waar word je nou dik van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

waar word je nou dik van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 13:56

Op dit moment wil ik meer gaan letten op wat ik eet, ik ben niet te dik, maar wel wat gegroeid, en ik wil absoluut niet dik worden. Nu vroeg ik me alleen af: hoe word je nou dik? van vetten, koolhydraten, of alle calorieeen?
waar moet je nou precies op letten op de verpakking? Wat zijn verzadigde en onverzadigde vetten?

wie kan mij dit uitleggen
liefs, shannon

Inge_

Re: waar word je nou dik van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:58

Ik heb er niet zoveel verstand van maar vriendin van mij is gezonder gaan eten (veel meer fruit en groente, veel water drinken en niet meer snoepen) en die is toen best veel afgevallen, ze at verder 's ochtends 2 boterhammen en 's middags en 's avonds normaal avondeten en verder dus fruit als tussendoortje.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:01

Je meot gewoon niet teveel suiker en vet eten.. neem i.p.v chips of snoep een banaan of appel.
Ga niet met de auto maar met de fiets.
onthoud: alle beetjes helpen

Verzadigd vet komt zowel voor in dierlijke als plantaardige producten. Wel bevatten dierlijke producten (vlees, melkproducten, kaas) meestal meer verzadigd vet dan plantaardige producten (olie, noten).

Onverzadigd vet komt voor in zowel plantaardige als dierlijke producten. Wel bevatten plantaardige oliën relatief meer onverzadigd vet dan dierlijke producten (zoals zuivel en vlees). Vet dat zacht of vloeibaar is bij kamertemperatuur bevat relatief veel onverzadigd vet, vooral meervoudig onverzadigd.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 14:02

ja, het probleem is dat ik verschrikkelijk snel honger heb, heb wat problemen met de spijsvertering en alles (ik weet niet precies hoe het zit, is nogal ingewikkeld) maar ik moet dus echt veel eten, anders wordt ik helemaal slap en gammel. Minder eten is dus geen oplossing, gzonder eten wel

ik eet nu 's ochtends kellogs k (van die light cornflakes) tussendoor een sultana, tussen de middag 5 boterhammen, dan tussendoor soms nog wat boterhammen, snacks, fruit, avondeten en savonds nog een toetje. verder drink ik geen fris, alleen water (en in het weekend een aantal wijntjes)

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:06

Je moet meer gaan bewegen ook.
Beweging in combinatie met gezond eten is gelijk aan meer verbranding Lachen

Als je meer energie opeet, dan verbruikt, word je dikker
Als je minder energie opeet dan verbruikt, dan zal je vermageren Lachen
Laatst bijgewerkt door hallow op 05-05-07 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:07

Gentille, wat je nu eet lijkt me wel goed hoor. Ik zie dat je 's middags snacks eet, als je wat op je gewicht wil letten zou je die kunnen vervangen door fruit of door gezonde snacks (dus geen chocola of vette hap, maar bijvoorbeeld een Liga Evergreen of een krentenbol oid).
Verder, je wordt dik als je meer calorieën binnenkrijgt, dan dat je verbrandt.
Let wel goed op je lichaam als je wat problemen hebt met je spijsvertering, luister goed naar wat je lichaam aangeeft.
Veel succes er mee.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 14:10

misschien dat dat ook de reden is dat ik wat ben aangekomen. ik ben doordat ik ziek was enzo heel moe geweest en ik had heel weinig energie, daardoor ben ik gestopt met voetbal, heb ik vrijstelling voor gym en rij ik minder op m'n paard... dat scheelt natuurlijk wel heel wat verbranding.

ik wil m'n conditie nu weer wat gaan opbouwen door hard te gaan lopen

er hoeft ook neit veel af, maar ik ben wat dat betreft nogal een controlfreakje op m'n gewicht

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:19

controlefreak.. in wat voor opzicht?

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 14:22

inj het feit dat ik het verschrikkelijk vind om dikker te worden, omdat ik bang ben dat ik dan heel dik word, omdat je er geen controle op meer op houd zeg maar

ik vind het moeilijk om uit te leggen, ik vind mezelf niet te dik, heb ook absoluut geen anorexia ofzo, en wil ook niet veel afvallen. maar heb een streefgewicht van 58 kilo, en als ik erboven kom (of eronder) moet het zo snel mogelijk weer dat gewicht zijn

snap je? Haha!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:25

Ja ik snap het.. en hoe lang ben je? en hoe oud? (als ik zo brutaal mag zijn dat te vragen )

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 14:28

is niet brutaal hoor Haha!
ben zeventien jaar, en 1m69

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:33

58 is dan wel een mooi gewicht Lachen
Je hoeft niet zozeer bang te zijn voor een kilotje meer.. maar begrijp ik dat je graag een standaard gewicht wil houden.. ik zit soms van 56/57 ineens weer op 60 kilo.. dan denk ik ook van pff maar ik heb gewoon een standaard eetpatroon.. en als ik daarvanaf zie gebeurd dat dus ook.. mijn eigen schuld Clown

Maar gewoon goed bewegen en goed gezond eten.. daar kom je het verst mee Lachen

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:36

Onverzadigd vet is beter dan verzadigd vet.
Maar volgens mij heeft dat niet echt iets met dik worden te maken maar meer met je cholesterol (je aders kunnen dichtslibben).
Je kunt beter onverzadigd vet eten dat is gezonder Lachen
Weet verder niet zo goed hoe je het moet uitleggen hoop dat het duidelijk is!

_Dynamite_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:41

Kilocalorieën geven aan hoeveel gram je aankomt.
Meer weet ik er helaas ook niet over Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:18

Als je 's ochtends goed ontbijt, 's middags & 's avonds en niet al teveel chocola, spek, drop etc. Eet als tussendoortje val je al heer erg af (:. Ook als je gezond gaat drinken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:29

je word niet dik an 1 of een ander dingetje, je moet in principe alle stoffne eten, maar met mate

dus gewoon brood, warm eten etc ..
een snoepje of koekje op zijn tijd kan ook gewoon, maar kies gezonde opties en eet met mate
liever 6 keer per dag een kleine maaltijd ipv drie grote

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:28

Heel veel water drinken, fruit en groenten (veel vezels) eten. Dat stilt vaak de honger. Lachen Weinig caloriën en geen vet!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:59

Suiker, gefrituurd eten en alcohol zijn echte dikmakers.
Die moet je zo veel mogelijk mijden, maar af en toe mag best natuurlijk. Verder zorgen dat je genoeg water drinkt, beweegt en goed eet. Geen maaltijden overslaan dus (mn ontbijt is erg belangrijk). Veel fruit en groeten.
Als je, je daaraan houdt zul iig niet zomaar dik worden.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:42

je word dik van onregelmatig eten.
je moet je verbranding zien als een vuurtje. niks erop, niks verbranden. het beste is om regelmatig te eten om de 2en half uur. begin met een goed stevig ontbijt, klein tussendoortje tussdendoor, weer grote maaltijd, klein tussendoortje, avondeten, en weer een tussendoortje.
zo hou je het ritme er voor me verbranding in en word je het minst snel dik....

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:57

hunter87 schreef:
je word dik van onregelmatig eten..

Dat is niet altijd zo, ik heb een paar jaar heel onregelmatig gegeten en ik ben geen grammetje aangekomen..
En het grootste deel wat ik at was alleen maar snoep.

Nu heb ik een dieet, moet regelmatig eten mag geen suiker, melk en tarwe..
In het begin viel ik echt verschrikkelijk veel af maar na een poosje kwam ik weer behoorlijk aan..

Maar als je alle producten met suiker vermijd zal je al een heel stuk afvallen Lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:16

Ik wil er ook een paar kilootjes af. Bij mij gaat het vooral bij mn buik zitten. Maar ik heb echt altijd honger! Heel vervelend.
Ik ben 24 en 1.75M en weeg denk ik rond de 65 kg. Klinkt niet heel zwaar, maar heb soms moeite om mn broek dicht te krijgen hihi. Dus tips om een plat buikje te krijgen zijn welkom!

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:25

Dat slappe en gammele gevoek is heel herkenbaar. Dta is ook d ereden dt ik niet echt durf te gaan lijnen. Ik weet gewoon dat ik me dan slap gaan voelen en mijn spieren gaan trillen. Dat vind ik zo'n rot gevoel en aangezien ik ook best veel doe moet ik normaal kunnen eten en niet alleen wat yoghurt en fruit.
Ik zou er ook heel graag een kilo of 10 af willen hebben maar ik ben erg bang voor dat jiji effect--> 10 eraf, 13 erbij etc.
Ik ben dus ook erg benieuwd naar de tips die hier gegeven worden! Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:34

je word dik van teveel eten en te weinig bewegen
Knipoog
en als je een gewoon normaal ontbijt neemt, tussen de middag normaal eet, smiddags een stuk fruit neemt, je warm eten en s'avonds eventueel weer fruit kom je niet aan.

maar eet je nou teveel en iedereen weet volgens mij echt wel wat teveel is.... Knipoog
die ene boterham extra met jam omdat die jam zo lekker is.of je haalt die oude kaas omdat die zo lekker smaakt op witbrood. tja..dat is teveel.

elke dag chips,koek en snoep is niet nodig, bewaar het voor sepciaal en dan in het weekend en dan geen hele zak,maar een bakje.
tuurlijk verschilt het van persoon tot persoon daarom is een dietiste gewoon best heel handig als je wilt afvallen.

en ja....ik moet er eigenlijk ook 3 kilo af hebben,maar ik vind dat koekje bij de koffie net te lekker Tong uitsteken

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:15

heb je wel eens van die balans dag actie van voedings centrum gehoord? (www.voedingscentrum.nl) daar kun je een voedingswijzer (ofzoiets) aanvragen (geheel gratis) en daar staan allerlei categoriën op (toetjes, hoofdgerecht, tussendoortjes) etc etc en daarachter de hoeveelheid calorien. ook staan er bij bepaalde producten een groene stip, zo zie je dus meteen wat een verantwoord tussendoortje is bv. er staan ook handige tips op btw.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:16

Zorg eerst voor een goede basis: voldoende slaap, beweging, weinig stress en ga dan letten op je voeding.

Zorg voor 3 basis maaltijden op een dag en 3 tussendoortjes. Eet gevarieert en let op de tussendoortjes die je neemt. Neem een appel en een glas water als je trek hebt. Meestel is "honger" hebben alleen een gevoel wat tussen je oren zit. Je hebt zin om iets te snaaien.

Koekjes en chips mag echt wel een keer. Maar gewoon niet iedere dag en dan echt in mate.