door rug kramp in me been?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

door rug kramp in me been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 09:58

Ik heb dit al een tijdje en vraag me af of meer mensen dit hebben.
De spieren in mijn rug zitten wel vreselijk vast misschien dat het daardoor komt, ik weet het niet, maar links onderin, net naast je ruggegraat zeg maar trekt regelmatig een hele scherpe pijn, deze pijn loopt door tot in mijn linkerbeen, waardoor ik soms heel raar stom mank ga lopen Bloos
Met lopen word de pijn dan nog erger waardoor het er dus heel stom uitziet.
Soms is het ook een paar dagen weg en dan komt het weer. MEt rijden heb ik nergens last van.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

andrea16

Re: door rug kramp in me been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:00

Doordat je spieren in je rug vastzitten, (misschien bekneld?), kan dit doorstralen naar je been. Weet verder niet precies hoe het zit maar zoiets is het in ieder geval. Zou er echt even mee naar je huisarts gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:01

Het straalt dan uit van je rug naar je been, dat kan!
Waarom ga je niet naar de fysio? Even vragen of hij alles los kan maken?
Veel succes!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:07

Het klinkt als een blokkade van je SI-gewricht. Dit gaat inderdaad gepaard met een scherpe pijn die kan doorlopen naar het been. SI-blokkades ontstaan vaak door asymmetrische belasting van je bekken, bijvoorbeeld doordat je bekken scheef staat. Ook verminderde stabiliteit van het bekken kan SI-klachten veroorzaken. Via de huisarts kan je doorverwezen worden naar een manueel therapeut of een speciale bekkentherapeut (dit kunnen o.a. fysio's, mensendiecker- of cesartherapeuten zijn).

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:40

Oke, bedankt, is dus niks raars Haha!
Heb net de fysio gebeld, donderdag om 12 uur gaat ie er naar kijken.
Bedankt mensen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:13

Heel goed dat je de fysio er naar laat kijken!! Ja Dan kan hij/zij even goed checkken of je geen hernia hebt..
Succes! Lachen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:19

Ik heb dit ook. Vaak gaat mijn nek vast zitten, daar reageerd mijn rug natuurlijk op en daardoor krijg ik pijn in mijn linkerbeen. Wanneer ik dan niet wordt geholpen ga ik door mijn rug. Ik wordt altijd erg goed door een manueel therapeut, hij zet alles weer op de goede plek, en zo kan ik weer een tijdje pijnvrij door het leven.
Sinds ik ben begonnen met intensief sporten, en daardoor ook het versterken van mijn buik en rugspieren heb ik geen klachten meer. Misschien een idee?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:23

hai, heel herkenbaar je klachten, bij tijd en wijl komt het bij mij ook opzetten, dan zit ik behoorlijk vast en ik herken ook die uitstraling naar je benen. Bij mij is het altijd mijn spieren in mijn onderrug, bilspieren en schuine buikspieren, met een beetje pech straalt het uit naar boven en zit daar ook alles vast, lang leve de fysio dan. Succes ermee, ik hoop dat je er snel weer vanaf bent.
Ook wat coby zegt, trainen ! Als ik niets doe loop ik het juist op.