Veranderd sinds overlijden moeder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Veranderd sinds overlijden moeder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 00:05

Anderhalf jaar geleden is mijn moeder na een zeer lang en ernstig ziektebed overleden. Daarvoor was ze ook al ziek en lag ze altijd op bed. Sinds dat ernstige ziektebed ben ik zo veranderd... Vroeger ging ik vaak stappen en kon het me niet vaak en lang genoeg zijn. Maar nu heb ik geen in om weg te gaan, word al moe bij het idee... Ben eigenlijk alleen nog maar bezig met paarden en werk. Vervelen doe ik nooit, heb genoeg te doen en ben altijd druk en onderweg. Maar ik zou zo graag weer dat gevoel terug willen hebben (mis het toch wel)... plezier met uitgaan of uberhaupt uitgaan e.d.

Wie herkent dit en heeft tips....

This_is_me

Re: Veranderd sinds overlijden moeder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 00:54

Ik heb geen tips voor je omdat ik dit ook heb meegemaakt oid. maar ik kan mij goed voorstellen dat je inmiddels lichamelijk en geestelijk een stuk je ouder geworden bent. Je hebt zoveel doorstaan dat het misschien nog niet helemaal een plekje heeft. Gun het de tijd, en misschien moet je gewoon eens over je geen-zin zetten.. Ga gewoon weg met vrienden en zie wel wat er van de avond komt..

(ik had het wel altijd met kleine dingetjes, zoals je dagen van te voren verheugen op een daagje pretpark ed, dat heb ik inmiddels niet meer, is weg en het lijkt er op dat het ook niet meer terug komt.. Heel raar, want dat gevoel mis ik ook. Het spontane lijkt er af te zijn. )

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:35

Hoi,

Ik denk dat je juist bewust/onbewust zo druk bent,dan hoef je niet zo over ander dingen na te denken.Ik denk dat je eens met je huisarts zou moeten gaan praten, is mischien niet het andwoord wat je zoekt maar je hebt natuurlijk een verschrikkelijke tijd achter de rug, en nog.
Ben geen deskundige en ik heb ook niet zo'n verlies meegemaakt maar herken het geen plezier in de dingen hebben wel.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:41

Ik herken het goed. Ben zelf ook erg veranderd nadat mijn moeder is overleden.
Vaak is het een kwestie van dingen weer gaan doen ook al heb je er op dat moment geen zin in. Als je eenmaal weer in je oude patroon zit merk je vanzelf of dat je weer bevalt of dat er teveel dingen naar boven komen die je nog niet goed kunt verwerken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:05

Ook ik ben na het overlijden van mijn moeder 3,5 jaar terug heel erg verandert.
Van de vrolijke ik, ben ik veranderd in de ik die zogenaamd vrolijk speelt voor andere mensen.
Ben het verder helemaal met katja eens.