Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissStynk

Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 16:55

Waarschijnlijk zijn er al eerdere topics geweest hierover maar toch..

wie hebben er hier allemaal de ziekte van pfeiffer gehad?

Zelf ben ik er net achter dat ik pfeiffer heb gehad. In eerste instantie kwam er niks uit de bloed screening, maar uit de kweek kwam toch het pfeiffer virus. Het was dan niet meer actief maar blijk het toch te hebben gehad en dat verklaart voor mij een hele hoop.

De huisarts zei dat het moeilijk vast is te stellen wanneer het precies is geweest maar dat ik er toch nog erg veel last van kon blijven houden de komende tijd. Het sluimert als het ware een beetje en ik moet goed naar mijn lichaam luisteren en voldoende rust nemen.

Hebben er hier mensen ervaringen/ tips?

Sem_

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:23

Ik heb geen ervaring maar mag ik vragen wat hier de symptomen van zijn?
En veel beterschap!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:27

Ik heb een jaar lang last van pfeiffer gehad! Begin er nu net een beetje vanaf te komen maar heb een half jaar lang elke dag na school alleen maar kunnen slapen. Zo'n schooldag is dan ineens zo ontsettend lang. Ben ook een maand thuisgebleven en heb een aangepast rooster gehad. Nu gaat het net allemaal wat beter...

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:28

Hej,,

Ik heb ook pfeiffer gehad,

Het begint meestal met heel moe zijn, Je kunt altijd wel slapen, verder kun je je soms niet goed concentreren, Ook gaan je klieren in je keel opzetten (Pijnlijk gevoel)

Verder weet ik niet of er nog andere symptonen zijn aangezien ik ook zat met een opgezette milt dus ik had daar de pijn bij,

Verder hou je er ja een hele tijd last van, Als je het virus nog in je hebt of er net van af bent moet je gewoon toegeven aan je slaap (dus gaan slapen als je moe bent) en Verder heb ik niet echt tips voor het omgaan met pfeiffer,,

Ooh ja nog 1 typ voor de mensen die geen pfeiffer hebben maar wel vrienden met pfeiffer, Drink of eet nooit ies van die gene pfeiffer is namelijk zeer besmettelijk

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:29

Keel opzetten? Bedoel je keelpijn Vork ?

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:29

ik heb het ook gehad,heb ongeveer 7 weken alleen maar in bed gelegen,in de zomervakantie, ik kon ook niet opstaan want dan werd ik heel erg duizelig.. gewoon normaal eten en drinken had ik ook geen zin in, alleen droog brood,water, en yoghurt Clown

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:30

ik heb ongeveer twee jaar geleden pfeifer gehad, dat uite zich in keelontstekingen, en opgezette lymfeklieren ( hier had is haast meer last van dan moeiheid) heb er een half jaar echt last van gehad, en nu heb ik soms na een zware dag, een moeiheid aanval ( lichamelijk helemaal stuk maar geestelijke totaal niet.) als je wat wilt weten vraag maar.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:31

ik heb het ook gehad, maar volgens de HA heb ik in anderhalve maand gehad wat een ander in een jaar krijgt.

Mijn keel was breder als mijn gezicht door de opgezette klieren, en ik kon ook niet eten. Heb dik een maand op 'astronautenvoedsel' geleefd.
Ook kon ik geen 5 minuten rechtopzitten, als ik naar de keuken liep (ongeveer 5 meter) viel ik onderweg gewoon in slaap op de grond.

Bij mij was er dan ook geen twijfel mogelijk of ik wel of geen Pfeiffer had.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:32

snoef schreef:
opgezette lymfeklieren.

Die bedoel ik ik was even de naam kwijt haha

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:14

Ik denk niet dat ik pfeiffer heb maar ben toch wel wat anders gaan voelen in de loop
van de 'weken' ten eerste ben ik nogal traag geworden in de zin van niet kunnen concentreren
en maar beetje staren enzo. Nou heb ik ook nog eens keelpijn Scheve mond en transpireer heel snel, sneller
als normaal zeg maar. Ik kan altijd heel goed slapen en slaap naar mijn idee wel goed Lachen namelijk
van 11 tot 10 voor 8 Vork ik ben 13 jaar.. Maar het kan zoveel zijn ook gewoon vermoeidheid maar
ook bloed armoede zou kunnen want ik eet ook geen vlees! Dus vandaar mijn 'nieuwschierigheid' Tong uitsteken

*Een meisje uit onze klas heeft ook pfeiffer.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:25

Een 13-jarige die om 11 uur pas slaapt? Vind ik een beetje laat hoor..

Ik heb ook Pfeiffer gehad.. Maar dan niet in een heel erge vorm. Was wel heel snel heel moe, en had ook opgezette lymfeklieren. Ik moest gewoon heel rustig aan doen, in die tijd zat ik op zwemles en daar had ik wel heel veel moeite mee.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:28

Ik heb ook pfeiffer en daar heb ik nu nog steeds last van. Ik heb het in juli 2005 gekregen. Ik werd erg ziek en belande uiteindelijk in het ziekenhuis. Je moet echt goed naar je lichaam luisteren, anders duurt het alleen maar langer!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:29

Ik ga wel rond half 10/half 11 naar bed (ergens daartussen) maar dan lees ik nog veel Lachen

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:37

Ik ben 15, bijna 16, en ik lig om 10 uur zeker in mijn bed.. Niet dat ik dan al slaap, maargoed. Huilen van het lachen

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 15:47

nou ik heb dus gewoon (dacht ik) een zware keel ontsteking gehad. Was heel moe en lusteloos, maar nooit aan pfeiffer gedacht. Als ik er nu op terug kijk heb ik een aantal weken echt als een zombie rond gelopen.. wel gaan werken maar 's avonds tot niets meer in staat zijn. Deed vaak nog even een tukkie voordat ik naar stal ging en daarna douchen en in bed. In het weekend was ik dan helemaal af!

pfeiffer is zo'n week of 6 echt actief in je lichaam maar het uit zich bij iedereen anders. Dat kan verschillen van koorts tot in het ergste geval dat je lever wordt aangetast.

Ben blij dat ik er vanaf ben maar merk wel dat ik nog heel snel moe ben en daar echt aan toe moet geven..

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:34

Ook ik heb pfeiffer (sinds januarie), en om eerlijk te zijn vind ik voor iemand dat pfeiffer heeft en 15 jaar is 10 uur ook al laat Bloos.
Ik ben 17jaar en moet echt niet na 10u naar bed gaan, anders gaat het fout de volgende dag..

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:48

Ik heb Pfeiffer gehad, ik was alleen maar héééél erg moe...
Verder geen keelontsteking of opgezette klieren gehad...
Was zo moe dat ik geen brug op kon fietsen of lopen, en op de fiets in slaap viel...

Had Pfeiffer tijdens mijn stage, wat een hel!!
Maar heb mn stage gelukkig wel gehaald, en was erg leuke stage, heb aanpassingen in mn rooster gehad gelukkig!!
Het heeft een half jaar geduurd bij mij.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:06

ik heb op dit moment de ziekte van pfeiffer.

het is nu ongeveer een week of 6 bekend en heb er behoorlijk last van.
ben erg moe en heb gigantische klieren Scheve mond

(fototje van m'n klier)
Afbeelding

verder zit ik nu in de ziekte wet thuis en doe dingen op geleiden van mijn moeheid... heb dagen dat ik niet vooruit te branden ben en dagen dat ik wel iets kan doen.
(al is naar mijn pony toe fietsen eigenlijk al te vermoeiend)

verder goed luisteren naar je lichaam en wat jij hebt dat je al een lange tijd moe was voordat het geconstateerd werd heb ik ook. en je moet daar een beetje mee uit kijken omdat je dan "gewend" bent geraakt aan het moe zijn en als je dan pas echt moe ben dan ben je dus eigenlijk al te ver gegaan.

heel veel betrschap!!