dag niets waard (leuk voor je collega's en patienten Clown ) en 's avonds weer klaarwakker Vork Ik heb ook vaak dat ik wel in slaap val, maar dan heel oppervlakkig, echt heel irritant is dat. Dat is vooral als ik ergens zenuwachtig voor ben, of stress heb. Dan ga ik heel raar dromen enzo Dromen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:08

word dan met een hele club nog een tijdje wakker zijn dus?
slecht slapen is gewoon niks...ik val altijd wel in slaap,maar ben soms gewoon elke 2 uur wakker,ook zo waardeloos..
behalve als ik t gewoon echt druk heb, veel werken,dan slaap ik als een roosje Haha!

scotty: tja eten kan t soms zijn,maar denk ik dan in jouw geval niet.
je kunt trouwens wel melatonine halen he, dat zorgt ervoor dat je slaapritme weer in orde komt. l-tryptofaan is er ook eentje,dat wertkt wel erg goed moet ik zeggen. is ook veilig om te gebruiken vind ik ,word je niet verslaafd aan ofzo..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:09

hey ik hou dit topic in de gaten. heb e rook last van. of ik lig heel lang wakker voordat ik in slaapval zo niet dan wordt ik na 2 uur weer wakker..

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 00:10

JA! dat is zó irritant, dat heb ik dus ook vaak.
Alsof je overdag probeert te slapen.
Alsof je half wakker bent.
Alsof je in een droomleeft...
Zo raar.

Echt dat is vreselijk

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:12

Melatonine gebruikte mn moeder ook, werd t nog slechter van Nagelbijten / Gniffelen Nou is zij ook een apart geval, slaat al jaren niet meer als een uurtje of 3 per nacht, tussendoor tig keer per nacht wakker en beneden in de huiskamer te vinden Knipoog

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:13

en ook overdag ben je moe, afwezig enz. maar zodra het zonnetje naar beneden is ben ik weer klaar wakker.. en dan ben ik s'ochtends me bed niet uit te branden.... nachtmens Clown ?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:13

Ik heb er ook heel erg last van gehad.
Vooral omdat ik dan de hele dag niks deed, door pfeiffer.
Maar ik kon 's nachts echt niet slapen. Heel raar.
Heb toen slaappillen gekregen, en nou kan ik wel zonder slapen, maar is wel handig voor als ik dan soms niet kan slapen!

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 00:15

Ik heb iets genomen voor een goede nacht rust, ingredienten: verschillende soorten kruiden ofzo.
de verpakking sprak me wel aan, en de uitleg was dat ik het een half uur voor slapen moest inemen, en dan morgen ochten lekker wakker word, goed en uitgerust

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:15

Dus over een half uurtje naar bed Knipoog

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:18

Laura24 schreef:
Dus over een half uurtje naar bed Knipoog

hhahahhaha heb je het ook al geprobeerd? of het helpt? zo ja... wat iss het ?? spontaan is het morgen avond heel rustig op bokt Slapen Clown

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:20

Ik ga zo ook maar eens een poging doen om te maffen Haha! Dromen