Steken onder borstbeen bij inspanning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LePapillon

Steken onder borstbeen bij inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:32

Ik heb altijd al gehad dat als ik helemaal buiten adem was, dat ik dan steken kreeg bij m'n borstbeen (der onder).
Eerst alleen als ik heel hard had gefietst of gerent.
Maandag met koninginnedag had ik een dansoptreden, om kwart voor 7 's avonds.
Ging hartstikke goed! was kapot daarna, 3 intensieve dansen gehad.
Vanaf 7 uur tot 9 uur heb ik aan 1 stuk door steken gehad bij m'n borstbeen, rond 9 uur werd dat dus minder, heb er verder maandagavond geen last meer van gehad en niet bij nagedacht..
Dinsdag gewerkt, na m'n werk (6 uur) fietste ik gewoon rustig naar huis, maar kreeg weer allemaal steken, maar nu gingen ze door tot in mijn rug en nek. De hele avond had ik constant steken en een drukkend gevoel.
Ademen deed pijn, hoesten.. lachen... enz.
Woensdag was het alweer wat minder, maar zodra ik me ook maar iets inspande voelde ik het meteen weer.
Liep ik rustig de trap op, niks aan de hand. Als ik dan de laatste paar treden ging rennen, kreeg ik meteen weer steken.
Vandaag hetzelfde verhaal. Net was het even over, maar toen ik ging rennen voelde ik het meteen weer opkomen.
Eerst wou ik niet naar de huisarts, maar heb toch maar een afspraak gemaakt voor morgen...
Ook omdat ik er vaker last van heb.

Ik ben zo benieuwd wat het nou is...
Iemand idee??

Qimm

Re: Steken onder borstbeen bij inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:35

Niet tussen je ribben?

Wat je kan proberen is plat op je rug gaan liggen, geef zachtjes druk waar je normaal gesproken de steken voelt en til je beide benen 10-15cm van de grond. Is dit flink pijnlijk dan kan het een probleem zijn in de aanhechting van je buikspieren op je ribben. Rust (die niet te veen ongewone inspanning) is de eerste 'therapie'

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 23:13

af en toe heb ik aan de zijlkant bij mijn ribben ook steken, maar dat is alleen tijdens het dansen..
bedankt voor de tip, zal het proberen Ja

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:13

ik heb dat ook een maand lang gehad.. maar omdat ik op cyprus zit en al 3 keer heir bij het ziekenhuis geweest ben 1 x van paard afgevallen knock out door ambulance opgehaald.2e keer een week later hechtingen eruit 3e keer een maand later een urine infectie had ik geen zin in nog meer prikken (ben een beetje eigenwijs). maar nu is na een maand al een maandje weg. ben je al bij de dokter geweest en wat is het? ik ahd het ook in me slaap. en soms trok het ook tot me nek,schouder en arm.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:37

ik heb het ook, word er niet goed van, het kan zo ineens uit het niets opkomen en zo uit het niets weggaan, mij werd verteld dat het lucht tussen de ribben was ofzo? Heel vaag, je maakt ook altijd een rare reacite beweging,