Paardenallergie...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luv_Sil

Paardenallergie...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 15:11

Ik ben erg vorig jaar achter gekomen dat ik allergies ben voor paarden..
d.m.v een allergie test..
Het was toen nog niet zo erg, en volgens de dokter zou ik er over heen kunnen groeien als ik uit de buurt van paarden bleef.
Nou ja, dat heb ik natuurlijk niet gedaan Tong uitsteken
Doe een paardenopleiding, verzorg een veulen en ik rij al 6 jaar op dezelfde pony op de manege en no way dat ik dat dus ging opgeven..

Ik had af en toe wel last van jeuk ed, maar ja.. heb ook heel erg veel last van hooikoorts dus ik dacht dat het daar door kwam..

Maar nu kwam ik gister dus bij Lucky (dat veulen) en ik was er maar een klein uurtje geweest maar ik zat helemaal onder de rode vlekken en het jeukte onwijs :S

En nu was ik er net even om een nieuw halster te passen, en ik ben hoogstens 20 min geweest maar nu zat ik weet helemaal onder rode vlekken en bultjes en het jeukte weer onwijs erg! Het was nog erger als gister! En ik was er nog korter!

Nu weet ik niet zeker of het paarden allergie is maar het lijkt er wel veel op.. ik heb t namelijk alleen als ik bij de paarden ben...

dus herkend iemand deze dingen? en weet iemand wat het is..?

Luv_Sil

Re: Paardenallergie...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 15:44

niemand..?

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:24

het kan nu ook een combinatie van de warmte en de allergie zijn, ik ben ook allergies voor paarden,maar ga erb gelukkig alleen van niezen, dus dat is allemaal nog te overzien.. Wat je verder kan doen zou ik zo niet weten, tja uit de buurt bij paarden blijven, maar ik snap dat dat geen optie is.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:26

Ik heb het ook. Vooral door het stof.
Ik heb precies hetzelfde als Mama_Suus

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:27

ik ga morge maar even langs de dokter denk ik..
Ik zit inmiddels ook met een enorm dik oog.. maar dat komt denk ik van de hooikoorts.. heb ik dat *-) doe ik een paardenopleiding heb ik zware hooikoorts en waarschijnlijk ook een paarden allergie..

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:29

het is ontzettend vervelend en jeuk is nog wel het ergste, je kan beter pijn hebben als jeuk zeggen ze altijd en dat is ook zeker waar vind ik... Hooikoorts kan momenteel ook zo komen opzetten, het kan natuurlijk allemaal door de weersomstandigdheden en de droogte erger worden.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:13

Ik heb dat ook en ben daarom ook gestopt met rijden en heb mijn paard verkocht. Het was echt niet meer te doen en heb er toch nog een jaar over na gedacht voor ik de stap kon maken.
Als ik gewoon in een manege ben dan ga ik eerst niezen en krijg ik jeuk achter in mijn keel. Daarna gaan dan ook mijn ogen jeuken en tranen. Na een poosje zitten mijn ogen helemaal dicht van de iritatie en ook mijn neus zit dan helemaal verstopt.
Op het moment dat ik een paard aanraak krijg ik op die plek allemaal dikke rode plekken en bulten die giga jeuken.
Voor mij is er dus geen lol meer aan.
Ik hoop voor jou dat het niet je paarden allergie is, maar iets anders.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:16

Ik kan ook neit goed tegen paarden (eigenlijk alle dieren). Ik krijg het er heel benauwd van en kan heel moeilijk ademen tijdens of nadat ik in het gezelschap van paarden ben geweest. Gelukkig heb ik nu verzorgpony's die buiten staan, dat scheelt een hoop. Als ik binnenkort weer ga rijden in een binnenmanege weet ik alleen niet hoe erg het gaat worden. Mijn moeder heeft een tijdje geprobeerd me weg te houden van de paarden, maar ze vindt het nu m'n eigen verantwoordelijkheid. Ik hoop dat het niet erger wordt in de loop der tijd, en ik hoop ook voor jou dat er geen drastische maatregelen hoeven te komen.