Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylyco

Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 11:30

Hallo,

Tja de titel zegt het al. Wie staat er nog meer in de wacht voor een operatie.

Ikzelf sta in de wacht voor een kijkoperatie in mijn schouder om te kijken hoe die eruit ziet. En vervolgens dus waarschijnlijk nog een operatie om mijn banden strakker te zetten. Mijn schouder is namelijk bijna uit de kom geweest en(ondanks dat ik geen pijn heb) hersteld deze niet goed genoeg. Het risico dat de schouder uit de kom gaat is te groot.

Ik hoop op niet te lang te moeten wachten. Maar ondertussen wacht ik vanaf begin maart. En ik wil het liefst zo snel mogelijk aan de beurt zijn(zoals eigenlijk iedereen). Dit zodat ik hopelijk het eind van het SGW seizoen nog mee kan doen.

Zijn er nog meer die eigenlijk zat van het wachten zijn?

Miranda40

Re: Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:56

Je kunt in ziekenhuis in de buurt kijken hoe lang de wachtlijst voor orthopedie is. Je bent nl. niet verplicht om de operatie uit te laten voeren in je eigen ziekenhuis.

Ff offtopic: Zelf zit ik niet op een operatie te wachten maar ik heb wel zo'n zelfde operatie gehad. Ik moest in totaal 6 maanden moeten wachten. Bij mij hebben ze een kijkoperatie gedaan en toen gelijk de banden aangetrokken. Dus als ik jou was zal ik aan je arts vragen of dat ze niet tijdens deze operatie gelijk de banden aan kunnen trekken. Schilt je weer wachten Tong uitsteken

Sterkte ermee!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:37

Javelin schreef:
Je kunt in ziekenhuis in de buurt kijken hoe lang de wachtlijst voor orthopedie is. Je bent nl. niet verplicht om de operatie uit te laten voeren in je eigen ziekenhuis.

Ff offtopic: Zelf zit ik niet op een operatie te wachten maar ik heb wel zo'n zelfde operatie gehad. Ik moest in totaal 6 maanden moeten wachten. Bij mij hebben ze een kijkoperatie gedaan en toen gelijk de banden aangetrokken. Dus als ik jou was zal ik aan je arts vragen of dat ze niet tijdens deze operatie gelijk de banden aan kunnen trekken. Schilt je weer wachten Tong uitsteken

Sterkte ermee!

Tja dat kijken naar wachttijden zou ik eerst ook doen. Maar op advies van de fysiotherapeut ga ik waar ik nu gewon naar mijn eigen orthopeed. Dit omdat ze veel expertise op dit gebied hebben.
En ik heb het met de orthopeed erover gehad. Maar waarschijnlijk gaat hij eerst kijken en daarna nog een open operatie doen. En dan kan het dus niet in één keer Scheve mond
Maar bedankt voor het advies. Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:11

Go jij! Go jij! Hier nog 1 in de wacht op een operatie!!
Ik ben alleen op de spoedlijst gezet, dus met een beetje mazzel ben ik met een maandje aan de beurt.
Ik wordt geopereerd aan mijn schouder. Kapsel gescheurd, op 2 plaatsen, pees gescheurd, kraakbeenring (zo heet dat geloof ik ) daar was wat mee en banden opgerekt. Ook had ik een scheurtje in mijn schouderblad dat niet goed wilde genezen, weet niet of ze daar nog watan gaan doen. Maar het wordt al met al een zware operatie.
Dit is de 2e keer dat ik geopereerd wordt in anderhalf jaar aan mijn schouder. Allebei de keren van paard gevallen! Knipoog
Nu zal de 2e keer lastiger worden dan de 1e keer omdat ze er toen al heel veel aangedaan hadden, dat is nu weer kapot alleen dat is wat lastiger te maken.
Voor mijn revalidatie staat 6/ 12 maanden, voordat je weer op het paard mag.
Maar ik onderga een andere operate dan jou, dus weet niet hoe het bij jou zit.....

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 16:23

Tja het is afhankelijk of de behandeling met een kijkoperatie gedaan kan worden of dat het een open operatie is. Ik reken er nu op dat het open wordt en dat ik een revalidatie zal hebben van 3 maand. Daarom wil ik het liefst ook zo snel mogelijk. Aangezien ik aan het afstuderen ben aan de ALO. En tja volgend jaar graag aan de slag zou willen gaan. Echter denk ik dat, dat dus niet gaat lukken.
Maar ik hoop voor jou dat je sneller aan de beurt bent. Klinkt nogal pijnlijk namelijk. En ik heb r gelukkig niet zoveel last van.
En ze opereren bij mij dus nu ook een beetje uit voorzorg. Omdat het alleen maar lastiger wordt als de schouder er vaker uit gaat het weer volledig te laten herstellen. En dat voor mijn toekomstige beroep wel van belang is.

Naar welk ziekenhuis ga je Sannuhh?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:35

Ik zelf niet maar mijn vader wacht ook al een poosje op een operatie. En nou had hij eigenlijk al geopereerd moeten worden maar ze stellen het steeds weer uit. Hij heeft een gezwel op zijn oogzenuw en die gaan ze weghalen. Hij komt in het Ziekenhuis in Groningen te liggen.

Wel vervelend die wachttijden..

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:52

Kylyco schreef:
Tja het is afhankelijk of de behandeling met een kijkoperatie gedaan kan worden of dat het een open operatie is. Ik reken er nu op dat het open wordt en dat ik een revalidatie zal hebben van 3 maand. Daarom wil ik het liefst ook zo snel mogelijk. Aangezien ik aan het afstuderen ben aan de ALO. En tja volgend jaar graag aan de slag zou willen gaan. Echter denk ik dat, dat dus niet gaat lukken.
Maar ik hoop voor jou dat je sneller aan de beurt bent. Klinkt nogal pijnlijk namelijk. En ik heb r gelukkig niet zoveel last van.
En ze opereren bij mij dus nu ook een beetje uit voorzorg. Omdat het alleen maar lastiger wordt als de schouder er vaker uit gaat het weer volledig te laten herstellen. En dat voor mijn toekomstige beroep wel van belang is.

Naar welk ziekenhuis ga je Sannuhh?

Het is ook erg pijnlijk kan ik je vertellen, ik leef nu zo ongeveer op tramadol. (Iets lichter dan morfine.)
Ik kan op het moment ook helemaal niks, dat is echt irritant!
Ik word in het Baarn meander medisch centrum geopereerd door Dhr. vd List.
Goede orthopeet, veel mensen door het hele land met schouder problemen worden naar hem doorverwezen.
Toen ik aan het revalideren was in het ziekenhuis, zat ik samen met een mevrouw uit Engeland, die zich speciaal bij hem heeft laten opereren omdat hij zelfs daar zo goed staat aangeschreven. Dus wat dat betreft zit ik wel goed daar!! Hihi.. Clown
Waar word jij geopereerd??
Hopelijk ben jij ook vlug aan de beurt, zou zonde zijn als je volgend jaar nog niet aan de slag kunt....

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:12

pasamba: Wat vervelend dat het steeds uitgesteld wordt.

Ik word in Groningen geopereerd. Daar heeft mijn fysiotherapeut zeer goede ervaringen. En omdat er maar één kans is om deze operatie goed uit te voeren moet het dus ook in één keer.
Wat vervelend voor je dat je zoveel pijn hebt Sannuhh . Ach gut Tja wat dat betreft heb ik super veel mazzel. Maar ik ben ook een beetje vreemd hierin terecht gekomen.
Had namelijk nergens last van dus dan vraag je je misschien af hoe ik erin verzeild ben geraakt. Probeer het wel kort uit te leggen:
Tijdens klim examen is mijn schouder er bijna uit gegaan. Bij terugkomst langs sportarts en oefeningen meegekregen. Daarna via mail gecommuniceerd en als ik geen last had was het oke. Toen toch even de anatomie docent laten voelen. Die adviseerde een fysiotherapeut. Die na 3 maand fitness(zonder enige verbetering) me door verwees naar de orthopeed. Dus tja dat is het lastige ik heb nu vrij weinig klachten maar hoe kom ik er weer uit. Scheve mond

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:24

@Kylyco:

Dat is me ook wat! Ze zullen idd altijd eerst proberen doormiddel van fisiotherapie het sterker te krijgen.
Je schouder is nu instabiel doordat de banden zijn opgerekt, het liefste zien ze dan eigelijk dat de spieren het werk een klein beetje overnemen. Dus dat spieren zo sterk worden dat die het werk van je banden wat overnemen. Maar als dat niet lukt wordt het idd vrij lastig, en is een operatie misschien wel het beste!
Nu maar hopen dat je snel aan de beurt ben!!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:43

@ Sannuhh:

Tja ik schijn wel hele sterke spieren te hebben. Dus daar mankeerd het niet aan. Maar ik zit wel in een stadium dat die het dus inderdaad niet kunnen compenseren.

Tja voor jou hopen dat je nog sneller aan de beurt bent Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:53

Kylyco schreef:
@ Sannuhh:

Tja ik schijn wel hele sterke spieren te hebben. Dus daar mankeerd het niet aan. Maar ik zit wel in een stadium dat die het dus inderdaad niet kunnen compenseren.

Tja voor jou hopen dat je nog sneller aan de beurt bent
Knipoog

Haha, dat hoop ik stiekem ook wel.
Het enige nadeel vind ik dat jein de zomer geopereerd word.
En dan loopje min. 8 weken met een draagdoek om/ gips korset!!! No Cheer

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:04

tja ik sta ook op de wachtlijst.
Vergroeide botten in mijn hand. Ben dr al eens aan geopereerd maar nu is het weer gaan vergroeien. Op zich niet erg maar laat die vergroeiing nou net op een pees en een zenuw duwen...

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 15:50

@ sannuhh: Tja het vooruitzicht inderdaad met warmte en dan inderdaad draagdoek of gipskorset trekt mij ook totaal niet. Maar we slepen elkaar er wel doorheen Knipoog

@zonnebloem: Ow dat is dus wel gevoelig. Al enig idee hoelang je moet wachten?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:00

Tijdens mijn kijkoperatie kwamen ze er achter dat ook mijn sleutelbeen een stuk verbrijzeld was en hebben dat ook gelijk met schroefjes aan elkaar vastgezet. Dus ze kunnen een hele hoop tijdens een kijkoperatie. Misschien toch het vragen waard aan je arts? Mijn revalidatie duurde al met al een jaar. Ik heb 3 maanden met een slinger gelopen (mijn arm hing in een band die vast werd gezet aan mijn buik dus mijn arm zat onder mijn kleding) en daarna heb ik nog een half jaar therapie gehad.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:53

@ Kylyco:

Haha ja.. Ach gut Tong uitsteken

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:46

Wellicht ten overvloede... De meeste verzekeringsmaatschappijen hebben een afdeling Zorgbemiddeling die je evt. kunnen bemiddelen naar een ziekenhuis - zo dicht mogelijk in de buurt - waar je eerder aan de beurt bent (ook in België). Nadeel is alleen dat je wellicht naar een ziekenhuis kunt gaan dat verder weg gelegen is.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:57

Vraag aan je ziekenfonds of je in Belgie geopereerd mag worden. In Belgie zijn haast geen wachtlijsten. In Maaseik staan meer auto's met een NL sticker dan met een B sticker. Het is het proberen waard. In Belgie is de zorg ook 10000 x beter dan in NL.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:41

Ik ben ooit onder een auto vandaan geplukt en moest na een paard dagen in ziekenhuis toch wel geopereerd worden. Dan gebeurt het vrijwel meteen als ze iets zien. Er werd ook gewoon iemand naar huis gestuurd die wachtte op een operatie door dezelfde orthopeet. Hij zou eerst met een kijkoperatie kijken en daarna meteen doen wat nodig was. In 1 keer dus.
Ze hebben mijn knie vastgeschroefd en toen die dingen eruit moesten heb ik wel een paar maanden op de wachtlijst gestaan.

Nu was ik al heel lang ziek en moest ik een zware operatie ondergaan aan mijn dikke darm. Ik stond op de spoedlijst en dan duurt het nog steeds meer dan een maand. Bij hoge koorts was het nood geworden. Maar gelukkig niet, want nu kon het laproscopisch.
De 2e operatie gebeurt na 3 maanden. Ik kwam weer op de wachtlijst na 2 maanden en ben toen best snel opgeroepen, omdat deze door de 2 e chirurg van de 1e operatie gedaan kon worden.

Een ander ziekenhuis hebben we wel naar gekeken, maar deze chirurg is erg ervaren in deze operatie en laproscopisch, dus dan hoop je dat je zonder complicaties daarop kan wachten.

Ik dacht eerst begin 2006, dat gaat allemaal lang duren. Maar als je terugkijkt is het zo snel voorbij, echt waar!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 06:49

Mijn moeder.. heeft ergens in oktober/november (of iig rond die tijd) te horen gekregen dat ze geopereerd moet worden aan de poliepen in haar neus (ze kan bijna niet door haar neus ademhalen) en zo rond eind mei kan ze ongeveer.. dus ze hoeft gelukkig niet zo heel lang te wachten Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:44

@ ingeborg, PhiaBink:

Ozich is dat natuurlijk niet verkeerd om naar een aner ziekenhuis te gaan, waar je eeder aan de beurt bent.
Maar dit wordt mijn 2e (gecompliceerde) schouderoperatie in anderhalf jaar. Het wordt nu al een kunstwerk om dit weer enigsinds goed te krijgen.... En laten we nu net zeggen dat ik bij de beste orthopeet (voor schouders dan) zit van Nederland. In Europa staat hij ook heel hoog aangeschreven, vaak komen mensen vanuit het buitenland om zich door hem te laten opereren.
Ik vind het wachten heel vervelend, helemaal omdat ik veel pijn heb, maar ik ben straks wel in de ''beste'' handen.... Knipoog

Voor en andere operatie zou ik het zeker overwegen!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:00

@ Ingeborg, PhiaBink: Tja, België is andere kant van het land voor mij dus niet echt een optie. Mede omdat ik opzich geen pijn heb. Daarnaast heeft mijn fysiotherapeut mij hiernaar verwezen. En aangzien ik hem voor de volle 100% vertrouw door zijn achtergrond wacht ik liever even dan overhaast naar de andere kant van het land te rijden.
Maar anders was het inderdaad wel een optie geweest.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:15

Kan me idd goed voorstellen dat niet 'zomaar' van behandeld arts verandert als het een goede arts betreft die je ook vertrouwt.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 00:05

Als ik verrek van de pijn en ik moet weken wachten voor een operatie en ik kan in het buitenland binnen een week geholpen worden, dan wist ik het wel. Vroeger kwamen Belgische artsen naar NL voor scholing e.d., nu is het andersom.
Belgie staat bekend om kundigheid, zeer goede zorg, neemt de patient serieus (wij hebben in NL daar hele slechte ervaringen mee) zij zoeken naar de oorzaak van het euvel (in NL lossen ze het op, maar kijken vaak niet ver genoeg hoe het kwam) ze nemen de tijd voor je.

Wij wonen bijna een jaar in Belgie. ALs je naar de dokter gaat en ze vertrouwen het niet, dan wordt je meteen door verwezen. Je mag zelf de arts kiezen. In NL wordt je afgescheept met een paracetamolletje en kom over een maand maar weer terug.

Het is ook 1 van de redenen om voor de zorg naar Belgie te emigreren. De zorg is hier beter en nog veel goedkoper ook! Wat wij in B voor 2 personen per jaar betalen, belaalde wij in NL voor een halve maand en dan nog rotte zorg krijgen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 12:16

Ik kreeg vandaag verassend nieuws. 9 mei ben ik aan de beurt!!!!!!!! Dan komt alles toch ineens wel heel dichtbij. Ik had woensdag nog gebeld en kreeg te horen dat ik over drie week maar weer eens moest bellen! En kreeg vandaag dus ineens een brief. Ben blij. Maar zou 13 mei nog een wedstrijd starten. Dus tja dat gaat jammer genoeg over.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:12

Nouja, ik ben nog nooit geopereerd, en sta ook niet op de wachtlijst ofzo, maar mijn broertje is nu net 2 weken geleden onder het mes geweest, hij had elke dag 4 keer ofzo zijn schouders uit de kom, had hij ongelovelijk pijn aan dus... Nouja, hij is bijna een kwartaal thuis geweest, omdat hij niet naar school kon van de pijn. Hij is in Ede geopereerd door Dr. Beijneveld ofzo. We hebben een half jaartje gewacht, maar er is spoed achter gezet, omdat hij ook teveel pijn had om naar school te gaan. En tussen de operatie van zijn 1e en andere schouder zat 6 weken ofzo, netjes dus Lachen