Niet tegen zon/warmte kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Niet tegen zon/warmte kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 22:29

Ik vroeg me af of er meer mensen hier last van hadden, de ene keer is er niets aan de hand en de andere keer hoef ik maar 2 min. in de zon te zitten en ik word helemaal niet goed. Word dan misselijk en soms duizelig. Het kan natuurlijk ook met andere dingen samenhangen, maar het komt steeds vaker voor als ik even in de zon heb gezeten/gestaan en ik vind het eigenlijk wel frappant. Als ik nml in huis in de warmte zit(bijv. zolderkamer) is er niks aan de hand. En dan is het in de zon nog niet eens zo warm, netzoals vandaag bijv. en vorig jaar een keer met een paardenevenement waar het rond de 20 graden was of iets warmer.

dravergekkie

Re: Niet tegen zon/warmte kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:32

mhm ik krijg echt onwijze hoofdpijn als veel in de zon ben en word soms ook niet lekker. maar ik heb nu altijd petje op met die felle zon en drink veel water. en moet zeggen heb er nu geen last meer van.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:35

Ik heb ook last van de warmte, ik kan absoluut niet in de zon zijn. Ik krijg daar echt een ziek gevoel van. Mocht ik toch naar buiten moeten in de zomer, dan meestal met een baseball cap en ik loop in de zomer ook fulltime met een zonnebril op. Die heb ik dan ook overal, standaard in mijn tas, in mijn jaszak eentje, in de auto twee. Als ik die niet opzet terwijl de zon schijnt heb ik geheid binnen 5 minuten knallende koppijn.

De hele zomer ben ik dus binnen te vinden, totdat de zon onder gaat. Van mij mag dit ook wel weer over zijn en mag de herfst weer aantreden! Knipoog

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:20

ik ga zo ie zo niet veel naar buiten met ze zon want ik verbrand snel en wordt gewoon niet bruin.
als ik er telang ik blijf gaat me lichaam een tegen reactie geven en dan gaat me bloed koken (zo noemt de doc het) me lichaam gaat helemaal broeien van de warmte en dan moet ik me gelijk koelen.
heb dit elk jaar en er is niks tegen te doen, jah uit de zon blijven!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:25

Enig idee hoe je bloeddruk is? Ik heb zo´n vermoeden dat die redelijk laag is, vooral in combinatie met bijvoorbeeld te weinig drinken of eten is geen goede combinatie. Het eten van zoute drop kan dan goed voor je zijn, als dat het is..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:21

het word altijd een beetje wazig voor me als ik in de zon heb gezeten en dan ga staan

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:23

Ik raak snel oververhit in het zonnetje (superrood hoofd en wárm!) maar ik mag vanwege huidkanker ook niet (te) lang in de zon. De zomer speelt zich dus voor mij 's avonds en 's morgens af en overdag is het binnenzitten....... toch ben ik dól op de zomer!!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:55

Ik eet zoiezo genoeg zout voorzover ik weet. Eet s'zomers altijd meer, omdat ik dan meer drink. Heb al een keer gehad dat je me bijna letterlijk van de grond kon rapen, zo belabbeld voelde ik me. Maar het irritante is dat vaak als ik me niet goed voel als ik buiten ben geweest dat aan blijft houden tot en met de volgende dag.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:15

Heb ik ook! Erg lastig, lees: bij eerste stevige zon van het jaar buiten moeten lopen voor een examen en na één rondje al moeten stoppen; op reis soms wel de hele dag binnen moeten zitten; in de (warme) winkel plots naar buiten moeten gaan. Ik heb dan steeds het gevoel helemaal geen kracht meer te hebben om nog maar te bijven staan of wat. Ik heb idd een lage bloeddruk (heb periodes dat ik sowieso al bijna flauwval)
@Bienotje: Heeft het dan met uitdroging te maken? Want nu het weer zomer begint te worden wil ik er wel graag vanaf

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:40

Ik, mijn ogen kunnen er slecht tegen de zon, draag ook erg veel me donkere zonnebril, ook altijd een merk, anders houd ie nog de zonnestralen niet tegen. Ook petjes draag ik veel.
Dit komt merendeel omdat ik een migraine mensje ben, ik hou trouwens ook niet van warm water (douche etc) nee, zelfs in de winter niet Knipoog

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:09

Ik heb migraine, dus ik kan me écht niet drukmaken in de zomer, ik moet supersloom fietsen anders kom ik halfdood van de pijn op school aan en met gym is het al helemaal een hel Nagelbijten / Gniffelen

En nu heb ik ook nog eens zonne-allergie op m`n rug wat zo lekker kriebelt Scheve mond