Aften zo extreem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smano

Aften zo extreem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:51

Ik word er helemaal gek van. Ik heb in een overdreven vorm last van aften in mijn mond(dat zijn een soort van blaren) Ik heb bij de drogist al van alles geprobeerd maar niets schijnt te helpen. De dokter en tandarts zeggen dat er niets aan te doen is.Maar ik heb het echt heel erg. Normaal heb je er één in een paar maanden maar ik heb er gewoon vijf te gelijk . Ik heb het nu al een paar jaar onafgebroken de één is nog niet weg of de volgende zitten er alweer. Ze worden erg groot en doen vreselijk pijn ik kan haast niet eten of praten elke keer voelt het alsof je gestoken word door een wesp. Ze blijven wel 2 weken zitten.
Is er hier iemand die dit ook heeft of er misschien iets tegen heeft wat wel werkt.Ik word er een beetje radeloos van.

dejavu

Re: Aften zo extreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:54

Ik heb het ook, maar gelukkig niet zo erg als jij. Zo'n 1 keer per paar maanden... Heel erg pijn kan het doen idd! Heb jij ook dat je dan gewoon Niet kunt eten en gewoon zit te hongeren?!Zelfs soep gaat er niet in bij mij... Heb je weleens Pyralvex gebruikt? Dat helpt bij mij best redelijk.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:56

Gebruik je al Parodontax tandpasta, dat is zeker niet de lekkerste maar het helpt heel goed tegen aften. Ik heb toen dat advies van mijn tandarts gekregen en heb er nog maar heel weinig last van.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:58

Ik heb er ook vaak last van, altijd in de week voor de menstruatie (er is ook een verband hiertussen volgens de homeopatische boeken). Er zijn wel homeopathische middeltjes die je kan gebruiken (baad het niet van schaad het niet zeg ik altijd maar). Spoelen met kamille ken je vast wel en dat gele potje van de apotheek met aanstip vloeistof vast ook. Die verlicht wel even maar ze gaan er niet van weg. Het is soms echt pijnlijk he? Tips die ik heb gehoord en naleef (niet dat het altijd even goed helpt maar ja alle verlichting is wat!) Tandenpoetsen kun je beter doen met (die smerige, vind ik dan) paradontax, dit zou beter zijn heb ik me laten vertellen. Melk producten tijdelijk vermijden. Het zou ook een vitaminegebrek kunnen zijn, dus ik slik maar weer vitaminepillen bij. Maar dat doe ik te kort om nog resultaat te kunnen zien.

Verder weet ik ook weinig er tegen. Ik volg dus 'gezellig' mee.

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:01

Bij mij helpt flesje (puur) bessensap, meer slapen en minder stress Haha!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:05

Ja minder stress en meer slapen is ook een goede! Maar ja aan dat meer en dan vooral vroeg gaan slapen zit altijd mijn probleem. Ik ben echt een avond mens maar ja, kwart voor 7 staan de paardjes weer te trappelen Haha!

Bessensap? Ok das lekker. Ook maar eens proberen dus!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:11

Ik heb ook jaren last gehad van aften in dezelfde mate als jij. In die periode heb ik nooit een oplossing gevonden. Later heb ik een keer een allergische reactie gehad op een antibiotica met als gevolg een mond vol aften. Alleen op de huig zaten er al 16. Ik kon 4 dagen niets eten of drinken tot ik de tip kreeg om met waterstofperoxide te spoelen. Bij de apotheek kun je een 3%- waterstofperoxideoplossing verkrijgen. Het beste kun je wat op een gaasje doen en dit tegen de aft aandrukken. Spoelen is slecht voor je tandglazuur. Door de waterstofperoxide verdoofde de pijn en verdwenen de aften snel.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:12

Pyralvex heb ik idd ook het verlicht even maar meer ook niet. Heb tijden vitaminenpillen geslikt maar eigenlijk eet ik gezond. Tegen mij zeiden ze dat ik zendium moest gebruiken wat ik ook doe maar toch ook maar eens paradontax proberen. Ik heb ook al allerlei spoelmiddelen geprobeerd zoals bocasan en superol(laatste is echt heeeeel smerig) Als het met de hormonen te maken zou hebben dan zou dat voor mij beteken dat ik altijd ongesteld moet worden Haha!
Het eten en drinken en praten is idd een ramp om van lachen nog maar te zwijgen.
Alvast bedankt voor de reacties ga in ieder geval alvast van tandpasta switchen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:13

Spoelen met tea tree wil ook wel eens helpen, dat is namelijk heel desinfecterend. Verder idd poetsen met paradontax, meer slaap, minder stress en veel vitamines, dus fruit en groeten eten.
ook je tandvlees goed in conditie houden wil nog wel eens werken, dus flossen etc

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:16

Hobby schreef:
Ik heb ook jaren last gehad van aften in dezelfde mate als jij. In die periode heb ik nooit een oplossing gevonden. Later heb ik een keer een allergische reactie gehad op een antibiotica met als gevolg een mond vol aften. Alleen op de huig zaten er al 16. Ik kon 4 dagen niets eten of drinken tot ik de tip kreeg om met waterstofperoxide te spoelen. Bij de apotheek kun je een 3%- waterstofperoxideoplossing verkrijgen. Het beste kun je wat op een gaasje doen en dit tegen de aft aandrukken. Spoelen is slecht voor je tandglazuur. Door de waterstofperoxide verdoofde de pijn en verdwenen de aften snel.

Dit ga ik zeker proberen *zit hard te denken wanneer ze tijd heeft om naar de apotheek te gaan*
Wow 16 alleen al op je huig. vreselijk. Ik begin al te piepen bij 6 stuks maar dan wel ter grootte van een 1euro cent

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:21

smano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:27

Invisible schreef:
http://www.gum.nl/www/template.php?site=part&c=producten&categorie=3&id=41

dit schijnt te helpen, die gel legt een filmlaagje over de aft heen, zei een vertegenwoordiger ooit tegen mij..

beste kun je even bij verkooppunten kijken, want niet elke apotheek heeft het liggen(maar valt wel te bestellen)

Word toegevoegt aan het boodschappenlijstje.Heb alleen een hard hoofd in de gel volgens mij blijft dat niet zitten. Ik heb al eens een gel geprobeerd van een ander merk maar dat dreef door mijn mond Clown Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:28

Ik heb exact hetzelfde: ik heb er nu al 1 grote op het tandvlees boven mijn voortand (lekker als je een appel eet...). Mij is zendium aangeraden door de tandarts, maar ook dat werkte niet (ondanks dat ik daar 7 jaar mee heb gepoetst, maar geen minder aften). Niets heeft nog geholpen voor mij iig Boos! dus ik lees even gezellig mee (ik heb altijd aften als ik minder weerstand hebben... dus ik heb vrij regelmatig grote aften)

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:29

aften hebben toch ook met een vitamine tekort te maken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:29

nee, dat is onzin. Het is soort virus van binnenuit (denk aan een koortslip: als je het eenmaal hebt, kom je er niet meer vanaf...)

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:46

aanstippen met egynaforce... (weet niet of je het zo schrijft)
is van A. Vogel, en werkt perfect..

ik krijg het heel snel als ik op stap ga, en uit een vies glas drink.
echt heel mijn mond vol...
dan met een wattestaafje iedere afte aanstippen (doet wel even pijn)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:56

Ik heb op 't moment ook een flinke aft. Ik heb er niet vaak last van, heb sporadisch eens eentje. Ik gebruik elmex tandpasta en gebruik nu regelmatig mondwater wat echt helpt! Gewoon van het huismerk van de kruidvat.. En verder idd genoeg fruit, groente, water en slaap doen wonderen. Lachen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:59

Ik heb destijds ook vreselijk gepiept, arm vriendje van mij Haha!.
Bij de huisartsenpost bleven ze eerst ook nog bij hoog en laag beweren dat het niet door de antibioticakuur kon komen, terwijl achteraf bleek dat dit een vaker voorkomend verschijnsel was bij die kuur. Ik heb vier dagen op de vanillemilkshake van Mac Donalds geleefd...
Heb nu nog zelden een aft, maar heb altijd waterstofperoxide in huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:23

Ik heb het ook zo extreem. Maar dan heb ik geen 5 grote maar 20 hele kleintjes op mijn tong.
Echt irritant, geen week zonder. Ik bijt ze er altijd af, met als resultaat dat de volgende dag mijn tong helemaal rauw is. Nagelbijten / Gniffelen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:26

Ik het het ook heel erg (gehad, hoop ik nu)! Het was elke maand raak en dan trokken ze ook nog door naar mijn keel, met als gevolg een fikse keelontsteking. Van de week begon het weer maar het bleef er gelukkig bij 1. Eerst liet ik het gewoon overgaan, maar zoals je weet is dat bijna niet te doen. Daarna ging ik zodra ik het voelde al naar de dokter, kreeg een antibiotica kuur en het kwam bijna niet naar buiten zetten. Af en toe nog wel is. Laatste keer geen medicatie gebruikt...en de laatste echte keer aften is nu al zo'n 5 maand geleden!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:30

Ik heb dit ook! Ook echt inderdaad dat heel je onderlip of heel je bovenlip of je wang een grote aft is. Eten is verschrikkelijk, niks is lekker. Ik zeg er zelfs etentjes voor af soms als het te erg is! Nu gebruik ik al een aantal dingetjes heel lang en tegelijkertijd en heb echt veeeeel minder last. Ik slik iedere dag vitamine C tabletten, slik iedere dag echinea force, en ik poets mijn tanden met speciale tandpasta van de tandarts. Zodra ik er één op voel komen ga ik direct spoelen met Bocosan!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:37

Inderdaad vitamine C slikken...helpt ook erg goed! Ik slik elke dag ook in de zomer...en veel fruit blijven eten

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:40

Ik had het vaak in de tijd dat ik pfeiffer had en het was af en toe zo erg dat ik echt een bal op mijn gehemelte had tegen mij zeiden ze toen vitamine C slikken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 02:31

Als het kleintjes zijn op het puntje van m'n tong, dan knip ik ze er altijd af met een nagelknippertje en smeer er tandpasta op; zijn ze de volgende dag weg (is wel ff tegen het plafond zitten hoor).

Die aan de zijkant weet ik niet... Die doen gewoon zeer en worden veel groter.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 02:55

Echinacea (bestanddeel van Echinaforce van Vogel/Biohorma en van Echinacea extra forte
van Bloem) vind ik een probaat middel. Je hoeft jezelf niet te pijnigen door de aften
ermee aan te stippen. 10 druppels in een beetje (= slok) bronwater en dat zo lang mogelijk
in je mond houden en rond laten wervelen in de mondholte. Daarna mag je het doorslikken,
maar als je het veel of langer dan twee dagen gebruikt kun je het beter uitspugen omdat
je van teveel echinacea benauwd kunt worden.