Heupdysplasie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

Heupdysplasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:25

Bij mijn zoontje is Heupdysplasie vastgesteld. Hij heeft het aan allebei de heupjes. Zijn er mensen die ervaring hiermee enige ervaring hebben, en wat info hebben over wat ons allemaal te wachten staat.

Alvast bedankt!!

Sushii

Re: Heupdysplasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:37

Hallo Robyn!

Bij mij zelf is heupdysplasie geconstateerd toen ik 3 was.
Ik ben eraan geopereerd doormiddel van een Femur Osteotomie. (het breken van het boven been waardoor de heupkop beter in de heup kom komt te staan.)
Verder heb ik enkele weken in een tractie gelegen en heb ik na de operatie in een gipsbroek gezeten.
Welke behandeling krijgt je zoontje?
Kijk eens op de site van heupdysplasie, http://www.heupafwijking.nl
Voor vragen etc kun je me ALTIJD een Pm sturen!

Rosanne

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:43

Zo, dat is nogal wat.
Wij moeten 3 mei naar de orthopeed en dan horen we hoe en wat. Heb jij er op het moment geen last meer van?

Sushii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:18

Ik heb er wel last van, maar dit komt omdat ik ook nog een afwijkende voetstand heb.
Hierdoor wordt mijn heup natuurlijk meer belast.
Is er al bekend of je zoontje geopereerd zal worden?
Als je het liever hebt mag je het ook via pm doen hoor!
Als je nog vragen hebt, ik weet er inmiddels al best wel wat van af!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:12

hoe oud is je zoontje??

mijn broer heeft ook heupdysplasie, dat is meteen bij de geboorte vastgesteld. hij heeft toen een tijd met gewichten aan zijn benen in het ziekenhuis gelegen, daarna nog een lange tijd in het gips (in de split) en daarna nog in een spreider. geloof dat het klaar was toen hij 1.5 was.
hij loopt nog steeds wel wat met x benen, maar heeft nooit last van zijn heupen.

ik heb zelf een hele lichte vorm van heupdysplasie, daar is ook nooit wat aan gedaan. heb het ook maar in 1 heup. deze springt snel op slot en als ik loop draai ik mijn voet wat naar binnen voordat ik hem neerzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:41

Bij mij is heupdysplasie vastgesteld toen ik een paar maanden was op het consultatiebureau. Ik heb een gipsbroek gehad toen en een tijd in tractie gelegen. Toen ik 19 was ben ik er aan geopereerd, een triple osteotomie. Dat wil zeggen dat ze de heupkom uit het bekken hebben losgemaakt en gedraaid, zodat de heupkop beter overdekt wordt en er minder slijtage optreedt. Als je meer wilt weten, mag je me altijd pb-en!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 23:39

Wat een verhalen allemaal zeg. Als ik het zo hoor hebben we waarschijnlijk nog een lange weg te gaan. Mijn zoontje is nu 4 maanden.