schijnzwanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nijntje01

schijnzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 23:14

Even een vraagje voor een vriendin van mij.

Een vriendin van mij is 6 weken geleden gestopt met de prikpil na 13 jaar de gewone pil te hebben geslikt.
Ze is nog steeds niet ongesteld geworden maar heeft wel een aantal symtomen van een beginnende zwangerschap.
Na de prikpil is ze niet meer ongesteld geworden.
Haar borsten zijn flink gegroeid en ook haar buik is behoorlijk opgezet.
Tevens een harde buikwand en deze steekt ook behoorlijk naar voren.
Haar borsten zijn zeer gevoelig.
Ook heeft ze last van duizeligheid en misselijkheid.
Veel last van witte afscheiding

Ze heeft al een zwangerschapstest gedaan maar die wees negatief uit.
Ze denkt er wel over om naar de dokter te gaan....maar wil graag ook wat meer weten over schijnzwangerschap omdat de test negatief was en niet voor niks een dag vrij wil gaan nemen.

Als je gaat googlen dan kom je eigenlijk ook niet veel te weten.....ja vooral over schijnzwangerschappen bij dieren. Helaas geld dat toch niet echt bij een mens Haha!

Dus bij deze graag jullie mening

bedankt voor het lezen.

Zoolgangster

Re: schijnzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:24

Het is normaal om na de prikpil nog geruime tijd niet ongesteld te worden. Hoelang het duurt, 1 tot meerdere maanden, verschilt per persoon en hangt oa af van hoelang de prikpil is gebruikt.
Ik denk toch, dat je vriendin het beste de huisarts kan bellen, voor een telefoongesprek hoef je geen vrij te nemen, en de dokter kan nav de symptomen bepalen of het tijd wordt voor verder onderzoek...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 00:28

Een zwangerschapstest kan ook negatief uitwijzen terwijl dit helemaal het geval niet is, vooral in het begin.. Dus daar moet je/ze niet vanuit gaan, beste is toch even huisarts bellen inderdaad

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:49

Mijn eerste ingeving is: toch zwanger. Een kennis van mij dacht ook niet zwanger te zijn nadat ze een test had gedaan. De test gaf ook negatief, maar ze twijfelde toch en is naar de dokter gegaan en bleek toch zwanger Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:52

Ik heb 3 testen gedaan en de laatste test wees bij 3 maanden pas uit dat ik zwanger was.Een harde buik heb je pas op het laatst van je zwangerschap.Ik ben ook schijzwanger geweest dus als je meer wil weten dan hoor ik het wel.

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 14:44

Bedankt voor jullie berichtjes.
Ik zal mijn vriendin dit laten lezen en dan kan ze zelf bepalen wat ze ermee wil doen.
Lief dat jullie mee willen denken.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:47

voor een bezoek aan de dokter hoef je geen vrij te nemen, je baas is verplicht om 2 uur te geven (doorbetaald) om je huisarts te zien... en idd een zwangerschapstest kan in een pril begin van de zwangerschap nog negatief zijn....

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:43

ik zou gewoon naar de dokter gaan, jammer dan als ze er eventueel een dag vrij voor moet nemen. Dit lijkt me tog wel iets belangrijker dan die ene vrije dag die je dan mist

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 00:12

hey nijn ik zie je topic nu pas Bloos
wel lief dat je dit voor haar doet

ik ken de dame in kwestie ook en ook zij heeft mij dit probleem verteld en deze vraag voorgelegd...nou weet ik er de ballen niet van zwangerschappen enz. dus kon ik niet helpen Bloos

ik weet wel wat voor in wat voor een vak zij werkt en geloof me daar kan je dus niet zomaar even een dagje vrij voor nemen Knipoog en zeker niet in de lente/zomerperiode

ben wel benieuwd wat ze met deze info gaat doen en wat het uiteindelijke resultaat hier op is..
maar dat zal ik persoonlijk nog wel met haar bespreken Haha!

ik hoor overigens veel mensen over die testen zeggen (niet alleen op bokt) dat ze niet altijd kloppen....
maar ik heb ook ooit zo'n een test gedaan en de verpakking zei toen 99,9 % garantie op goede uitslag (en bij mij was het iig correct toen Haha! )
of is dat ondertussen veranderd dan?

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 00:27

ik ben geen wiskunde wonder maar als ik het goed heb staat 0,1% fout gelijk aan 1 op de 1000 dat is dus best wel vaak.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 01:02

Ja en als ze het er niet opzetten gebruikt niemand het dus ze moeten wat Clown

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:23

Supah_Sky schreef:
ik ben geen wiskunde wonder maar als ik het goed heb staat 0,1% fout gelijk aan 1 op de 1000 dat is dus best wel vaak.

Nou ja, dan volstaat het om een tweede test te doen. De kans dat en de eerste en de tweede test onterecht negatief is 1/1000*1/1000 = een kans van 1 op de miljoen...

Ik zou de HA bellen als ik de vriendin van de TS zou zijn. De HA kan je vast al meer vertellen over wat en hoe. Tja, en ondanks dat ze in een sector werkt waar het lastig vrijnemen is, zou ik ook willen zeggen: het is toch haar eigen bezorgdheid en gezondheid?