Narcose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_welsh

Narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 18:01

Ik moet binnekort geopereerd worden aan mijn knie en ben nogal bang voor de narcose... Huilen Heeft iemand ervaring en weet hoe dat in zijn werk gaat/wat te verwachten??

groetjes+hoefjes van miss welsh Vork

horse_adorer

Re: Narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:05

Ben in de afgelopen jaren 5 keer onder narcose geweest. Meestal gaat het via een naaldje in je hand. Hier voel je niets van, en je bent zo weg. Ik vind het zelf altijd wel een lekker gevoel. Je bent heel ontspannen dan. Het kan ook via een kapje op je mond. Hetzelfde verhaal, je bent zo weg. Je hoeft dus echt niet bang te zijn. Na de narcose wordt je wakker, maar hier merk je niets van, en je slaapt dan weer verder. Pas een tijdje na kom je weer bij en dan pas realiseer je dat je een operatie heb gehad. Meestal denk ik dat ik dan nog de operatie moet krijgen, maar dan is het al achter de rug. Je bent alleen wel nog een tijdje moe, dus drink veel zodat de stoffen uit je lichaam verdwijnen. Veel succes ermee!

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 18:09

Brrr.... Rolleyes naalden.... ik ril al bj de gedachten!! Dan liever zo'n kapje. ben wel bang voor de vieze geur uit dat masker Huilen

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:47

ik heb het ook gehad, ik kreeg een naaldje in me hand, en toen moest ik tot 10 tellen, ik viel vrij vlot in slaap, ik heb wel een kapje er bij gehad, maar dat heb ik niet mee gekregen.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:48

je voelt niets van die naald, moet je even om een verdovingspleister vragen.

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:06

Als er een panisch is voor naalden ben ik het wel. Ik schreeuw het hele ziekenhuis bij elkaar als ik het alleen al zie. Weiger ze echt, maar deze voel ik helemaal niets van. Voor narcose wil ik dan ook 100 keer liever een naald dan een kapje. Komt heus wel goed

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:08

Ze zeggen ook dat als je onder narcose bent, dan is je lichaam in het begin wel verlamd maar hoor je de mensen wel praten enzo, en daarna val je in slaap.
dat lijkt me eng Clown

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 19:14

naalden, kapjes grrr.... ik haat het Boos!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:15

Ja ik ben ook zon 8x geopereerd. Als je al een infuus heb dan krijg je het door je infuus. ( das dat ding dat in je pols zit ) en anders met een naald in je arm.. of kapjes.. maar kapjes doen ze meestal bij kleine kinderen geloof ik

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:05

miss_welsh schreef:
Brrr.... Rolleyes naalden.... ik ril al bj de gedachten!! Dan liever zo'n kapje. ben wel bang voor de vieze geur uit dat masker Huilen

nee helemaal niet ik rook niets toen? Nagelbijten / Gniffelen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:07

Bij mij rook het naar aardbeien, heel zoet. Clown
Niks aan de hand, 10 sec. en je bent weg. Ja

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:11

Ik had eerst verdovingen aan mijn hand, maar dat was alleen maar voor het infuus. De narcoseprik(prikken want het ging mis) hebben ze in mijn armen gespoten, maar dat ging niet echt zoals het hoorde Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:13

ik heb mijn beide knieen geopeerd gehad,er is niks aan zo'n narcose,voor je de kans hebt om bang te zijn ben je al vertrokken,dat gaat echt zo snel!
de infuusprik is rot,maar dat is ook zo voorbij.

veel sterkte en je zal zien dat het hartstikke meevalt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:17

Riss schreef:
Ze zeggen ook dat als je onder narcose bent, dan is je lichaam in het begin wel verlamd maar hoor je de mensen wel praten enzo, en daarna val je in slaap.
dat lijkt me eng Clown

Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. En ik ben echt al heel vaak onder narcose geweest.
Ik heb liever een prikje ( waar je bijna niks van voelt ) dan een kapje. Met een kapje wordt ik altijd zo misselijk wakker. Voor de rest moet je meestal tot 10 tellen van de anesthesist. Bij 6 ofzo ben je al weg, lekker in dromenland Slapen Ik zou me er niet te druk over maken, hoor. Je wordt daar vast ook nog wel gerustgesteld.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:23

Ik ben ook al diverse keren onder narcose geweest. Dat verlamt gevoel terwijl je alles nog hoort ?? Nou niet bij mij in ieder geval. Ik denk dat dat eerder de horror verhalen zijn, die leuk zijn bij het kampvuur maar in het echt gelukkig niet veel voorkomen.
Ik wordt altijd klappertandend wakker, maar krijg dan zo'n lekkere warme deken. Je zeilt dan gelijk weer in slaap. Nee, ik zou geen kapje hoeven, doe mij maar gewoon via infuusnaald.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:24

Ik ben een paar keer onder narcose gewest.. vond het echt fijn hihihi.. wel heb ik een middel tegen misselijkheid gevraagd. 11 mei moet ik weer.. voor mijn schouder Tong uitsteken

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:33

Ook ik heb ervaring met narcose.
Het vervelendste vind ik het inbrengen van een infuus. Ze hebben bij mij minstens 4x prikken nodig.
Ook vond ik de narcose de laatste keer zeer doen. Het was koud spul en mijn schouder begon te steken.

Dat spul wat je krijgt om niet misselijk te zijn werkt bij mij niet.
Ik heb sowieso spuugbakjes nodig.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:35

Bij mij hadden ze de narcoseprik 4 maal links verkeerd geprikt, toen zijn ze maar naar rechts gegaan, daar de 4e keer pas raak. Ik heb 3 weken (!) met stijve blauwe armen gelopen!!

Een tip dus: Vraag iemand die gewoon goed prikt!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:38

Wanneer ben je voor het laatst onder narcose geweest, luuntje? De laatste jaren zijn de middelen erg veel verbeterd, waardoor je veel minder misselijk bent. De laatste keer ben ik meer dan 5 uur onder zeil geweest ( open hart operatie ) en zat ik die dag al weer brownies weg te kanen Haha! Terwijl ik eerder dagen misselijk was van de narcose. Het scheelt volgens mij ook welke anesthesist je hebt, en wat voor operatie voor wat voor middelen ze gebruiken. Bij jou klinkt het in ieder geval erg vervelend.
Dat infuusprikken: als het de zuster de 2de keer niet lukt, kan je beter aan haar vragen of ze er niet iemand bij moet halen Bloos De laatste keer had ik een enorm ei op mijn ader omdat ze tig keer hadden misgeprikt Boos! Toen kwam er een ander het proberen, en die had hem in 1 keer. Dat weet ik nu dus voor de volgende keer!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:39

ze zijn verplicht he om na de 3e keer misprikken een ander te halen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:41

mijn narcose prikken zijn altijd via het infuus mooi geprikt geweest en dan lekker slaapjes doen Tong uitsteken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:42

Snoevie schreef:
ze zijn verplicht he om na de 3e keer misprikken een ander te halen!

Kijk dat is handig om te weten!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:44

Ik ben ook als de dood voor narcose. Helaas 1 keer MOETEN doen, bij operatie amandelen. Maar bij mijn klierbioptie heb ik gesmeekt om plaatselijke verdoving.
Tips heb ik niet..
Gewoon rustig blijven en je totaal overgeven is denk ik het beste Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:45

Vorig jaar januari ben ik onder narcose geweest voor mijn keelamandelen.
Na mijn operatie heb ik 2 bakken met bloed vol gespuugd.

Maar ja ook van een ruggeprik ga ik spugen Bloos .