Chronische netelroos (chronische urticaria)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Chronische netelroos (chronische urticaria)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 23:52

Afbeelding

Netelroos... en dan dus chronisch... vreselijk Huilen van het lachen ongeveer een jaar of 3 terug kreeg ik het voor het eerst.
Zal even het hele verhaaltje vertellen Haha!
Ik ging naar het ziekenhuis vanwege een paardenbeet in mijn vinger, na onderzoek bleek dat mijn vinger was gekneusd naar ook dat ik een (verdenking op) necrotiserende bacterie in de wond dus werd er een stukje huid verwijderd en kreeg ik een hele zware antibioticum kuur. Vork
Vinger genas goed, kneuzing ook... maarrrrr Chantal zou Chantal niet zijn als ze niet wat anders kreeg... een schimmelinfectie ten gevolge van het antibioticum *zucht*
Maarja middeltje gekregen, schimmelinfectie nagenoeg verdwenen...
Zat ik op een dag s'middags opeens helemaal vol met vlekken, bulten en blaasjes... over mijn hele lichaam, wat een jeuk en wat brandde het! Blauw oog
Omdat ik toch wel erg tegen de muren op begon te kruipen en nu ook heel mijn gezicht ermee vol zat Clown even naar de ehbo gegaan... diagnose Netelroos, ik kreeg tavegil voorgeschreven en daarmee verdween het helemaal binnen een dag *heppie* Go jij! Go jij!

Maarrrr Duivel
Het bleef (en blijft) dus terug komen... verschillende dermatologen geweest, bij de 'krassjestest' kreeg ik telkens andere uitslagen Tong uitsteken Ook was ik niet enkel voor bepaalde etenswaren gevoelig... het was continu wat anders... ook van druk of wrijven op mijn huid kan ik een aanval van netelroos krijgen.
En maar te zwijgen van hoe het weleens is tijdens stressvolle periodes Haha!
Maarja... ik heb dus altijd tavegil op zak, voor als ik opeens begin op te zwellen Clown

Ik heb dus:
Chronische urticaria
Urticaria, ongeacht de oorzaak, die langer dan 6 weken bestaan. Urticaria die gedurende meer dan een jaar steeds weer terugkomen zijn geen zeldzaamheid.

en

Urticaria factitia
Bij deze vorm bij druk of wrijven op de huid sterk jeukende kwaddels precies op de plek waar gewreven is. Deze verdwijnen spontaan binnen een tot enkele uren. Het verschijnsel van urticaria na het krassen over de huid waarbij ook enige druk wordt uitgeoefend noemen wij positief dermografisme. Dit komt in meer of mindere mate bij ongeveer 3% van de bevolking voor en is gelukkig meestal een tijdelijk fenomeen.

Ik vroeg me af of er nog meer bokkers waren met de Chronische variant van urticaria?
Wat zijn jullie ervaringen en is het ooit minder geworden?

Ik dacht dat het veel minder was bij mij... maar sinds ongeveer een week heb ik last van netelroos zwellingen op de plak waar m'n cap op mijn hoofd zit Ach gut Waarschijnlijk door de lichte druk en de warmte Scheve mond Tavegil preventief innemen werkt niet goed... en elke dag tavegil zie ik sowieso niet zitten... niet echt lekker voor je lichaam Knipoog

_N_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:24

.
Laatst bijgewerkt door _N_ op 16-02-22 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Re: Chronische netelroos (chronische urticaria)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 22:22

vreemd, ik had het in het begin ook vaak aan het eind van de dag... heel appart altijd Clown
In het begin werkte de tabletten van tavegil bij mij ook niet hoor... toen heb ik een aantal keer een injectie gekregen... vooral omdat het hele erge vormen aan begon te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:14

Ik heb dit ook een jaar gehad....
Er is hoop mensen!! Ik ben er dus compleet van af!
Zomaar van de een op de andere dag...

Hadden jullie ook last van een dikke lip of een dikke wang/oog?
Echt dat was vrezelijk, en die jeuk!! Op mn hoofd...
overal...Bij mij kwam het idd door druk.

XchantjuhX schreef:
vreemd, ik had het in het begin ook vaak aan het eind van de dag... heel appart altijd

dat had ik dus ook Haha! bij mij kwam het door de pilletjes de dan uitgewerkt waren, die móest ik om 6 uur innemen anders.....JEUKEN maar. Koe

_N_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:45

.
Laatst bijgewerkt door _N_ op 16-02-22 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:46

Ik heb ook urticaria. Eigenlijk nu al een paar jaar, in het begin had ik het niet echt door, had alleen elke keer een aanval van erge jeuk, maar dat ging ook meteen weer weg. Het werd alleen erger, en kreeg steeds meer jeuk, krapte alles kapot. Vooral op mn onderbenen! Overdag heb ik weinig last, alleen als ik me heel erg druk maar komt het opzetten. Af en toe als ik sport of bezig ben komen er rode puntjes opzetten, en op mn buik van die witte opgezette puntjes. Tis erg lastig, en ik hoop er ook ooit af te komen. De dermatoloog zei dat het zo verdwenen kon zijn met een paar jaar, maar het kon ook blijven. Soms word ik echt gek van de jeuk! Ik slik overigens xyzal, wat anders heb ik niet geprobeerd. Maar over het algemeen werkt het wel bij mij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:03

Chiqa schreef:
Ik heb dit ook een jaar gehad....
Er is hoop mensen!! Ik ben er dus compleet van af!
Zomaar van de een op de andere dag...

Hadden jullie ook last van een dikke lip of een dikke wang/oog?
Echt dat was vrezelijk, en die jeuk!! Op mn hoofd...
overal...Bij mij kwam het idd door druk.

bij mij begint het vaak met opgezette vingers...
Ik heb het nu al 3 jaar, en nog steeds niet minder Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:21

Oja...dat had ik ook.....Maar die lip en dat oog was het ergst want het leek net of ik
een knal voor mn kop had gehad Haha!
Succes verders...ik hoop dat je er net als ik overheengroeid, hier heeft het ook drie jaar geduurt hoor..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 01:29

Mijn man kreeg het van de een op de andere dag zo'n drie jaar geleden. Hij gebruikt elke dag Claritine doet hij dit niet zit hij helemaal onder en wordt hij letterlijk en figuurlijk knettergek van de jeuk. Net wat je op de foto wijst. maar het kan soms ook als we naar de zee gaan of na een douche komen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 21:19

Ik had vandaag blijkbaar weer iets teveel stress door de verhuizing... naast mijn oog had ik weer een aantal plekken Scheve mond
Heel charmant Vork

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:06

Ik heb sinds ik bevallen ben 5 maanden geleden last van chronische urticaria. Ik heb het vooral 's avonds en 's nachts en het loopt uiteen van netelroos op elke centimeter van mijn benen tot opgezette handen, lippen en oren. Ik heb de eerste maand 6 verschillende soorten medicijnen gehad. Van Xyzal tot de hoogste dosis semprex waar je heel suf van wordt. Die semprex hielp wel aardig maar ik kon moeilijk de rest van mijn leven suf door het leven gaan, (helemaal niet met een kleine). Ik heb ook al verschillende testen bij de dermatoloog laten doen maar daar is niks uit gekomen. Nu slik ik Zyrtec de dubbele dosis, hiermee kan ik het goed onderdrukken. Als ik het weer op voel komen neem ik ze snel in en zakt het weer weg. Ik hoop dat het ook net zo plotseling weer verdwijnt als dat het is gekomen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:17

Bij mij hielp Xyzal helemaal niet... tavegil wel daarintegen.

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:22

Ik vind het raar dat de symptomen zo verschillend zijn, ik heb namelijk niks in mijn gezicht dat opzwelt oid. Maar verder over mn hele lichaam daarentegen weer wel. Ook de rode stippen zijn bij mij veel kleiner en minder opgezet dan hierboven op de foto. Ik hoop ook dat ik er ooit plotseling weer vanaf ben!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:25

Je hebt bij urticaria sowieso al 4 verschillende varianten die overal op je lichaam kunnen beginnen Knipoog
Het is gewoon een heftige allergische reactie.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:20

XchantjuhX schreef:
Bij mij hielp Xyzal helemaal niet... tavegil wel daarintegen.

Ik had zelfs het idee dat het met Xyzal alleen maar erger werd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 23:09

hmmmm ik kan me niet herinneren dat het erger werd, weet wel dat het niet minder werd Clown