Depersonalisatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

Depersonalisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 20:25

Ik heb al heel lang last van het gevoel niet mezelf te zijn. Tot voor kort wist ik niet wat dit was, maar nu dus wel.
Het is verschrikkelijk ambetant, omdat ik erin vast zit en er echt niet uit raak. Soms is het weg, maar vanzodra ik dat dan besef, heb ik dat zelfde gevoel weer. Hoelang het al duurt weet ik niet precies, ik kan mij niet echt herrineren wanneer het precies begon.
Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben, of hier iets meer over weten?

Anoniem

Re: Depersonalisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:00

Ik heb dit ooit eens extreem gehad,2 weken,omdat ik compleet oververmoeid was.
Had het idee dat ik elk moment kon wakker worden uit mijn slaap,heel beangstigend.
Soms heb ik het nog wel eens,heel even,als ik ergens ben,dan kan ik me niet focussen en heb ik het idee dat ik zweef.
Neem aan dat je dat ermee bedoelt?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 23:02

@tsje gaat terug in de tijd of dat niet??? en je weet daarna niet alles meer maar je bent dan wel moe of iig zo'n gevoel heb je dan?

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:55

Hoi, ik heb hier eerder een onderwerp over geopend. Ook over derealisatie. Misschien heb je daar ook wat aan. Heb je al gegoogled? Groetjes, Nathalie

PS... voel me nu niet helemaal oke en moet zo naar mijn paard dus heb niet veel tijd om te reageren. Als je wil mag je me pb-en.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:51

Ik heb er ook last van gehad
Dan zag ik mezelf vanop een afstand zitten of ik leek groter te zijn,heel eng.
Ik was toen héél erg depressief,toen ging het beter en is het ook overgegaan

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:32

Dat heb ik ook soms. Ik kan zo overslaan van mijn ene op een ander, heel moeilijk uit te leggen. Voornamelijk 's avonds wordt ik iemand anders, helemaal als ik verdrietig ben. Dan ga ik dingen opschrijven hoe ik me voel ed. Als ik dat dan de volgende ochtend na lees denk ik bijmezelf "Heb ik dat opgescheven?! Nee, kan niet.. ".
Maar ik heb ook soms last van derealisatie.

Ik weet eigenlijk niet echt hoe ik hier mee moet omgaan.. Ja, gewoon verder leven. Toch zou ik weten hoe je het kan minderen (als dat kan) en hoe het komt.

Ik weet ook niet hoe oud je bent, maar ik ben nu dus 17 en puber dus nog wat. Denk dat het bij mij ook daar deels mee te maken kan hebben.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 17:17

Bedankt voor de reacties.
Ik ben 16, dus het zou wel met puberen te maken kunnen hebben.
Soms leg ik iets weg, en dan een minuutje later weet ik niet meer waar ik het gelegd heb. Als ik het dan terug vind, vraag ik mij altijd af wanneer ik het daar gelegd heb. Echt moe ben ik niet.
Soms duurt het ook even voor ik besef naar wat ik aan het kijken ben, bv een poster of een muur ofzo. Dan moet ik mij echt gaan concentreren om te beseffen wat ik zie.