zonnig > verbranden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

zonnig > verbranden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 18:35

Nu de zon schijnt, verbrand ik weer. Ik weet dat ik moet smeren, smeren, smeren en nog eens smeren. Maar met mijn vergeetachtige hoofd vergeet ik dat soms Bloos . En dan ben ik weer knalrood. Zo had ik afgelopen vrijdag echt blaren (blaartjes,) op mijn wangen van het verbranden. Mijn neus is nu nog aan het vervellen en is ook rood.
Vlak voor het zonnig weer begon te worden ben ik even onder de zonnebank geweest, een keer of drie allebei de kanten tien minuten, en ik hoop dat dit helpt. Maar als ik nu naar mijn schouders kijk zie ik toch al een rode zweem over mijn sproeten.

Is er iemand die de tip heeft, ik ga niet alleen maar uit de zon en wil wel een beetje een kleurtje krijgen. Het is bij mij normaal dat ik zeker een keer extreem verbrand in de zomer en daarna nog maar beetjes. Toch zou ik graag die ene keer verbranden willen missen.

En als je toch verbrand? Hoe lossen jullie dat dan op?

Allejandro

Re: zonnig > verbranden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:38

smeren met after sun na het verbranden Lachen geen koude douches nemen dan wordt het erger.

voor de rest, 1 simpele oplossing: er wél op letten!

Marieke_K

Wat kleur opbouwen door te gaan zonnebanken helpt idd tegen verbranden, zelf verbrand ik ook vrij snel en ga om de twee weken 10 minuutjes zonnen. Verder smeer ik met zonnebrand van Biodermal (factor 20) en hier wordt ik wel bruin mee, maar verbrand niet.

Verder draag ik eigenlijk altijd petjes, hoeden en t-shirtjes als ik buiten ben en weet dat ik vergeet om te smeren (bijvoorbeeld op stal) dat voorkomt het verbranden in je gezicht tenminste redelijk. Als ik bewust op het strand ga liggen smeer ik namelijk wel regelmatig.

Lynn_Nikita

koud douchen,(niet ijskoud,maar lauw richting koude, werkt bij mij wel) after sun insmeren, en anders yohurt op de brandplekken smeren. of schijfjes komkommer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:39

aftersun of yochurt smeren als je al verbrand bent dat helpt. en ik weet het, ik ben vrijdag ook verbrand, zijn een stuk gaan rijden, en gaan zwemmen met de paarden, kan precies zien waar mijn tshirt gezeten heeft, en het gloeide helemaal.. balen, maar nu denk ik er wel goed om (zeker omdat ik vorig jaar zo erg verbrand ben dat mijn buik opgezet was, en dus helemaal hard was, dat deed echt heel veel pijn, dus ben nu een stuk voorzichtiger)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 18:44

Rakkertje, aftersun wil niet altijd helpen tegen blaren op je rug. Gelukkig heb ik dat maar een keer meegemaakt en toen kon ik echt nachten niet slapen. Koude douches niet?

Kaat18, op het strand is er bij mij geen redden meer aan. Vandaar dat ik daar ook alleen maar te vinden ben met zonnebrand factor 20 wanneer ik al een beetje in de zon gezeten heb.