Netelroos... en dan dus chronisch... vreselijk

Zal even het hele verhaaltje vertellen

Ik ging naar het ziekenhuis vanwege een paardenbeet in mijn vinger, na onderzoek bleek dat mijn vinger was gekneusd naar ook dat ik een (verdenking op) necrotiserende bacterie in de wond dus werd er een stukje huid verwijderd en kreeg ik een hele zware antibioticum kuur.

Vinger genas goed, kneuzing ook... maarrrrr Chantal zou Chantal niet zijn als ze niet wat anders kreeg... een schimmelinfectie ten gevolge van het antibioticum *zucht*
Maarja middeltje gekregen, schimmelinfectie nagenoeg verdwenen...
Zat ik op een dag s'middags opeens helemaal vol met vlekken, bulten en blaasjes... over mijn hele lichaam, wat een jeuk en wat brandde het!

Omdat ik toch wel erg tegen de muren op begon te kruipen en nu ook heel mijn gezicht ermee vol zat

Maarrrr

Het bleef (en blijft) dus terug komen... verschillende dermatologen geweest, bij de 'krassjestest' kreeg ik telkens andere uitslagen

En maar te zwijgen van hoe het weleens is tijdens stressvolle periodes

Maarja... ik heb dus altijd tavegil op zak, voor als ik opeens begin op te zwellen

Ik heb dus:
Chronische urticaria
Urticaria, ongeacht de oorzaak, die langer dan 6 weken bestaan. Urticaria die gedurende meer dan een jaar steeds weer terugkomen zijn geen zeldzaamheid.
en
Urticaria factitia
Bij deze vorm bij druk of wrijven op de huid sterk jeukende kwaddels precies op de plek waar gewreven is. Deze verdwijnen spontaan binnen een tot enkele uren. Het verschijnsel van urticaria na het krassen over de huid waarbij ook enige druk wordt uitgeoefend noemen wij positief dermografisme. Dit komt in meer of mindere mate bij ongeveer 3% van de bevolking voor en is gelukkig meestal een tijdelijk fenomeen.
Ik vroeg me af of er nog meer bokkers waren met de Chronische variant van urticaria?
Wat zijn jullie ervaringen en is het ooit minder geworden?
Ik dacht dat het veel minder was bij mij... maar sinds ongeveer een week heb ik last van netelroos zwellingen op de plak waar m'n cap op mijn hoofd zit