Wat bruiner worden, hoe doen jullie dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Wat bruiner worden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:28

Hallo,

Ik zie er altijd als een melkfles uit als de winter voorbij is, het wat warmer begint te worden en de t-shirts, korte broekjes en soms zelfs de bikini's uit de kast worden gehaald.
Nu gaat mijn huid altijd zo:
Wit -> Rood -> Wit
Het is niet dat ik écht verbrandt, krijg alleen een "rode" huid die daar na weer gewoon wit wordt of héél licht kleurtje krijgt. Het blijft iig er altijd uitzien alsof ik een melkfles ben of een tomaat.. Verdrietig Een kleurtje krijgen lukt op de een of andere manier niet, doe ik iets fout of? Ik probeer het smeren van zonnebrandcréme altijd zo lang mogelijk uit te stellen, maar het moet op een gegevemoment toch echt en dan lukt het al helemaal niet meer. Pas wanneer ik écht begin met smeren van zonnebrandcréme doet het "verbranden" zeer, en dan is het weer wit.. (overigens niet door vervellen) Huilen. Nu had ik laats van dat bruiningsspul (weet niet meer precies wat, we hadden er niet zo veel meer van een heel klein beetje net genoeg voor mijn armen Nagelbijten / Gniffelen) opgesmeerd omdat ik toch ging rijden en konden mijn armen iig iets bijkleuren (de rest kleurt dan vaak vanzelf ook iets mee als ik een middagje in de zon ben). Maar nu is dat aardig bruin ( Haha! ) geworden voor mijn doen. Alleen is het nog niet echt bruin.. Huilen.

Ik wil gewoon zóó graag dit keer wél een kleurtje krijgen. Ook omdat ik er altijd mee "gepest" wordt.
Zo werdt er vorig jaar een paar keer achter me rug gefluisterd toen ik de hond uitliet: "Je gaat toch niet met zulke witte benen over straat lopen??". En zo zei ook iemand die ik aardig goed ken, (kennis van ons) en hij maakt ook altijd van die opmerkingen als: "Ze wordt gewoon niet bruin omdat ze áltijd alleen maar binnen zit/achter de comp. zit" Boos! *terwijl dat lang niet waar is! Ben zovaak mogelijk buiten/in de zon* Maarja. Hopelijk begrijpen jullie een beetje dat het dus echt niet leuk is en daarom ook graag deze zomer beetje wil kleuren.
Nu hebben wij geen zonnebank, en ik heb ook geen mogelijkheid om onder een zonnebank te gaan liggen ofzo.
Mijn moeder heeft bijna hetzelfde als mij, alleen kleur ik nog iets makkelijker als haar. Me vader kleurt overigens héél makkelijk en snel.

Maar nu zoek ik naar "de gouden tip".
Wat helpt voor jullie het beste?
Doe hier je verhaal, en/of geef me (of anderen) wat tips Lachen

Groetjes,
BellyBel

Anoniem

Re: Wat bruiner worden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:33

in de zon zitten Tong uitsteken
Ik las ergens dat als je cola op je huis smeert dat je dan sneller bruiner wordt Tong uitsteken
of onder de zonne bank.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-07 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:34

zonnen zonder bruinen ! bestaat gewoon in de winkels

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:37

Wat je zou kunnen proberen is om het hele jaar door een beetje een kleurtje te houden door het op te bouwen met de zonnebank. Dat zal in het begin niet makkelijk zijn misschien, heel rustig opbouwen en dan door blijven gaan (het hele jaar door). Je moet je wel realiseren dat het niet echt goed voor je huid is, maar ik ken iemand die het zo gedaan heeft en nu minder 'melkflesserig' is. Knipoog
Als hij nu

Aan de andere kant kan een blanke huid ook juist heel mooi zijn, vind ik. Het is gezonder dan al die diepbruine kleuren, hoor. Kijk naar een Nicole Kidman, nou, ze zag (nu niet meer door al die botox) er vroeger prachtig uit met haar blanke huid, vond ik. Maar goed, ik snap ook best wel dat je liever wat meer kleur hebt, hoor.....

Succes!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:37

Ik denk dat je bruinen-zonder-zonnen bedoelt _bonte_
Met die zelfbruiners krijg je geloof ik af en toe nog wel eens een tijger effect.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:38

JUIST zonnebrand smeren.. Dat beschermt je huid en wordt je bruiner door.. En verbrand je minder.. Helpt bij mij ook.. Ik was ook zo eigenwijs NIET te smeren en weer wit te worden.. Maar ben nu poepie bruin.. En dat al 2 weken lang Haha! Haha! Haha!

Edit: Niet pas smeren als je verbrand bent.. Gewoon elke dag als je de zon in gaat
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 29-04-07 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:38

_paula_ schreef:
in de zon zitten Tong uitsteken
Ik las ergens dat als je cola op je huis smeert dat je dan sneller bruiner wordt Tong uitsteken
of onder de zonne bank.

Lekker plakkerig *LOL*

Ik word wel redelijk snel bruin, maar toch ook niet zo bruin als ik zelf zou willen. Wat héél goed werkt vind ik is Summerglow Bodylotion van Dove. Hiermee wordt een natuurlijke bruine kleur langzaamaan opgebouwd, en je hebt àbsoluut geen last van vlekken ed! Echt een aanrader.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:40

Niet alle witte huidjes reageren goed op die zelfbruiners, hoor. Was het maar waar.......
Een vriendin van me is ook vrij blank en die smeert het al een half jaar op. Ik zie er nog steeds niets van. Clown
En zijzelf ook niet, ze baalt er behoorlijk van.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:41

@_Paula_: Lekker cola op je huid Schijnheilig Vork lijkt mij niet echt lekker, al dat gepik en die wespen etc. die erop af komen.. liever niet Tong uitsteken

@_Bonte_: Werkt het goed?

@ Nadya, als je wat beter gelezen had:
BellyBel schreef:
Nu hebben wij geen zonnebank, en ik heb ook geen mogelijkheid om onder een zonnebank te gaan liggen ofzo.

Had je gelezen dat wij dus geen zonnebank hebben, en ik ook niemand ken die er een heeft dus er is ook geen mogelijkheid om eronder te gaan liggen Knipoog Iig bedankt voor de tip Lachen

@ Niezzz: Tijger effect, nog geen last van op me armen iig. Tong uitsteken

@ NatassJa: Tja, nog nooit bruin geworden door zonnebrand en bovendien verbrand ik niet echt. Krijg gewoon een "rode gloed" als het ware. Het gaat ook niet vervellen o.i.d. (lijkt me haar wel, blond -> rode gloed maar het is niet echt rood Schijnheilig)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:43

inderdaad ik blijf gewoon lekker wit zonnebank is niet gezond, en niet goed voor je huid. Wit kan ook mooi zijn Tong uitsteken

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:44

Is het niet bruinen zonder zon Knipoog
Trouwens dat spul is écht niet fijn, ik gebruik het niet maar mijn moeder heeft het 1x gebruikt, en het komt echt snel af op je kleren enzo, het plakt, bleh nee niets voor mij.

Gewoon lekker lang zonnebaden moet kunnen helpen Lachen
En er zíjn nu eenmaal mensen die minder snel of bijna niet bruinen..

Ikzelf ben altijd heel getint, mijn vriendinnen hebben er een hele mooie naam voor gevonden 'Jij bent altijd zo mooi Spaans bruin' Nagelbijten / Gniffelen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:44

katiavl schreef:
inderdaad ik blijf gewoon lekker wit zonnebank is niet gezond, en niet goed voor je huid. Wit kan ook mooi zijn Tong uitsteken

Mooi wit is niet lelijk Clown Clown

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:46

Mooi wit is niet lelijk, als je een hele blanke huid hebt moet je gewoon er rekening mee houden dat je nooit bruin wordt. Je hebt gewoon een te dunne huid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:47

Oh sorry, ik ben ook een warhoofd vandaag. Had het wel gelezen, hoor, maar niet onthouden. Clown

Maar er is toch wel ergens een zonnebankcentrum in de buurt ofzo? Ik heb altijd het idee dat die overal zijn en anders is er wel een kapsalon/schoonheidssalon e.d. in de buurt die zo'n ding hebben?

Nou ja, hoe dan ook, het was maar een idee. Lachen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:47

je kan toch ook naar een zonnestudio als je this geen zonnebank heb.
en indd WEL insmeren met zonnebrand men denkt dat dat remt om bruin te wroden maar t remt juist om rood te worden, en dat bruinen-zonder-zonnen zou ik niet aan beginnen krijg je vlekken van dus absoluut een afrader

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:48

Mja wat is mooi wit?
Hebben jullie anders nog tips voor kleur van je bikinie Schijnheilig?? Tong uitsteken want tja soms valt het door de kleur van je bikini alleen maar erger op dat je witter bent Clown

Enne, voor zover ik weet is er hier geen beautysalon of iets anders waar je onder de zonnebank kunt in de buurt. Of misschien op min. 20km afstand Schijnheilig *ga ik niet fietsen hoor Nagelbijten / Gniffelen*

@ Tulandro: Interessant, kan je daar wat meer over uitleggen over de te dunne huid? Lijkt me wel handig om te weten heb ik tenminste wat om terug te zeggen naast: Mooi wit is niet lelijk Vork

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:03

Ik had precies hetzelfde probleem!
heb voor 30 euro een 2e handszonnebankje gekocht,
en probeer daar regelmatig onder te gaan!

Eerder een kuurtje gedaan,en echt ik werd een stukkie bruiner!
Dus gewoon even op marktplaats gaan kijken als je er plaats voor hebt!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:10

Je moet altijd smeren, das veel beter voor je huid en de eenmaal verkregen kleur blijft dan ook langer zitten.
Helpt een zonnebrand met snelbruiner niet?
Als je een te dunne huid hebt dan helpt een zonnebank ook niet, want in een zonnebank zit alleen maar een soort straling waar je bruin van wordt en van de echte zon komt ook een soort straling waar je huid dikker van wordt (zo uit mn geheugen gegrepen Haha! ).
Op een ander forum las ik net dat bruintinten mooi zijn bij een bleke huid Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:02

Mooi dan heb ik de goeie kleur bikini Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:04

Nadya schreef:
Niet alle witte huidjes reageren goed op die zelfbruiners, hoor. Was het maar waar.......
Een vriendin van me is ook vrij blank en die smeert het al een half jaar op. Ik zie er nog steeds niets van. Clown
En zijzelf ook niet, ze baalt er behoorlijk van.

Dat klopt
Mijn armen zijn iets of wat gekleurd
Maar mijn benen blijven stug spierwit.
Ik heb de afgelopen week ook al steeds met een korte broek gelopen, maar nog steeds spierwitte benen.
Wat ik ook doe, die melkflessen worden niet bruin

Dus ik ben benieuwd of ik hier DE tip zie Lachen

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:06

Ik smeer altijd wat olie op mijn huid, daar kleur je zo van bij.. Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:12

Het beste is toch het smeren van zonnebrand creme.
Je zou anders ook zelf bruiner van dove of wat anders kunnen gebruiken ( bodylotion met wat kleur)
Alleen ben ik daar zelf niet zo'n grote fan van in verband met mooie vlek en streep printen die je daar vaak van krijgt. Nagelbijten / Gniffelen
En anders wortels eten, ( heb ik een x gehoord dat t werkt Tong uitsteken Vork )

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:58

Oh ja daar zit caroteen in, dat zit geloof ik ook in die snelbruiningszonnebrandcremes Ja

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:08

Ik verbrand ook snel, heb een witte huid.
Maar ben nu toch in de goede richting, ben al aardig bruin!
Smeer je gewoon goed in en ga lekker in het zonnetje liggen.
Ik smeer af en toe een btje bruiningscreme op, echt super handig spul!
En als je dingen gaat doen, bv fietsen, zwemmen etc. wordt je ook sneller bruin.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:12

Zonnebank kuurtje, dat raad ik echt aan. Ik ben ook een hele tijd wit geweest en heb 2 jaar terug en dit jaar in de winter een zonnebank kuur gedaan. Vorig jaar op vakantie naar Spanje en sindsdien ben ik zomaar weer bruin. Maar je moet het wel opbouwen, en dat heeft bij mij wel een aantal jaren geduurd. Eerst 5 minuten, 10, 15 minuten enzovoort. Niet te snel willen. Bruin worden uit een flesje heb ik ook geprobeerd 2 jaar terug, toen waren die van dove en nivea er nog niet, maar daar was ik niet zo weg van.