zonnen zonder moedervlekken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

zonnen zonder moedervlekken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 21:00

Is dat mogelijk???

Ik vind het nl niet erg om hier en daar wat sproeten te kweken, dat ze achter blijven in mijn gezicht om swinters te verdwijnen en zomers weer terug te komen is ook niet zo'n ramp. Maar dat ik nu over heel mijn lichaam moet toezien dat ik moedervlekken creeer vind ik duidelijk een stuk minder.

Die dingen komen opzetten als pado's uit de grond, doen net alsof ze thuis zijn en gaan NIET meer weg.. Ze nodigen zichzelf letterlijk uit, op mijn lichaam!!!!

In de winter ben ik vrij witjes... zomers nu dus ook, ik zie er daardoor soms nogal "verlept" uit. Meestal pakte ik een zonnebankje. Maar nu ik dus zie dat de moeder vlekken achterblijven en het er steeds meer worden, begin ik daar wat huiverig voor te worden. Je weet immers maar nooit, en huidkanker ed is zo gekweekt.

Ik ben zelf al aan het kijken geweest voor zelfbruiners maar de enige die ik daarin vertrouw zijn de doekjes. DIe krengen zijn alleen zo vreselijk duur....

Wie kan mijn vraag beantwoorden....

mirre

Re: zonnen zonder moedervlekken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:04

Ik ben de laatste tijd ook onder de zonnebank geweest en krijg ook steeds meer moedervlekken, vind ze erg lelijk en het worden er steeds meer!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:11

Snel opkomende moedervlekken moet je toch echt even laten controleren bij de dermatoloog.

Ik had namelijk ook eentje die snel opkwam en dit bleek een melanoom (kwaadaardige tumor) te zijn. Ik had geluk dat ik zo snel een afspraak bij de dermatoloog had gemaakt. Sta trouwens nog steeds onder controle.

Voor meer info:

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/fold ... .jsp?id=21

Mocht je nog vragen hebben, kun je me altijd PB-en.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 21:13

Snel opkomend is het niet ze groeien als hele kleine stipjes. En hoe langer ik in de zon zit hoe groter en donkerder ze worden. Uiteindelijk vormt het zich en blijft het zitten.. Afmeting: doorsnee moedervlekje. Maar goed het is er dus niet een het zijn er meerdere. Ik hou het nu al twee jaar in de gaten. Als ze eenmaal zitten dan groeien ze ook niet meer. Maar omdat er steeds meer bij komen is het zo;n lelijk gezicht. Vroeger had ik ze nooit!

Kan je zomaar naar een dermatoloog? Of gaat dat via de HA?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:16

Dermatoloog gaat altijd via je huisarts

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 21:17

oke dank je wel... Dan zal ik die eens contacten...

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:21

Ik ben ook eerst bij de huisarts geweest, die verwees me meteen door naar de dermatoloog.

Je kunt er maar beter vroeg bij zijn. Zekerheid voor alles.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:41

huidkanker krijg je zo als je altijd binnenzit en bij mooi weer ineens in de felle zon gaat liggen.
Gewoon wat vaker naar buiten gaan, wordt je wel bruin ook als de zon niet schijnt en dat is veel gezonder. Je verbrand dan ook niet gelijk als je wel een keer in de zon ligt.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 06:28

Dat klopt, je huid moet langzaam aan de zon wennen.

En een zonnebrandcreme met hoge factor gebruiken, UVA en UVB beschermend. Ik gebruik altijd -sinds het is geconstateerd- factor 20 of hoger, smeer het al op met het eerste voorjaarszonnetje, want verbranden mag ik echt niet, je kunt nl. niet zien of/en in wat voor mate er al cellen zijn beschadigd door de zon.

Je kunt het ook op latere leeftijd krijgen als je als klein kind verbrand bent in de zon.

Een melanoom is niet een plek die je weghaalt en dat je dan van huidkanker bent verlost: kwaadaardige cellen kunnen loslaten van een melanoom en hierdoor in je lymfeklieren komen, hierna kunnen de cellen zich verspreiden door heel je lichaam. Daarom sta ik nog steeds onder controle. Als bij mij een lymfeklier opgezet is, moet ik met spoed naar het ziekenhuis om een punctie te laten doen.

Het is een naar onderwerp, maar hoop dat ik met mijn ervaring toch wat kan bijdragen op deze manier.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 07:21

aha.. nee zo had ik het nooit begrepen, dank je wel voor je uitleg HC. Dat van het verbranden wist ik wel idd, maar dat het zo werkte met melanomen niet.

@ Stoeptegel:Ik verbrand over het algemeen niet zo snel meer. Ik ben half indisch (al zal je dat niet zeggen) en eenmaal een laagje dan word het vrij snel bruin. Maar dus ook met moedervlekken er bij. En dat is wat ik niet wil hebben. Vandaar dat ik niet meer zo vaak in de zon ga liggen bakken... (of zonnebanken)

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:31

Ik dacht dat ik ook niet echt "kans" maakte op huidkanker, heb zelf ook Indisch bloed.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:39

ik bedoelde eigenlijk meer dat ik niet zo snel verbrand.. en daarmee wilde ik duidelijk maken dat ik de mening van stoeptegel niet deel... Haha!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:41

Ik heb dus ook moedervlekken (en mijn moeder ook erg veel) maar ben erg bang dat er toch een kwaadaardige tussen zit ..

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:42

Ik heb er ook ontzettend veel, een paar wat grotere en de rest kleintjes. Ieder jaar komen er weer een aantal bij. Geen idee of het kwaad kan, maar mooi vind ik het in ieder geval niet.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 06:51

Je kunt er altijd moedervlekken bij krijgen, dit wil niet zeggen dat ze kwaadaardig zijn.

Maar twijfel je over een moedervlek, dan even een afspraak bij de huisarts maken, misschien is het wel niets, maar dan ben je wel gerustgesteld, anders blijf het toch in je achterhoofd rondspoken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:38

Hebben we het nu over sproeten of over moedervlekken?
Ik krijg nml wel sproeten in de zomer (althans ze worden beetr zichtbaar dan in de zomer) maar ik heb nog nooit gehoord van moedervlekken door de zon en heb er ook nog nooit 1 extra kunnen ontdekken eerlijk gezegd.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 08:36

@ Polly ik heb het dus echt over MOEDERVLEKKEN. deze krengen komen opzetten en blijven dus.. Sproetjes zijn leuk en die gaan ook weer weg.. Daar stoor ik mij niet aan.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:35

This_is_me schreef:
@ Polly ik heb het dus echt over MOEDERVLEKKEN. deze krengen komen opzetten en blijven dus.. Sproetjes zijn leuk en die gaan ook weer weg.. Daar stoor ik mij niet aan.

Heb op het moment ook veel sproetjes op mijn gezicht, op een gegeven moment trekken die weer weg. Moedervlekken blijven zitten. Ik heb er ook 1 op mijn wang (mee geboren), vind ik niet zo heel storend. Heb ik wel na laten kijken, maar is niet kwaadaardig: rond van vorm, jeukt niet en verkleurt en groeit niet.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 09:39

Maar het is dus tot op heden niet mogelijk om te zonnen zonder moedervlekken te creeren????

Dan maar over op de snelbruiners Vd week maar eens kijken naar een goedkoop maar goed product.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:44

This_is_me schreef:
Maar het is dus tot op heden niet mogelijk om te zonnen zonder moedervlekken te creeren????

Dan maar over op de snelbruiners Vd week maar eens kijken naar een goedkoop maar goed product.

Nee volgens mij komen ze of je het wilt of niet. Zelfs bij het smeren vanaf factor 20 komen ze gewoon opzetten.

Ik gebruik voor mijn benen de zelfbruiner van Dove, deze vlekt wonderbaarlijk niet zo heel erg als de andere merken die ik wel eens heb gebruikt. En de prijs is ook nog goed te doen. Alleen oppassen met witte kleding, die vlekken gaan er praktisch niet meer uit...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:00

ja voor zo iets was ik dus ook al bang. Ik had vd week een heel mooi iets gezien met doekjes ed.. maar de verplichte afnamen is vanaf 4 stuks das niet zo erg.. maar wel toen ik de prijs hoorde. 16,95 per doekje! AAAAAAAAAAAAAAA ik dacht laat maar.. Dan maar wit door het leven hoor

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:54

Insmeren moet je altijd doen, óók als je niet snel verbrandt. Net zo als met voorzichtig met de zon zijn, óók als je niet snel verbrandt. Met moedervlekken etc zou ik dan helemaal maar voorzichtig zijn...

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:05

This_is_me schreef:
ja voor zo iets was ik dus ook al bang. Ik had vd week een heel mooi iets gezien met doekjes ed.. maar de verplichte afnamen is vanaf 4 stuks das niet zo erg.. maar wel toen ik de prijs hoorde. 16,95 per doekje! AAAAAAAAAAAAAAA ik dacht laat maar.. Dan maar wit door het leven hoor

Hai, wist niet dat jij er ook zoveel had. Welkom bij de club! Haha!
Vooral op m'n rug lijken t er steeds meer te zijn, t zijn net sterren, als je ze telt zie je er steeds meer. Heb er tegenwoordig s.chijt aan en ga toch eigenwijs zonnen maar wel met een hoge factor.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:52

Ow echt Daan haha nooit geweten.. Ja joh mn armen en benen. het lijken er steeds meer te worden...

Piaffe, ik denk dat je niet goed gelezen heb. Ik smeer mij nl ALTIJD in. Maar dit ging over zelfbruininsdoekjes van een of ander duur merk. Eigenlijk ideaal want je hoeft NIET meer in de zon kweekt geen sproeten of moedervlekken meer maar ziet er toch lekker bruin uit!!! Maar in mijn ogen ook wel iets te duur...

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:02

This_is_me schreef:

Zoveel per doekje?! Zit zeker platina in verwerkt! Afbeelding

edit: ik vind die smiley eigenlijk een beetje eng...
Laatst bijgewerkt door HaileysComet op 04-05-07 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt