Wie doen er aan Pilates?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Wie doen er aan Pilates?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 00:02

Hoe vaak doe jij pilates?
En welke oefeningen uit de pilates vind jij juist wel, of juist niet prettig?
Wat maakt een goede instructeur goed, en een slechte slecht? De oefeningen? De manier waarop het gebracht wordt?
Doen jullie alleen pilates op *zweverige* muziek of ook weleens iets anders? Hoe vind je dit? Zou je het graag anders zien?

SylviaG

Re: Wie doen er aan Pilates?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 00:12

Ik ben ook wel benieuwd!!

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 00:14

Wel ruim 2 jaar gedaan (ideaal voor mijn bekken) , nu sinds een paar maanden gestopt op de sportschool. Partner moest stages en theorie op die avond doen helaas.

De rol met je armen boven je hoofd en dan naar voren over je tenen veren vond ik wel een goede, vanuit balanszit over je hele rug rollen en weer terug zonder met je voeten de vloer te raken, die was helemaal fijn.
Altijd op heel rustige muziek, wel prettig.
Af en toe waren de oefeningen wel zwaar, vooral de been oefeningen, maar met de twee fanatieke instructrices kwam dat toch goed voormekaar.
Als ik heel veel last van mijn rug en /of bekken heb, dan pilates ik thuis, maar dan wel de oefeningen waarbij het mij niet ineens in de rug kan schieten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:41

Bij pilates moet het zowiezo niet zomaar in je rug kunnen schieten toch? Met een sterk *powerhouse* moet het bijna onmogelijk zijn...

Iemand ooit ook gebodybalanced die kan vertellen over hoe je de verschillen ervaart? (dus niet wat ze zijn, maar wat je vond).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:23

Ik heb beide gedaan. Ik vond zelf bodybalance fijner, ik had er een energieker gevoel bij.

Een goede instructeur/trice is er een die ontzettend op je houding let, en nieuwe oefeningen duidelijk uitlegt dus inclusief het doel van de oefening.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:01

Welke tracks bij de balance vond je dan fijn?

Ik heb zelf nagenoeg geen pilateservaring maar geef al een jaar of 4 balance. Het gebeurt zo nu en dan dat ik moet invallen bij een pilatesgroep en aan die mensen dus balance moet geven. Wat mij dan altijd enorm verbaast is dat de pilatesmensen de pilatestracks (buik/rug) echt niet leuk vinden maar vooral de andere tracks vinden ze meestal veel leuker. Ik snap dat verschil niet erg en wil het begrijpen. Omdat ik volgende maand ook de pilatesopleiding in ga kan ik mijn eigen beeld nooit meer objectief krijgen, dus vandaar dat ik erg benieuwd ben naar zoveel mogelijk ervaringen.

Jij vindt het dus een pluspunt als de instructie je goed duidelijk maakt wat je exact aan het doen bent en waar het goed voor is?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:10

Ja, met name dan bij nieuwe oefeningen. Dan kun je je daar zelf ook veel beter op focussen, en meer rekening houden met wat je doet.
Ik vind het ook erg fijn als een instructeur goed op houding let, want dat is toch essentieel bij die oefeningen..
Ik vind bij Balance de mix erg fijn, ik heb er gewoon een completer gevoel bij zeg maar.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:35

ik heb ooit eens op tv gezien toen ze het over Pilates hadden, het leek mij eerlijk gezegd wel wat Ja
het was toch iets dat je voornamelijk je eigen gewicht o.i.d gebruikte? Blond

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:38

Hahaha, dat heb ik in overvloed, dan moet het goed komen.

Nou ja, de sportschool zit vrij dicht bij waar Casper staat dus je komt maar eens proefkonijn uithangen hoor Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:41

serieus? Zit die dan in Oost-souburg? Want het lijkt me best leuk om daar op te gaan! Ja

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:57

www.fitnessfitaal.nl; zit naast waar vroeger Tilroe zat, in dat nieuwe bedrijvenpark. Ik kijk vanuit de balancezaal de parkeerplaats van de AH op!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:15

Ik heb 2 blokken van 9 lessen pilates gedaan. Eerst les gehad van iemand die wel van de rust was, ook rustige muziek etc. Vervolgens van iemand die heel zweverig deed (ogen dicht, woede van je af laten stromen, noem het maar op), tenslotte iemand die heel energiek was, zij had haar training gehad bij dat kleine hyperactieve mannetje die smorgens altijd op tv komt.

Vooral die laatste vond ik fijn, dan had ik echt het idee dat ik wat deed. toen zij weg ging ben ik dan ook gestopt, had geen zin in weer 9 lessen zweverigheid Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 23:05

Ah, die van Karl Noten. Het zou me verbazen als ik daarheen gestuurd wordt, hebben er al eerder cursussen bij gedaan en dat was op z'n zachtst gezegd niet zo netjes geregeld. Ik heb er wel inbreng in, dus dat jouw reactie pleit weer wel voor hem.

In welke zin was zij energiek? Kun je voorbeelden geven van de muziek die zij gebruikte?
We hebben op de sportschool al iemand die erg rustig is in de pilates, dus ik mag het wel iets pittiger maken. Alleen had ik al wilde ideeen over een extra les maar dan gericht op jongere mensen die idd de gewone pilates te soft vinden. Dus ook met wat pittiger muziek (summerdinges, delerium, U2, softrock, dat soort zooi), alleen weet ik nog niet of dat het omschoppen van heilige huisjes is.
Hebben jullie nog ideeen van nummers waarop je zelf bv een keer graag pilates zou doen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:34

Ze had opzich rustige muziek, tenminste geen gestapt etc, maar ook (zoals die anderen) vogeltjesgefluit en het geluid van regenwouden (incl waterval etc). Beetje loungemuziek denk ik dat de beste omschrijving is.
Energiek in de zin van je moest hard werken, een oefening volhouden (dan ging ze tellen 1, 2, 3, 3, 3, komop, 4, 4en een beetje, 5 stop maar) en dat we bijvoorbeeld met gewichtjes werkten (op je rug en dan je armen langzaam omhoog en opzij enzo, jeetje dan ga je dood Haha!).

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:46

Ik Pilates ook al een tijdje. Wij doen ook de oefeningen die jullie beschrijven. Zelf vind ik de oefening waarbij je op je rug ligt en dan je bovenlichaam omhoog laat komen met je buikspieren en bovenin uitstrekken erg lastig! Dat vergt echt wel wat training voordat je die vloeiend kan!
Wij hebben geen vogeltjes gelfuit enz. Maar nummers zoals Shakira - underneath your clothes en dat soort nummers komen vaak voorbij!
Bodybalance heb ik ook gedaan, maar ik geef de voorkeur aan pilates, vind ik zelf wat pittiger en dus fijner.