Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:01

ow wat fijn,dus nu ben je beugelbekkie Haha!

Nee er is nog niks opgestuurd,dat gaan ze nu dus doen!
En daarna moet ik dus wachten tot ik antwoord heb!
Ben wel benieuwd.loop ik straks als 22 jarige met een beugelbekkie rond!
gelukkig ben ik niet de enige!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 12:25

Owwww ik wordt echt gek! Mijn mond doet vreselijk pijn en ik was gister toch maar gaan werken en nu heb ik gewoon de blaren in mijn mond door het te veel praten En niks helpt, paracetamol enz haalt niks uit!

Ik vervloek dat ding nu al!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:41

Haha, dat gaat vanzelf over, ik spreek uit ervaring Lachen
Heb je er geen wax bij gehad? Dat kan je over je beugel heen plakken en verzacht de pijn vooral als je blaren hebt. Die blaren zul je nog wel enige tijd last van houden, ik heb ze nu na 3 jaar nogsteeds wel is. Er moet zich een soort eeltlaag op je binnenkant van je lippen vormen en daar gaat tijd overheen Knipoog

Succes ermee!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 22:35

Jaa die was heb ik, maar dat goed aanbrengen is ook gevoelig Tong uitsteken Hahahaa wat een ellende! Maar heb hem nu weer paar daagjes en het wordt al minder gelukkig!

Ik heb hoop rare buisjes en veertjes op me beugel Clown

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:31

Ik heb vandaag weer moeten happen, dat is dan de één na laatste keer geweest, hoop ik Lachen

Volgende week Dinsdag foto´s maken, en die Donderdag worden er een soort spijkertjes (pinnetjes) gezet tussen m´n brackets van m´n beugel, voor de operatie.

En dan vier ik Vrijdag 29 Feb. mijn verjaardag, Zatedag 1 Mrt gaat m´n paard over naar een andere stal en Zondag spulletjes pakken want dan ga ik die Maandag het ziekenhuis in,..Het komt nu allemaal zoo dichtbij, echt spannend.

Ik hoop voor je dat je weer snel van die beugel af bent Lachen

Groetjess

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 00:25

wow jij heb nog heel wat te doen lees ik zo Tong uitsteken

Maar, leg eens uit pinnetjes tussen je brackets? Heb jij ook banden om je kiezen en haken aan je brackets?

Happen vind ik altijd een rotklusje, kan er maar beter vanaf zijn Tong uitsteken

Met mijn tanden gaat het alweer beter! Ik kan inmiddels zachte dingen kauwen. Heel voorzichtig Knipoog

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:38

Ja, eigenlijk TE veel zo vlak voordat ik het ziekenhuis in ga haha, maar heb dan minder tijd om erover na te denken dus misschien wel beter ook.

Die pinnetjes zijn om na de operatie het één en ander bij elkaar te houden haha. Ik heb ook banden om me kiezen en haken aan de banden die om m´n kiezen zitten, die zijn om de elastiekjes die aan m´n brackets zitten vast te zetten, klinkt wel ingewikkeld haha Lachen

Heb normaal niet zo´n moeite met happen maar ik ben verkouden dus had het Spaans benauwd en moest kokhalzen.

Die pijn die je voeld zul je waarschijnlijk ook voelen als ze het één en ander strakker zetten, dan zijn je tanden ook extreem gevoelig, mja, wie mooi wilt zijn moet helaas pijn lijden Knipoog

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 00:03

Heb jij nog elastieken gehad dan van je bovenkaak naar je onderkaak? Ik dacht dat die alleen hielpen tijdens de groei ( ik heb ze toen ook een poosje gehad maar werkte niet). Ik vervloek die dingen en ga er eigenlijk vanuit dat ik ze nu niet meer krijg, maar ja die haakjes zijn er niet voor niets!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:23

Nee hoor, geen elastiekjes gehad, die hebben inderdaad geen nut meer alleen tijdens de groei.

Die haakjes zitten er om de elastiekjes die om je brackets gaan aan vast te zetten, dat gold voor mij dan althans. Ik hoop voor je dat het ook voor jou geld Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:22

Zo meiden! Spannend hoor!
Ik kreeg een brief binnen van het ziekenhuis,heb 8 april een afspraak. ik weet nog niet wat ze precies gaan doen.Ik geloof bekijken hoe ze het allemaal gaan plannen.en daarna beugelen!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 20:59

In het ziekenhuis, oew spannend hoor! 8April lijkt nog wel heel ver weg, dus geniet er nog maar van dat je beugelvrij bent!

Ik kan inmiddels redelijk eten,kan nog niets afhappen maar zachte dingen kan ik wel kauwen dus daar ben ik al heel erg blij mee!

Ik moet 20Maart naar de Ortho... Dus duurt nog wel even.. Ik ben benieuwd wanneer ik naar de kaakchirurg moet!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:34

Oe das echt vervelend,als je zo last van je mond hebt..
Krijg er schrik voor!!
Wat gaan ze bij de ortho doen?
strakker trekken?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:43

Bij de ortho gaan ze het aandraaien, of draad vervangen en even alles checken. Meestal is je mond daarna weer gevoelig!

Ik heb inmiddels anderhalve week me beugel maar moet zegggen ben nog steeds niet pijnvrij, duurt best lang!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:47

ieuww.. alweer gepijnnigd worden is nooit fijn!!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:15

Ik ben bijnaa aan de beurt Boos!. Vandaag foto´s laten maken en gelijk meegekregen, samen met gebit afdruk en wafaer. Ook zijn er haakjes tussen mn beugel gezet voor na de operatie om het één en ander mee vast te zetten. Morgen jarig Lachen, nog lekker uiteten en Zondagavond uiteten met mn vent. Maandag wordt ik om 12uur bij bureau opname verwacht..

Gelukkig heeft iedereen om mij heen rekening met me gehouden, mijn paard wordt gevoerd en gemest, heeft genoeg beweging. En mijn moeder heeft tot Woensdag vrij en mn lieve vriend heeft Maandag, Woensdag, Donderdag en Vrijdag voor mij vrij genomen, dus ik mag niet klagen..

Groetjess

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 15:31

Wafaer? Die haakjes lijken me echt onprettig

Nog gefeliciteerd trouwens Party!! Ik ben beetje laat met reageren maar kreeg geen emails meer van het topic dus wist niet dat er gepost was!

Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte maandag en de dagen er na! Ach gut Hou ons (mij) op de hoogte oke?

Nog even en dan is het weer voorbij!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:05

Ik wou weten hoe het nu met je is... Hopelijk kun je ons binnenkort update! Ach gut

Met mij gaat prima, mijn ondertanden stonden best scheef en mijn beugel zit er morgen een maand in en alles staat al bijna recht! Heb wel veel gevoeligheid nog aan mijn tanden, kan nog steeds geen dingen afhappen of harde dingen kauwen. Volgende week donderdag moet ik naar de Ortho dus ik ben benieuwd.. Ik had gehoopt deze zomer voor de operatie te kunnen gaan maar ik vrees dat dit door alle uitloop niet meer gaat lukken...

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:55

Ik weet niet of ik mijn verhaal moet plaatsen, omdat ik de 2e persoon in 18 jaar tijd ben bij wie het "mislukt" is, zit hierdoor ook erg in een dip, ik ben 2 keer geopereerd aan mijn onderkaak inmiddels.

Groetjes

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:05

heb niet heel het topic gelezen, maar zal even mijn verhaal doen, ben 12dec 07 geopereerd, ook osteotomie..
volgens de chirurg ben ik dus ook een van de weinigen (heb je lekker veel aan) waarbij complicaties optreden. heb sinds de operatie continue onstekingen gehad aan de linkerkant. telkens weer veel pijn.. weer opensnijden... 2weken geleden hebben ze gelukkig het plaatje en de schroeven eruit gehaald aan de linkerkant en kan nu eindelijk weer een klein beetje kauwen..
echt de aardappelpuree en vla komen me me neus uit..
rechts is nog afwachten of het eruit moet denk het wel want het geeft behoorlijk wat pijn.
heb nog steeds helemaal geen gevoel aan de rechterkant, wss omdat ze problemen met de zenuw hebben gehad tijdens de operatie. heb tot een jaar na de operatie kans dat het gevoel terug komt, maar het is tot nu toe nog helemaal dood..
het schijnt bij de meeste wel mee te vallen, maar het heeft bij mij heel verkeert uitgepakt.. gelukkig staat de kaak wel zoals het moest worden, nou nog hopen dat de kaakgewrichtklachten (waar ik de operatie voor aangegaan ben) minder worden..

ben benieuwd wat er bij jou is misgegaan Water_Olivia, Ach gut

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 19:28

Jee cheyentic, wat balen zeg! Wel fijn dat je kaak wel staat zoals het moet, als die klachten nou inderdaad ook nog weggaan! Maar ze hebben geen rede dat het bij jou zoveel complicaties had?

Water_Olivia, ik ben wel heel benieuwd naar je verhaal. Je mag ook pmen. Inmiddels al 2x geopereerd, wat erg! Mislukt klinkt wel erg heftig, ik hoop dat je alsnog je verhaal wilt vertellen want ik wil toch wel goed weten wat alle risico's zijn.

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:34

de arst zegt dat het komt omdat ik heel actief ben, zowel in me werk (fysio) als erbuiten (veeeeel sporten) en dat daarom mijn kaakspier (masseter) een hoge tonus heeft waardoor irritatie gaf omdat het plaatje en de schroeven er tegenaan zitten/zaten..
die zenuw had hij nog niet eerder meegemaakt zei hij. normaal en bij mij alleen links komt de zenuw vanzelf vrij als ze je kaak splijten bij mij moesten ze hem rechts lospeuteren mm voor mm.. vandaar..
ben ook erg benieuwd naar wat er is mis gegaan bij Water_Olivia, dacht dat ik het al slecht had gehad...
heb het met je te doen...

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:54

Vol goede moed ging ik 3 Maart het ziekenhuis in, netjes aan het infuus ging ik om 2uur naar boven om vervolgens om half 3 geopereerd te worden. Na de operatie werd ik wakker en voelde me goed, ik heb nog 2 uur op de uitslaapkamer moeten liggen, dat is procedure. De volgende dag naar beneden om foto's te maken van m'n kaak en toen kreeg ik een klap..M'n kaak was tijdens of vlak na de operatie verschoven, waardoor hij nu dus scheef stond. En zo werd ik naar huis gestuurd.

De volgende dag naar de orthodontist en die zette m'n kaken met elastieken op elkaar, gelijk vanuit de orthodontist door naar het ziekenhuis, waar eigenlijk vrijwel meteen diezelfde elastieken er weer uit werden gehaald en de kaakchirurg ging bellen met mijn orthodontist..Toen ik dat telefoon gesprek hoorde zakte de grond onder m'n voeten weg, ik moest weer geopereerd worden, maar ik mocht gelukkig eerst weer naar huis om aan te sterken en de zwelling moest minder worden want ik was extreem dik in m'n gezicht.

Ik heb een pijn gehad, echt vreselijke oorpijn, hoofdpijn, was doodziek. Gebruikte Antibiotica, Diclofenac, Iburofen bruistabletten, niets hielp. Vooral de nachten waren vreselijk, omdat ik een buikslaper ben maar kon niet anders dan op mijn rug liggen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 22:57

Ach gut jeetje zeg wat naar allemaal, moest dit nu precies jou overkomen .

Maar hoe kan het dan dat jou kaken zijn verschoven? Ze zetten je kaken toch met pennen en schroeven vast?

Waarom deed de ortho er elastieken op?

Mocht je de dag erna al meteen naar huis? Dat is wel prettig toch? Lachen

Hoe is het nu dan? Hoe ging de 2e operatie en wanneer was dat? Vrij snel na de eerste?

Sterkte meis!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:58

Maar, na een week begon ik me beter te voelen, kon weer het één en ander eten, dingetjes ondernemen en ging weer beter in m'n vel zitten. De Donderdag voor de operatie heb ik met pijn en moeite bij de MacDonalds zitten eten omdat ik die Vrijdag (afgelopen Vrijdag dus) mijn kaken voor 4 weken op elkaar gezet moesten worden.

Mijn volgende verhaal over operatie 2 komt morgen want ik ben echt moe en kan op het moment weinig hebben

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 23:04

Oeww 4 weken.. Ik begrijp dat je dat nu hebt sinds afgelopen vrijdag? Jemig, dat is niet niks!

Ik kan me goed voorstellen dat je een flinke dip hebt, het zit ook wel behoorlijk tegen. Maar goed, je eerste halve week zit er alweer op dus nog 3,5 te gaan... We moeten wel proberen beetje positief te blijve Ja

Volhouden dus meis! Welterusten alvast en schrijf maar verder wanneer je er toe in staat bent! No rush!