al jaren lang dikke keel en blaasjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

al jaren lang dikke keel en blaasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:57

in de zomer van 2003 heb ik ziekte van pfeiffer gehad, met de bijhorende flinke keelonsteking.

Sindsdien heb ik bijna maandelijk keelonstekingen gehad, waarbij ik verging van de pijn en soms me stem volledig kwijt was.

De laatste tijd heb ik het weer, dikke keel/amandelen, gele en witte blaasjes. Maar het gekke is het doet 2 dagen zeer en daarna blijft me keel dus nog zeker een week zo. En het komt dus steeds terug. Ik ga maandag naar de dokter, want ik vind t niet normaal. Maak me weer helemaal gestressed, want ik ben zo bang weer heel ziek te worden zoals toen ik pfeiffer had.

Anoniem

Re: al jaren lang dikke keel en blaasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:58

is het niet als je iets gegeten hebt waar je mss niet tegen kan?

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 23:01

dat vroeg ik me ook af, maar ik heb naar mijn idee niet echt iets gegeten waar ik niet tegen kan heel apart...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:04

Het kan zijn dat de Pfeiffer niet helemaal weg is gegaan. Ik heb zelf nooit echt last gehad van de acute pfeiffer maar blijk al jaren een nog actieve 'nasleep' van Pfeiffer te hebben.
Ik heb dan ook regelmatig keelontsteking en meestal wat opgezette klieren en kleine bultjes in de klieren. Ook ben ik wat sneller moe dan gemiddeld.
De bloedtest die de arts doet kan alleen aantonen of je ooit Pfeiffer hebt gehad (maar goed, dat weet je zelf natuurlijk wel) In het ziekenhuis zijn andere testen die ook lagere hoeveelheden actief Pfeiffer virus kunnen aantonen en dus met zekerheid kunnen zeggen of je er helemaal overheen bent gekomen.

Succes bij de dokter en laat je niet afschepen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:04

Ik heb het ook af en toe, laatst viel het kwartje, ik heb het als ik een appel eet..... Geschild door de fruitshake kan gek genoeg wel, maar niet met afgewassen schil...
Zeg niet dat het bij jou ook zo is, maar mss zet het je aan het denken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:15

inderdada misschien een allergie. misschien kan je aan je dokter een antibiotica kuur vragen en als dat niet helpt je amandelen laten knippen?