Vlooienbeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Vlooienbeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:28

Mijn vriend zit sinds iets meer dan een dag helemaal vol met vlooienbeten, waarschijnlijk heeft hij er 1 (of meerdere?) overgekregen van vrienden van ons die katten hebben. Is er misschien een goed huismiddeltje om de vlo te vinden en de beten iets te verlichten? Prrrikweg van VSM doet nagenoeg niets af..

laliz

Re: Vlooienbeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:30

De beten te verlichten? Een vlooienbeet doet verder geen pijn, bij jeuk kan je er net zo goed wat azijn op doen. Je huis goed stofzuigen en eventueel een bakje water met in het midden een brandende kaars neerzetten.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 05:28

gewoon niet krabben aan de beten werkt het beste,dan zijn ze ook zo weer weg.
wat je kunt gebruiken om van vlooien af te komen is,alle kleding wassen, sprayen met een speciale spuitbus tegen vlooien,daarna goed stofzuigen. zo ben ik er ook vanaf gekomen toen mijn kat helemaal onder zat

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:25

Wat Geit zegt dat is over het huis ontsmetten helemaal waar,zeker met deze vroege warmte vermeerderen vlooien zich enorm.Een fikse zout oplossing (gekookt water met gewoon zout er in)kan de jeuk stillen,dit helpt ook tegen andere steken/beten van insecten.Dat heb ik geleerd in het ziekenhuis,omdat ik allergisch ben voor al dat geprik van vieze beestjes..ja zelfs van spinnen beten!!Heel veel sterkte met het uitroeien van dat ongedierte. Ach gut

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 13:40

Dankjulliewel! Den's mam heeft het hele huis al gestofzuigd en ingespoten, dus nu maar hopen dat ze weg zijn.. Zelf hebben we gelukkig alleen konijnen, die nergens last van hebben gelukkig.

Rotkatten ook Knipoog

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:13

nou ik weet hoe het voelt volgens de huisarts heb ik ook vlooienbeten .Ik heb wel een hond maar die kijk ik elke x na maar die heeft niets.En ik heb er misschien wel 10.Ik heb zelfs zalf van de huisarts.Maar ik heb mijn twijfels of het wel vlooienbeten zijn.