Hooikoorts. Duf en moe..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Hooikoorts. Duf en moe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 20:02

Wie kennen dit nog meer?
Vorig jaar heb ik pilletjes gehad tegen hooikoorts, maar eerlijk gezegd hou ik niet zo van al die troep. Alleen ben ik de laatste dagen wel verschrikkelijk duf en moe. Ik denk door de hooikoorts.
Kriebelneus en jeukende ogen zijn ook van de partij.
Herkennen meer bokkers dit gevoel van dufheid?

Sophie2

Re: Hooikoorts. Duf en moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:03

Ja, ik ben zelfs hee lvaak naar de dokter geweest vanwege moeheidsklachten. Bloedgeprikt op Pfeiffer en Bloedarmoede en dergelijke, maar het bleek uiteindelijk de hooikoorts, + alle andere ontelbare allergieen!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:07

Yep!! ik heb er ook heel veel last van... en die pilletjes enz gebruik ik ook niet.. want zo goed helpen ze nou ook weer niet...

Heb ook niet alleen hooikoorst, lijkt wel of er ieder jaar wel weer een andere allergie bij komt.. Tong uitsteken

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 20:23

Ah, ben dus niet de enige op de wereld die hier last van heeft Vork
Ik dacht dat t mss aan het weer lag of zo. Ben ook allergisch voor huisstofmijt, maar in combinatie met hooikoorts is dat ook niet echt geweldig.
Ik moet tentamen leren voor volgende week en ik moet echt even wat wakkerder worden, want ik heb er echt geen energie voor op dit moment. Ik denk dat ik morgen maar de hele winkel leeg ga kopen aan alles wat er bestaat tegen hooikoorts en alles tegelijk innemen Clown

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:23

heeft iemand de magische pil, middel of tip?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:25

Ik had trouwens wel een goede 'pil' er tegen.. maar die heeft maar een 1 jaar bij mij gewerkt.. en nu helpt niks meer.. dus ben ook wel benieuwd... is om gek van te worden.. Clown

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:25

Emilion1985 schreef:
Ah, ben dus niet de enige op de wereld die hier last van heeft Vork
Ik dacht dat t mss aan het weer lag of zo. Ben ook allergisch voor huisstofmijt, maar in combinatie met hooikoorts is dat ook niet echt geweldig.
Ik moet tentamen leren voor volgende week en ik moet echt even wat wakkerder worden, want ik heb er echt geen energie voor op dit moment. Ik denk dat ik morgen maar de hele winkel leeg ga kopen aan alles wat er bestaat tegen hooikoorts en alles tegelijk innemen Clown

haha ja moet je doen.. ben benieuwd of het werkt.. Knipoog

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 20:28

vraag me dan alleen nog wel af of ik het resultaat dan nog ga mee maken Clown

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:29

Zou het dan maar niet doen als ik jou was.. dan maar lekker hooikoorts houden... Cool

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:32

Mijn vriend heeft ook heel erg last van hooikoorst maar wel zo erg dat hij medicijnen moet slikken omdat hij anders niks meer kan dan alleen maar slapen en op bed liggen met koude natte doeken op zijn ogen... Maar nu is hij alweer immuum geworden voor zijn medicijnen... Gaat hij voor de zoveelste keer nieuwe halen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:38

@ Mleen.. Dat is wel heel erg... maar die natte doeken is wel een uitvinding.. helpt bij mij ook goed.. doe ik altijd voor als ik ga slapen..

Dokter zei tegen mij dat je er over heen zou groeien.. maar ik merk daar echt helemaal niks van...

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:47

het is ook heel vervelend... En dan wil hij daarbij ook heel graag paardrijden wat nu gewoon echt niet meer gaat, dus hopen dat hij op zijn toekomstige nieuwe medicijnen wel weer goed reageerd... Dan kan hij er voor een jaar ongeveer weer tegen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:53

Hoop voor hem dat ie er wat langer mee kan doen dan een jaar.. 'kleine kans denk ik' paardrijden is dan nu nog niet zo'n goed idee... vervelend hoor!! ik heb er nu gelukkig nog niet zo'n last van.. maar dat komt over een aantal weken wel...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:00

Ik heb t echt vanaf dat alles begint te bloeien. En dat is nu al een dikke maand. Ik kan ook echt van honderden meters afstand ruiken of een boer aan het maaien is en dan stromen mn ogen echt vol. Euh.. Huilen en niet omdat ik zo emotioneel wordt van het maaien trouwens, voor de blondjes onder ons Blond Haha!
Heb net ontdekt dat we in de kast nog pilletjes hebben van de Kruidvat tegen hooikoorts. Ik hoop dat t werkt!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:02

je zou allergies kunnen zijn van huisstofmijd, Maar dan niet voor de beestjes.. maar voor hun poep, dat is vooral het geval in je bed. omdat dat een warmte bron is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:06

Ik herken het.
Ben steeds vreselijk moe en duf en verder de gebruikelijke hooikoortsklachten.
Het vervelende is dat ik 's avonds niet kan slapen omdat ik het heel benauwd krijg als ik ga liggen.
's Nachts word ik ook steeds wakker omdat ik het zo benauwd heb. Word er echt niet goed van.
Gebruik pilletjes, oogdruppels en neusdruppels maar niets lijkt te helpen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:09

poept huisstofmijt? Nagelbijten / Gniffelen

Heb net van de week mn kamer ontstoft (dat doe ik eens in de 2 maanden ongeveer Tong uitsteken ) en tijdens en na die tijd had ik super last van mn ogen en neus. En dat in combinatie met hooikoorts wat ook al niet fijn is, was het dus extra fijn.
Ik word niet benauwd, maar wel erg last van de overige verschijnselen.
Tot een paar dagen terug dacht ik dat mn hooikoorts niet zo erg was als afgelopen jaren, maar ik legde toen nog niet de link met het moe en duf zijn de hele dag door.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:14

Mandyy schreef:
Ik herken het.
Ben steeds vreselijk moe en duf en verder de gebruikelijke hooikoortsklachten.
Het vervelende is dat ik 's avonds niet kan slapen omdat ik het heel benauwd krijg als ik ga liggen.
's Nachts word ik ook steeds wakker omdat ik het zo benauwd heb. Word er echt niet goed van.
Gebruik pilletjes, oogdruppels en neusdruppels maar niets lijkt te helpen.

Als je 's nachts benauwd wordt, zou ik maar even langs de dokter gaan..! niet om paniek te saaien.. maar ik heb dat ook 'ja ik heb wel erg veel, wat ik behoorlijk vervelend vind! Nagelbijten / Gniffelen '

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:14

Probeer dit eens:

Verschoon 4 dagen lang, voor je naar bed (niet uren van te voren) gaat je lakens van je bed. en was ze goed Lachen
Je vermijd zo je huisstofmijd+hun poep, en kijk of het beter gaat.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:15

Grappig dat huisstofmijd poept.. wist ik ook niet eens.. Vork

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:16

en ik maar denken dat ik ieder avond in een lekker schoon bed lig, terwijl ie dus blijkbaar bezaaid ligt met poep. Iel!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:18

Rienn schreef:
Als je 's nachts benauwd wordt, zou ik maar even langs de dokter gaan..! niet om paniek te saaien.. maar ik heb dat ook 'ja ik heb wel erg veel, wat ik behoorlijk vervelend vind! Nagelbijten / Gniffelen '

Ik ben vorig jaar al een aantal keer geweest, er is niets aan te doen.
Ik heb bijna alle medicijnen ook al geprobeerd.

Paar weken geleden ben ik voor mijn opleiding bij een geneesmiddelenindustrie voor hooikoortsmedicijnenm geweest.
Daar maken ze een medicijn die artsen niet zomaar voorschrijven. Je onderdrukt dan niet alleen de hooikoortsverschijnselen (zoals met Aerius) maar zorgt dat je hele hooikoorts minder word en langzaam verdwijnt.
In de winter ga ik daar mee beginnen. In het hooikoortsseizoen mag dat nl niet.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:24

Ik heb nu medicijnen.. die zijn eigenlijk te ligt.. maar ik mag voorlopig geen andere.. heb je er ook last van bv met sporten.. hardlopen..?

Als dat zou helpen, zou dat wel super zijn! waarom schrijven artsen dat medicijn niet zomaar voor, en wanneer kom je er voor in aanmerking?

manisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:25

ik heb ook hooikoorst
niezen en kriebelneus is egt vet iritant

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:27

Emilion1985 schreef:
en ik maar denken dat ik ieder avond in een lekker schoon bed lig, terwijl ie dus blijkbaar bezaaid ligt met poep. Iel!

Zeker!
Maar soms is het maar beter dat wij niet overal bij na denke.. HaHa Vork