Problemen met eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Problemen met eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:56

Ja, weet niet zo goed hoe ik het moet neerzetten, maar ik heb dus een probleempje...

Ik ben altijd al heel erg van het onregelmatige en ongezonde eten geweest, maar de laatste tijd krijg ik gewoon echt niets meer weg. Als ik at probeerde ik altijd iets te eten met veel caloriën (psychisch), zodat ik niet teveel zou afvallen. Hongergevoel negeer ik, de kramp duurt maar even en dan is het klaar.

Nu ben ik de afgelopen week weer 3kg afgevallen en ben zó onwijs duizelig, maar als ik iets eet komt het er net zo hard weer uit (maakt niet uit aan welke kant).

Heeft iemand enig idee hoe ik weer kan 'leren' te eten? Heb echt het idee dat ik elk moment onderuit kan gaan.

Leeuwnie

Re: Problemen met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:59

Eens een psycholoog bezoeken? Begin eens bij je huisarts!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:01

Hmm Scheve mond Eet je zuivelprodukten zoals yoghurt/drinkontbijt? Misschien daarmee beginnen want het vult wel een beetje Ja

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:01

Heb je ook geen dingen die je lekker vind? En inderdaad naar je huisarts gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:03

Bezoekje aan de HA lijkt me idd niet overbodig.. Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:03

Kan pas 7 mei terecht bij de HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:05

Dat duurt niet meer zo heel lang Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:06

2 weken, kan me nog eens 6kg kosten Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:06

Dat vind ik dus wel lang Verward Wanneer ik mijn huisarts vandaag zou bellen, dan kan ik morgen of donderdag al terecht Scheve mond

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:10

smorgens als je wakker wordt fruitontbijt (of ander sapje) dan komt je lichaam op gang. Dan even douchen en omkleden, en granen ontbijt bv. Kellogs All Bran, zitten veel vezels in wat de darmen stimuleerd.

Systeemgewijs eten, dus smorgens, smiddags en savonds + tussendoortjes. Daarnaast zou ik multivitamine bruistabletten nemen zodat je lichaam wel alle vitamine binnenkrijgt. En gevarieerd eten!

Succes bij de dokter, maar vind het wel laat hoor dat je er terecht kunt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:12

Het ´probleem´ is dat ik wel wíl eten, maar ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar. Het stadium van je vinger in je keel steken heb ik al gehad, nu ga ik spontaan over m´n nek na het eten.

Het punt is dat je weet dat het niet goed is, maar je kunt het ook niet tegenhouden lijkt het.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:20

waarom stak je destijds je vinger in je keel? Is dat omdat je je zelf toen te "dik" vond of omdat het niet goed voelde?

Drinkontbijt hoef je niet te "eten" en zorgt ervoor dat je lichaam op gang komt. Verder kun je kijken daar bv broodbeleg wat je heel lekker vind en avondeten wat je heel lekker vind, om zodoende je lichaam weer te laten wennen aan normale porties eten.

Is misschien even moeilijk om je eroverheen te zetten, maar probeer toch met regelmaat te eten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:23

Meryl schreef:
waarom stak je destijds je vinger in je keel? Is dat omdat je je zelf toen te "dik" vond of omdat het niet goed voelde?

Omdat ik er misselijk van word, ik ben niet te dik Knipoog

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:30

ben heel benieuwd wat de dokter zegt, wel maf dat je er pas over 2 week terecht kunt hoor

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:00

Begin s 'morgens eens met een beschuitje met dun boter en mager beleg erop, dan een tussendoortje en s 'middags 1 boterhammetje met dun boter en mager beleg en dan weer een tussendoortje (fruit) en s 'avonds een klein beetje avondeten wat zeer mager is en dat zo langzamerhand opbouwen steeds iets meer,totdat je maag het weer kan verdragen.En wel dus regelmatig en kleine beetjes,je zult opnieuw moeten leren eten,daar je dus haast niets meer gewend bent, moet je lichaam er weer langzaam aan wennen.

En vooral jezelf de tijd gunnen om te eten.

Misschien dat je het zelf op deze manier weer langzaam kan opbouwen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:36

Dit heeft een vriendin van mij ook (gehad) Gewoon niet eten als ze trek had, en dan verdween het honger gevoel van zelf. En als ze dan wat at, at ze ongezond.
Je moet jezelf gewoon aanwennen 3x per dag gezond te eten, dus jezelf echt dwingen om iets te eten, en ook daadwerkelijk gezond te eten.
S'ochtends en s'middags brood, en s'avonds warm eten. Begin bijvoorbeeld met een kracker en bouw dat uit tot een of twee broodjes Lachen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:42

Ik heb zonet crackers, boter en jam gehaald. Neem ik morgen mee naar m'n werk, gaan we dat eens proberen Ja

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:44

Wat dacht je ervan om naar een psycholoog of naar een dietiste te gaan? Wij kunnen je niet helpen je moet het echt zelf doen!

Ik denk dat een dietiste veel voor je kan doen! Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:34

Ik zou nogmaals de HA praktijk opbellen en vertellen dat dit toch echt meer spoed vereist!!!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:24

Ik heb hier zelf ook de nodige problemen mee (gehad). Bij mij werkt bijv. ´s ochtends wat vroeger opstaan, daardoor wat meer hongergevoel opwekken. Ik eet op het moment ´s ochtends na de koffie een banaan, en een kruidkoekplak, dat houd ik best binnen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:26

is er niet een instantie die je kan bellen, een eetstoornis instantie ofzo?

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:33

Het komt niet over als een 'gewoon' eetstoornis, omdat het geen psychisch probleem is. Ze wil wel eten, maar ze kan het niet. Ben je zwanger? Haha. Succes en ik hoop dat de huisarts helpt Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 23:54

Hahahaha nee, ik ben niet zwanger Knipoog

Ik doe het 'niet-eten' op momenten dat er iets mis gaat in m'n leven waar ik geen grip op heb, dan zoek ik dus iets waar ik wel de controle over heb en dat is in dit geval dus niet-eten.

Vorig jaar ben ik op deze manier 7kg afgevallen in 10 dagen, nu 3kg in een week. Maar op een gegeven moment ben je zover over je hongergevoel heen dat je niet meer weet of je nou misselijk bent of dat het honger is, maar het idee om te eten maakt al misselijk. Vanavond stond ik kokhalzend op stal nadat ik wat had gegeten en de supermarkt was ook geen feestje.

Maar ik moet mezelf idd gewoon dwingen te eten. Heb zonet heel tam een cracker naarbinnen gewerkt Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 00:24

Je eet nu dus alleen niet omdat je er misselijk van wordt, maar je wilt wel echt eten?

Kwark kun je vaak goed hebben, heldere bouillion, als dat goed gaat wat cornflakes in de kwark of drinkontbijt (geen zoete), de bouillion vervangen door soep met groente. Wat geraspte kaas erover, soepstengeltje erbij. Als dat goed gaat kun je zo weer door naar de macaroni enzo.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 00:26

Ik ken het gevoel, ik noem het altijd maar; mn buik heeft honger maar mn hoofd niet..
Ik krijg niks weg ook al rammelt mijn maag! Jammer genoeg val ik niet af want eet als ik geen honger heb wel Rolleyes

Al kan ik met gemak een dag zonder eten als ik niet al te veel hoef te doen, op vocht kan ik een eind vooruit!
Hongergevoel is heel makkelijk te negeren, gaat toch wel over als je er niet aan denkt.