Nog steeds niet met ex om kunnen gaan (psychisch)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloui

Nog steeds niet met ex om kunnen gaan (psychisch)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 15:33

Het is nu meer dan 2 jaar uit met mijn ex. Tussen ons is er nogal wat gebeurd waar ik nog steeds last van heb af en toe. Toen ik het uitgemaakt heb heeft hij verschillende keren gedreigd (en ook geprobeerd volgens mij, maar daar ben ik niet zeker van) om zelfmoord te plegen. Hij gaf mij de schuld van al zijn problemen en ik was stom genoeg om dat uiteindelijk nog te gaan geloven ook. Nu ben ik van dat idee wel af, maar het probleem is dat hij me nog steeds niet helemaal met rust laat.

Af en toe stuurt hij me een smsje en dan wordt ik zo ontzettend boos. Mijn huidige vriend is hiervan op zo'n moment de dupe en dat vind hij (zeer begrijpelijk) niet fair. Hij weet wat er gebeurd is en begrijpt ook wel dat ik het er nog heel erg moeilijk mee heb af en toe, maar hij snapt niet dat ik dan zo omsla. Ik zeg niets, huil snel en wordt nogal agressief.

Dit was even kort het verhaal, heb geen zin om het hele ex verhaal hier neer te zetten. Zijn er mensen die ook zoiets hebben gehad, en hoe zijn jullie hier vanaf gekomen?

C_hristel

Re: Nog steeds niet met ex om kunnen gaan (psychisch)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:36

Een ander nummer nemen misschien?

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:44

ik zou zijn nummer laten blokkeren. dat kan heel makkelijk zeggen ze

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 15:48

weet iemand hoe dat moet zo'n nummer laten blokkeren?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 15:51

Naar je provider gaan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:36

Je provider bellen kan om zijn nummer helemaal te blokkeren, en in mijn telefoon zit toevallig ook een functie om smsjes van bepaalde nummers te blokkeren, maar ik weet niet of dat bij meer telefoons mogelijk is Lachen

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 02:37

Als je het nummer laat blokkeren kan hij je alsnog bellen met andere telefoons toch? Ik zou eerder een ander nummer nemen als het echt aan blijft houden...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:14

Ander nummer nemen en er voor zorgen dat je ex het nieuwe nummer niet kan achterhalen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:20

Absoluut een ander nummer nemen! Dit is dus erg makkelijk op te lossen Knipoog

Ik heb ook zo'n ex en heb wel wat meer moeten doen dan alleen een ander telefoonnummer nemen.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:25

Negeer hem, ander nummer is misschien wel verstandig.

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:56

Sylke schreef:
Als je het nummer laat blokkeren kan hij je alsnog bellen met andere telefoons toch? Ik zou eerder een ander nummer nemen als het echt aan blijft houden...

is ook zow had ik niet aan gedacht Gestoord

maar als mijn ex zo door bleef gaan was ik naar de politie gegaan, en gevraagd of zij niet iets kunnen doen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:24

de politie zal hier niks aan kunnen doen. zolang hij bij dreigen blijft doen ze echt niets. ik zou hem laten blokkeren. zelfs tegen stalken kunnen ze volgens mij nog niet veel doen. sterkte.

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:34

de politie doet wel degelijk wat als je kunt aantonen dat je telkens word gebeld en je er "echt" last van hebt. en ook als mensen in je omgeving er last van hebben

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:38

nee hoor, zelfs tegen stalkers kunnen ze niets doen, totdat er geweld word gebruikt. ze zullen je de zelfde tip geven als wij, of een ander nummer nemen of hem blokkeren op je gsm.

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:44

ja maar op het moment dat jij er serieus last van hebt word er bij de politie een dossier op gemaakt. en word er wel op die persoon gelet ( dwz. dat het met jouw toestemming je tel word afgeluisterd) vriendin van mij heeft het ook mee gemaakt. maar dat was gewoon een stalker en niet haar ex

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:47

dat zou wel kunnen maar dan moet je eerst kunnen aantonen dat je er serieus last van hebt. dus dat je al bij een dokter oid bent geweest. want anders doen ze echt niets. ze hebben zat ander werk te doen zeggen ze dan.

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:50

lonneke schreef:
dat zou wel kunnen maar dan moet je eerst kunnen aantonen dat je er serieus last van hebt. dus dat je al bij een dokter oid bent geweest. want anders doen ze echt niets. ze hebben zat ander werk te doen zeggen ze dan.

ja ok dat is ook weer zow

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:07

Ik zou proberen het nummer te blokkeren, duurt vast wel even voor hij daar achter komt. En dan zou hij inderdaad met een ander nummer kunnen smsen of bellen, maar dat is dan een probleem voor later. Eerst de zwaarste last verwijderen, denk ik dan maar. Wat krijgt een geblokkeerde verzender eigenlijk te zien hiervan? Een melding? Of blijft iemand gewoon de illusie dat het bericht verzonden is?

Ik neem aan dat je van te voren kan zien van je een sms krijgt. Is het de inhoud die je overstuur maakt, of het feit dat hij nog steeds smst? Wissen zonder te openen kan volgens mij niet (hebik tenminsten nog nooit gezien). Misschien kan je, als je ziet dat het een bericht van hem is, je vriend of een ander iemand die een beetje op de hoogte is, vragen het bericht te verwijderen zonder dat je het zelf te zien krijgt. Zo wordt je in ieder geval niet geconfronteerd met de (vervelende) inhoud.

Nog eens stevig met het praten is geen optie?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:49

en??? hoe staat het er nu voor? heb je een nieuw nummer aangevraagd?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:58

Erg jammer dat er geen reactie meer op gekomen is, was wel benieuwd hoe eea zou aflopen