Mondverzorging muv poetsen.. lukt niet?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Mondverzorging muv poetsen.. lukt niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 23:42

Hallo!
Aangezien ik gisteren en vandaag bloedend tandvlees had, heb ik besloten dat ik er toch wat meer aan moet gaan doen. Beter en vaker poetsen en gaan flossen. Maar nou heb ik dat net even geprobeerd, maar het lukt bijna niet?.. De tanden gaat nog redelijk, maar mijn kiezen staan te dicht op elkaar, ik krijg het draadje er niet tussen.. Doe ik nou iets fout? Ik kan me nou al helemaal niet meer voorstellen hoe mensen dan met tandstokers en ragertjes kunnen werken.
Wie kan me helpen?

gabyfedde

Re: Mondverzorging muv poetsen.. lukt niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:46

Stokers zijn geschikt voor bijna alle gebitten. Alleen als je grote tussenruimten hebt gebruik je floss of ragertjes.
Veel mensen gebruiken stokers verkeerd. Je gebruikt ze maar op 1 plek, en dat is in het driehoekje tussen de tanden/kiezen in. Stokers zijn daarom ook driehoekig van vorm. Je steekt de stoker in het driehoekje tot hij vastloopt en haalt hem er dan in 1 beweging weer uit.
Afbeelding (ben niet zo goed met paint) ter illustratie:
Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 01:24

dat heb ik 1 x gedaan en kon langs de tandarts
die erg lang bezig is geweest dat rotte stokertje er weer uit te halen

gebruik zelf de touwtjes die op een plasticje zitten , doe duw ik er met mijn kiezen tussen door .. op de terug weg breekt het meestal

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 02:18

Misschien is zo een monddouche wat voor je? Ik vind het erg prettig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:08

ik had dat ook met flossen,maar je hebt ook dun flosdraad en die wil wel tussen je tanden door, eerste paar keren schrok ik soms want dan dacht ik dat het draadje vast bleef zitten,maar nu gaat dat allemaal prima..
ook poetsen met een electrische tandenborstel is toch makkelijker en t word een stuk schoner( vind ik en mijn tandarts ook)
ohw en na het poetsen spoelen met van dat mondpsoeling met fluoride,dan kom je ook goed tussen je tanden

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:40

Een electrische tandenborstel is sowieso beter omdat je met de hand nooit de bewegingen kunt maken die je met een electrische tandeborstel maakt. Maar dan nog komt hij niet bij de tussenruimtes. Met mondspoeling kom je wel in de tussenruimtes. Maar het is niet voldoende, want door te spoelen gaat nooit en te nimmer het plaque van je tanden af. Waarom zou je anders nog poetsen als spoelen ook wel helpt?
Ik heb even een site opgezocht waar het gebruik van tandestokers, ragers, en flossdraad haarfijn wordt uitgelegd.
Ik kan het zelf ook wel doen maar dat komt op hetzelfde neer en hier staan ook nog duidelijke plaatjes bij.
http://www.tandzorgploeg.nl/stoken.htm

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:53

Oke, bedankt! Elektrisch poetsen doe ik al. Ja

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:15

Ik heb er ook snel last van, ga de site eens bekijken Lachen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:21

Wat trouwens de grootste fout is die gemaakt wordt; Als het tandvlees gaat bloeden gaat men niet meer of veel voorzichtiger poetsen. Dit is het domste wat je kunt doen, tandvlees dat bloed is ontstoken. Je moet dan juist gewoon normaal door blijven poetsen ookal bloed het als een gek. Hierdoor poets je de ontsteking als het ware weg en krijg je weer gezond tandvlees. En het is niet dat de een er zoveel sneller last van heeft dan de ander. Het heeft puur met je eigen mondhygiëne te maken.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:23

Plastic stokjes gebruiken i.p.v. houten, dan breken ze net af.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:27

wendely schreef:
Een electrische tandenborstel is sowieso beter omdat je met de hand nooit de bewegingen kunt maken die je met een electrische tandeborstel maakt. Maar dan nog komt hij niet bij de tussenruimtes. Met mondspoeling kom je wel in de tussenruimtes. Maar het is niet voldoende, want door te spoelen gaat nooit en te nimmer het plaque van je tanden af. Waarom zou je anders nog poetsen als spoelen ook wel helpt?
Ik heb even een site opgezocht waar het gebruik van tandestokers, ragers, en flossdraad haarfijn wordt uitgelegd.
Ik kan het zelf ook wel doen maar dat komt op hetzelfde neer en hier staan ook nog duidelijke plaatjes bij.
http://www.tandzorgploeg.nl/stoken.htm

is mondspoeling wel goed naast het poetsen dan?
volgens mijn moeder dood het namelijk ook de goede bacteriën..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:34

Spoelen met mondwater? Dat doe ik sinds kort ook eens per week ongeveer, en helpt me om m'n verstandskiezen beter te reinigen. Lachen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:59

Over de mondspoeling, Sentido het klopt helemaal wat je moeder zegt. De mondspoeling dood de bacteriën in je mond maar hij dood dus ook de goede mondbacteriën. Daarom is het geen strak plan echt elke dag met monwater te spoelen.

Trouwens wat grappig jildou dat ik jou hier tegen kom Haha! Wist helemaal niet dat je op bokt zat!
Zag ineens foto van Ylze in je profiel ik denk huh? En toen jantje met Ylze dat kon niet missen dus Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:38

Ik weet niet van mondwater, maar volgens mij kunnen je tandhalzen blood komen te liggen. Ik weet iemand die kreeg ook een nare lucht ervan. Als je echt twijfelt zou ik ook daarvoor even de tandarts even bellen en advies vragen, daar zijn ze ook bereid toe. Want het is ook wel slecht voor je tanden als het zo blijft.
Diegene die dat had, ook met bloed, heeft wel mondwater gebruikt en het ging wel over, maar als je advies kan vragen zou ik het doen.
De monddouche die ik noemde is als het goed gaat ook een lekkere frisse massage voor je tandvlees. dat maakt het vast sterker weer daarna.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:18

Als ze de tandarts opbelt krijgt ze dezelfde info als die ik haar geef Knipoog Ben assistente, maar door mondwater kunnen je tandhalzen niet blood komen te liggen. Dit kan alleen door een enorm slechte mondhygiëne en door veel te stijf/hard te poetsen. Door te stijf/hard poetsen trekt je tandvlees omhoog of je poetst het zelfs weg. Dáárdoor kunnen je tandhalzen blood komen te liggen. Dit geeft geen nare geuren het is alleen erg gevoelig. Nare geuren ontstaan alleen als er ontstekingen aanwezig zijn.

En door met mondwater te spoelen gaat je ontstoken tandvlees niet weg. Dit ligt puur aan hoe jezelf poetst. Het kan het genezingsproces misschien wel een beetje bevorderen maar het zal nooit helemaal helen door mondwater.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:36

Ik zeg niet dat de tandhalzen blood komen te liggen door mondwater!
Als er bloedend tandvlees is en het is ontstoken tandvlees, kan het tandvlees wel terug gaan trekken en is het slecht voor je tanden.
Er moet wat tegen het ontstoken tandvlees gedaan worden.
Het kan gaan ruiken en die kennis van mij had er erg last van. Die heeft een tijd nagespoeld en het werd wel beter.
Met een monddouche masseer je het tandvlees en als het weer gezond is, blijft dat hopelijk langer zo bij haar.
Mensen gaan vaak 2 x per jaar naar de tandarts, maar als je een probleem hebt of advies wil kan je dat ook gewoon vragen, dus zou ik echt even doen, want je tanden zijn een kostbaar bezit en je wil er geen problemen mee die blijvend worden.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:39

wendely schreef:
Over de mondspoeling, Sentido het klopt helemaal wat je moeder zegt. De mondspoeling dood de bacteriën in je mond maar hij dood dus ook de goede mondbacteriën. Daarom is het geen strak plan echt elke dag met monwater te spoelen.

Trouwens wat grappig jildou dat ik jou hier tegen kom Haha! Wist helemaal niet dat je op bokt zat!
Zag ineens foto van Ylze in je profiel ik denk huh? En toen jantje met Ylze dat kon niet missen dus Knipoog

hahaha wat grappig Nagelbijten / Gniffelen
ik had niet eens door dat jij dat was..
ik dacht huh, wie is dat dan? Clown