Klacht indienen tegen tandarts, nuttig???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Klacht indienen tegen tandarts, nuttig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:42

Zal het verhaal ff in het kort vertellen.
2,5 jaar gelden kreeg ik heel erge kiepijn (rechts boven) , zo erg dat ik niet meer normaal kon eten, mijn kiezen konden elkaar niet eens meer raken want dan sprongen de tranen in me ogen van de pijn.
Kon ook niet meer normaal slapen, dus naar de tandarts, maar deze beweerde dat er niks aan de hand was!! Er zat geen gaatje of iets, de kies was mooi gaaf dus daar ging ie niks aan doen. Oke dan zal dat wel dacht ik. Maar mijn kies bleef pijn doen, dus wat ga je dan doen, uit onmacht ging ik heel. heel heel veel pijnstillers slikken en dat haalde de ergste kantjes eraf, wel bleef het erg zeer doen maar dat hele heftige was dan ff een uurtje ofzo weg. Echt waar dat mijn lichaam al die troep heeft geacepteerd is een wonder en dat meen ik echt.
Maargoed, weer terug naar de tandarts, maar weer zei die dat er niks aan de hand was.
Inmiddela zijn we bijna 2 jaar verder, en nog steeds heb ik echt helse pijn in mijn kies. Ben ook heel erg afgevallen omdat ik nier normaal kon eten. Maar tandarts bleef bewren dat er niks aan de hand was.
Maar nou komt het.
Bij de laatste controle in januarie ben ik helemaal uit mijn dak gegaan tegen hem. Zal niet herhalen wat ik gezecht heb maar het was niet netjes. Maar ik werd letterlijk gek van de pijn (en ga zo maar eens ontspannen op je paard zitten dat werkt dus ook niet)
Maargoed omdat ik zo aandrong zou hij die kies openmaken, maar hij liet heel duidelijk merken dat ie het nergens voor nodig vond.
Goed, kies opengemaakt, en wat blijkt, zenuw was dus wel ontstoken, en al helemaal weggerot terwijl die kies en zenuw dus nog gewoon leefde!!!! Omdat die onsteking daar zo lang zijn gang heeft kunnen gaan was mijn hele kaakbot rechtsboven dus ook ontstoken!!!
En wat denk je dat die lummel zecht? "goh dat moet zeer gedaan hebben" GVD ik kon hem wel wat aandoen!!!!
Goed kies schoon en dood gemaakt en met een zware antibiotica kuur naar huis.
Dat heeft wel goed geholpen, maar nu komt er dus nog steeds pruk uit mijn kies of kaakbot of waar het ook vandaan komt maar dan komt er dus echt een mega rotte smaak in mijn mond en dat is dus ook heel duidelijk te ruiken, maar nu kan ik wel weer normaal eten en mijn kiezen kunnen elkaar weer raken. Dus ik kan zeggen dat het is opgelost.
Maar nou vraag ik me af, heeft het nut om een klacht hierover in te dienen?? Want ik kan zijn bloed wel drinken!!!

Sorry voor het toch nog lange verhaal, en bedankt voor het lezen. Bloos

Kath_

Re: Klacht indienen tegen tandarts, nuttig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:12

Mijn god, wat moet dat erg zijn geweest zeg..

Ik zou een andere tandarts zoeken Knipoog

Ik denk als je bewijs hebt je we degelijk een klacht kunt indienen!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:18

Als jij kan aantonen dat je al zo,n lange tijd met die pijn heb rondgelopen, zou ik het zeker proberen. Denk dat je wel een goede kans maakt, omdat je kaakbot ook ontstoken is. Proberen kan uiteraad altijd.
Moet je nu nog terug?
Zou anders ook even een second op....... laten doen ( weet effe niet hoe het heet)
Succes en probeer een andere tandarts te zoeken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:20

Andere tandarts zoeken is nu het belangrijkste, ik zou idd proberen een klacht in te dien dit is echt niet tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:29

Helaas herken ik je verhaal

Ik ook naar de tandarts, er zat een piepklein gaatje, maar hij kon niet voorstellen dat het dat was
Dus hij boren op die kies, terwijl ik er nog geen zacht brood op kon hebben.
Ik ging door de grond.
Had uiteraard niet geholpen
Ondertussen weekend en ik bij de huisarts pijnstillers gehad omdat ik smaandag terug kon naar de tandarts.
Pijnstillers met onstekingsremmer hielpen goed.
Weer zei de tandarts dat ik niets had.

Door de pijnstillers kon ik redelijk de tijd door komen. Want elke keer als ik ze nam ging ook de ontsteking wat weg en kon ik weer ff zonder.
Aangezien ik een heleboel (eigenlijk belachelijk veel) pijnstillers had gekregen heb ik het zo 2 jaar weten uit te zingen.
Toen kwam er een bult op mijn tandvlees, leek wel een puist
Toen ik er aan kwam knapte het en bleek pus te zijn (en stinken, dat wil je niet weten)
Ik durfde niet meer terug naar de oude tandarts en omdat ik ondertussen verhuisd was ben ik naar een nieuwe gegaan.
Deze constateerde dus een flinke ontsteking die er volgens hem al 2 jaar moest zitten (en ik had niet verteld hoelang ik niet was geweest, dus vond het erg knap van die man)

Hij boorde de kies open en liet deze vervolgens open, zodat alle zooi eruit kon komen.
Ik kreeg zelfs zijn prive nummer als ik het snachts niet meer kon houden. Gelukkig heb ik dat niet nodig gehad.
Paar dagen erop heeft hij een wortelkanaal behandeling gedaan en een noodvulling, zodat het nog snel open kon zo nodig.
Ook dat is gelukkig niet nodig geweest
Toen heeft hij de wortelkanaal behandeling helemaal af gemaakt en een echte vulling gegeven.

Dus mijn tip, zorg dat je erg snel bij een andere tandarts bent Ja

Beterschap
Want het doet idd erg zeer

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:32

Heb je jou problemen al met de tandarts voorgelegd. Zou daar eens met praten als je het nog niet gedaan hebt, iedereen kan medische fouten maken helaas, het is altijd leuker dat het zonder klacht word opgelost

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:35

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:40

Heb ooit ook ongeveer zoiets meegemaakt. Had een klein gaatje in mijn tand (deed toen nog helemaal geen zeer), Na het boren en vullen begon het zeer te doen, toen is het nog een keer opengemaakt en gevuld. Toen begon het echt ontzettend zeer te doen. (alsof met hart in me tandvlees klopte) toen heb ik een zenuwbehandeling gehad, (van een andere tandarts maar wel van dezelfde praktijk), daarna was het nog niet goed, toen moest ik naar het ziekenhuis om geopereerd te worden. Ze hebben in mijn tandvlees een snee gemaakt, en geloof ik een wortelkanaalbehandeling gedaan. Heb een week met een dik gezicht rondgelopen. Had hechtingen in me tandvlees en mijn tand is nu zwart aan het worden (is al een jaar of 8 geleden). Ik ben daarna ook meteen naar een andere praktijk gegaan.
Deze tandarst maakt regelmatig foto's om te kijken of er geen onzichtbare gaatjes zijn.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:22

ik heb mijn kaak gebroken zn 3en half jaar geleden. wilde eerst de tandarts aanklagen want volgens hem was het dus slijtage (op je 16e!) in me kaakgewricht. wij hebben een buurvrouw die is advocate en zij zei dat je dr niks tegen kan beginnen. die mensen zin heel erg verdedigd in van allerlei regeltjes enzo...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:47

katiavl schreef:
Heb je jou problemen al met de tandarts voorgelegd. Zou daar eens met praten als je het nog niet gedaan hebt, iedereen kan medische fouten maken helaas, het is altijd leuker dat het zonder klacht word opgelost

In die 2 jaar ben ik daar verschillende keren geweest met de mededeling dat ik gek werd van de pijn. Maar hij bleef volhouden dat er niks aan de hand was, terwijl dat toch duidelijk wel zo was. Maar hij weigerde gewoon er iets mee te doen Boos! Als hij er gelijk iets mee gedaan had was het goed geweestm had mij heel veel pijn gescheeld, maar hij heeft het niet eens geprobeerd. Daarom ben ik zo kwaad.

RK, erg is het he, wist soms van gekkigheid niet meer wat ik doen moest (en ben geen pieperd).
Maar gelukkig ga ik samenwonen met mijn vriend en zoek daar een tandarts Ja

Maar ik word nog steeds kwaad op hem, er komt nu nog zooi uit mijn kies...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:00

Dan zou je toch in die twee jaar een second opinion hebben kunnen vragen, dat zou ik gelijk al na een maand gedaan hebben....

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 20:06

katiavl schreef:
Dan zou je toch in die twee jaar een second opinion hebben kunnen vragen, dat zou ik gelijk al na een maand gedaan hebben....

Dat licht wat gevoelig, nu gaat het beter maar er is iets gebeurd waardoor i kdus apsoluut niet naar een vreemde toe wilde. Helemaal als dat een man zou zijn. Ik vond het al heel erg moelijk om naar hem toe te gaan maar ik kende hem daarom. Nu gaat het beter en durf ik ook weer naar vreemde mannen. om het maar eens zo te noemen.
Maar ik kan me nog steeds heel boos maken dat ie niet eens geprobeerd heeft om te kijken wat het was, terwijl het toch heel duidelijk een ontsteking was.