spinnen fobie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

spinnen fobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:34

Heej,
Ik ben echt doods bang voor spinnen,( scheit 100 kleure bagger als ik er 1 zie Vork ) en daar wil ik graag vanaf.
Aleen 1 ding ik vind vogelspinnen dus niet eng.
Ik vind geen enkel beest eng maar een spin.
Me moeder zegt dat ik op een soort curses kan er tegen.

Heeft iemand hier ook last van.
Of heb je er zo een curses voor gedaan. ( of hoe ben je er anders van af gekome)

xx marleen xx

Weet niet of het goed staat.

Nienke89

Re: spinnen fobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:36

ik heb idd wel eens op tv gezien dat mensen met een spinnenfobie een cursus gingen volgen. aan het einde van die cursus moest je een spin over je hand laten lopen.......nou mij niet gezien doodeng lijkt me dat!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:41

ben ook best bang voor die beesten..
kan ze niet echt zien,

moet zeggen dat het me sinds ik dit topic volg veel beter afgaat.
kijk d'r maar eens,
viewtopic.php?f=73&t=634651&hilit=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:55

Nienke89 schreef:
ik heb idd wel eens op tv gezien dat mensen met een spinnenfobie een cursus gingen volgen. aan het einde van die cursus moest je een spin over je hand laten lopen.......nou mij niet gezien doodeng lijkt me dat!

Nou ik weet nu al dat bij mij een sprinnen curses niet gaat werken!
Ik ben er doods bang voor!
En ik ben ook veel ste eigenwijs om er niet meer bang voor te zijn Bloos

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:57

Nou ik ben er ook doodsbang voor hoor.Vogelspinnen vind ik er wel lief uitzien maar alle andere spinnen..BAH ik ben er echt doodsbang voor!Best vervelend soms.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:02

Lavien schreef:
Nou ik ben er ook doodsbang voor hoor.Vogelspinnen vind ik er wel lief uitzien maar alle andere spinnen..BAH ik ben er echt doodsbang voor!Best vervelend soms.

idd ik moest laats een zadel pakken, zat er een spin op...moest ik eerst mn zweep gaan halen omdat beest weg te halen Tong uitsteken

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:06

Je bent in ieder geval niet de enige!! Ik ben ook doodsbang voor spinnen. Zelfs de kleinste spinnetjes vind ik eng. Ze zien er zo vreselijk uit!! En vogelspinnen moet je echt niet voor mn neus houden!! Bah, vieze (ja ik weet het, ze zijn niet vies) enge beesten!

Trouwens van zo'n cursus heb ik nog nooit gehoord. Maar dat helpt denk ik toch niet bij mij!!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:51

Het rare is gewoon dat ik vogelspinnen niet eng vind.
Maar die kleine en die spring spinnetjes * noem ze maar even zo * die vind ik doods eng. Vork
Ik ben gelukkig niet de enige Clown

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:53

ik ben ook heel erg bang voor spinnen, als ik het idé heb dat er een op de muur zit, kom ik niet meer in die kamer.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:57

Ik ben er ook als de dood voor..
De eerste nacht dat ik in mijn nieuwe kamer sliep zat er 1 boven mn bed, heb ik toch mooi even op de bank geslapen Clown

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:57

Ik heb een inloopkast * heel iritand*
Liep daar vannochtend zo naar binne zit er zo een hele dikke zwarte spin op de muur
ik was zo in me pyama beneden. Vork
en ben vandaag ook nog de hele dag niet in me kast geweest.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:04

ik ben ook als de dood voor spinnen, moest gister ook mijn zadel pakken en die was al een tijdje niet meer gebruikt.. moest ff op me paard passen.. zaten 3 van die langpoten op Tong uitsteken zat er op te meppen met een doek alsof ik iets zat af te stoffen Knipoog

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 21:06

Haha...
dat doe ik ook altijd of ga héél hard gillen Haha!
Dee ik een keer onder de douche zat zo een hele dikke zwarte spin op de muur van de douche.
Schrok me dood en gaf een hele harde gil dacht me moeder dat ik me verbrande onder de douche .

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:56

Ik vind spinnen ook eng Boos!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:02

evanescence schreef:
Haha...
dat doe ik ook altijd of ga héél hard gillen Haha!
Dee ik een keer onder de douche zat zo een hele dikke zwarte spin op de muur van de douche.
Schrok me dood en gaf een hele harde gil dacht me moeder dat ik me verbrande onder de douche .

haha Tong uitsteken
ik zat een keer achter de computer.. kruipt er zo'n zwarte spin over me been heen, ik gillen joh.. is die spin weg komt me zus naar me toe vraagt ze zo: waarom gil je zo?? dus ik zeg zo van: ja er zat een spin op me been.. ik wist niet hoe snel ik uit me kamer moest Tong uitsteken

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:07

Ohh ik ben er ook zo bang voor, en weet niet eens waarom want eigk zijn ze helemaal niet eng ofzo want ben voor geen ander beest bang alleen voor spinnen.. Gister zat ik even op de wc Clown Kijk ik rechts van me en echt 3 meter van me af liep een grote spin over de muur.. dus ik sprong een halve meter de lucht in! Heb de toilet-lucht verfrisser gepakt en hem helemaal suf gespoten en daarna een slipper gepakt en dood geslagen haha!! Toen we een week weg waren met school was er ook een spin, bij me bed!! en wij zaten op begaande grond en op de 3e verdieping hoorde ze mij gillen, zo hard gilde ik. En mijn vriendin was met haar vader aan de telefoon, en die dacht dat er iemand vermoord werd Bloos hij was ook zo eng!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:08

Conny_ schreef:
Ohh ik ben er ook zo bang voor, en weet niet eens waarom want eigk zijn ze helemaal niet eng ofzo want ben voor geen ander beest bang alleen voor spinnen.. Gister zat ik even op de wc Clown Kijk ik rechts van me en echt 3 meter van me af liep een grote spin over de muur.. dus ik sprong een halve meter de lucht in! Heb de toilet-lucht verfrisser gepakt en hem helemaal suf gespoten en daarna een slipper gepakt en dood geslagen haha!! Toen we een week weg waren met school was er ook een spin, bij me bed!! en wij zaten op begaande grond en op de 3e verdieping hoorde ze mij gillen, zo hard gilde ik. En mijn vriendin was met haar vader aan de telefoon, en die dacht dat er iemand vermoord werd Bloos hij was ook zo eng!

wij hebben ook altijd spinnen op de wc.. nu hebben we er 3 Verward had me pa ze net weggehaald zitten er een dag later weer 3.. ik vind het echt niet leuk hoor Tong uitsteken

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:45

Hier nog 1! Weet ook wel hoe ik aan die spinnenfobie gekomen ben, heb de film Arachnophobia gezien dat ik een jaartje of 7 was. Hele kleine spinnetjes gaan nog wel, maar die springspinnen en grotere spinnen moet ik echt niks van hebben.
Voor m'n opleiding zijn we ook op een praktijkschool geweest en hadden het onderwerp 'angst overwinning'. Dat betekende dus ook dat er een vogelspin over tafel kwam. Ik heb die spin op mn hand gehad, maar trok helemaal wit weg en trilde verschrikkelijk. Kan niet zeggen dat ik nu van mn angst af ben, het is eigenlijk alleen maar erger geworden...

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 22:56

Op school loopt een vriend van me broer stage.
Die is hele maal weg van alle reptile... Verward
snap niet hoe hij het flikt maar is nergens bang voor.. Clown
Was opendag op school ik helpen bij de dieren.
Komt hij zo van 'als jij straks een vogelspin vast houd krijg je van mij een cadeautje.'
Ik zeg zo 'wat is het cadeautje?'
Hij zo van 'dat zie je straks wel.'
Dus ik ben zo blond dat ik die vogelsprin vast hou. * vind die dus niet eng.. Clown *
Krijg ik van hem een kouwgumpje... Tong uitsteken
Ik hele maal gelukkig No Cheer voor niks dat harige mormol geval vast gehoude. Tong uitsteken
Maar ja ik vind die dus niet meer eng.. Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:58

Mn vriend heeft hier ook last van en daarom moet ik altijd de spinnen vangen in huis Knipoog

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:38

Haha roosje84, bij jullie zijn de rollen dus omgekeerd. Haha!

Ik ben er ook héél erg bang voor, panisch zelfs.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:44

Ik studeer psychologie, er zijn genoeg therapien voor. Maar een beetje angst voor spinnen is niet hetzelfde als echt een spinnen fobie. Als je dat laatste hebt zou je bijvoorbeeld al angstreacties kunnen krijgen bij het praten over spinnen, of het kijken naar een foto van een spin. De vraag is dus, in hoeverre lijdt je eronder en kun je hiermee leven of niet? Als je twijfelt kun je eens bij de psych. gaan praten. Succes!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:47

Nou ik ben wel echt fobisch voor die beesten.Ik sta echt te shaken en te zweten en soms zelfs te janken als ik er een zie van een beetje formaat. En ik sla ze ook echt niet dood, sterker, ik ben weg en kom daar voorlopig niet meer terug totdat iemand anders de spin gevangen heeft. Ik weet het, het slaat nergens op, maar ik heb het niet onder controle....Is soms wel lastig, want ook hier in de stallen zitten ze natuurlijk..........

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:57

Ik ben ook zo bang voor spinnen. Ik heb zelfs een keer een hele middag op mijn kamer 'opgesloten' gezeten, omdat er een spin aan een draadje precies in de deurpost hing en ik durfde er voor geen goud langs, of onderdoor te gaan.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:37

marie83 schreef:
Ik studeer psychologie, er zijn genoeg therapien voor. Maar een beetje angst voor spinnen is niet hetzelfde als echt een spinnen fobie. Als je dat laatste hebt zou je bijvoorbeeld al angstreacties kunnen krijgen bij het praten over spinnen, of het kijken naar een foto van een spin. De vraag is dus, in hoeverre lijdt je eronder en kun je hiermee leven of niet? Als je twijfelt kun je eens bij de psych. gaan praten. Succes!

Als ik een spin op tv zie ben ik al weg....
Foto´s in een boek licht er aan wat voor soort spin.
De zwarte weduwe kan ik gerust naar kijken maar zo een ander geval echt niet hoor.