ff lekker rijden en met ambulance afgevoerd worden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

ff lekker rijden en met ambulance afgevoerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:38

Vanmorgen om half elf zou ik het paard van een zwangere stalgenootje van me rijden.
Goed alles opgezadeld en we waren ruim al drie kwartier aan het rijden tot er iets erg gebeurde Bloos
We waren bezig om een beetje overgangen te rijden en zaten in de galop dus annemarie de eigenaarse zeg tegen me rij maar een keer middengalop ik had dit al op de lange zijde bij K naar H gedaan en na een volte gereden te hebben maakt ik haar klaar voor de middengalop op de zijde M naar F we begonnen goed en voor net iets voor B struikel mornig star en kon niet meer op de benen komen en ging op de knieen ik zat inmiddel in haar nek en probeerde me eraf laten vallen want ze kon niet meer omhoog komen maar het was al te laat ik ging samen met mornig star over de kop en eenmaal op de grond aan gekomen rolde mornig star over mij linker onder lichaam heen.
Ik lag op me rechtse zij en morning starwas dus over me linkerbeen en onder rug heen gerold.

Annemarie en 6 andere stalgenoten kwamen er aangesneld, maarik kon niet omhoog komen ik had te veel pijn in me linkse been en in me onderrug en aangezien ik een hernia patient ben vreesde ik dus het ergste. Ze hebben de ambulance gebeld en de was er met nog geen 5 min echt super.
Nou ze hebben me daar onderzocht en me op de brancar geplaats ik ging kapot van de pijn ppff echt niet normaal. In de ambulance werd een infuus toegedient en vertelde de ambulace broeder dat ik zo wat kreeg tegen de pijn.
Me man was inmiddels ook al op stal aangekomen en stond me bij, de broeder in de ambulance zei je krijgt zo wat tegen de pijn en dan kan je een beetje licht worden in je hoofd en hij zei weltrusten, me man zeg je was echt met 1 min vertrokken ik heb ook niks gemerkt van de rit naar het ziekenhuis en eenmaal daar in de kamer kwam ik weer een beetje bij positieve.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen zijn er van al mijn lichaams delen foto's gemaakt en die zagen er goed uit op een nekwervel na dus ben ik daarna nog door de cat scan heen geweest om precies te kijken of deze nekwervel niets beschadigd had bloed afgenomen om te kijken of ik inwendig niets markeerde, gelukkig kwam de arts met goed nieuws alles zag er goed uit op de foto en het bloed was ook oke en ik heb niets inwendigs ik heb alleen alles zwaar gekneusd en kan heel moeilijk lopen of liggen zitten gaat wel. Dus voor mij de aankomende week ff geen paardrijden maar ben wel heel blij dat het zo afgelopen is het had ook anders af kunnen lopen. Aangezien ik geen cap droeg maar vandaag weer met me neus op de feiten ben gedrukt en ik nu maar weer iedere dag met cap ga rijden

Met mornig star gaat ook alles goed ze heeft alleen kras op haar neus van door het zand schuiven met haar hoofd.

Ik ben absoluut weer een ervaring rijker en nu ook weet dan een ongeluk echt in een klein hoekje zit.

Groetjes Bianca

nobillity

Re: ff lekker rijden en met ambulance afgevoerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:40

Ahmai nou heel erg veel sterkte. En veel beterschap Lachen

ReBeL_Valibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:42

Zo, dat valt niet mee!
In iedergeval heel veel beterschap, en fijn dat het zo goed ( Koe ) is afgelopen Ach gut

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:45

veel sterkte,en snelle beterschap.
Een naar ongeluk maar het had erger kunnen zijn.
Dat je snel weer te paard mag!!

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:48

Veel beterschap en ik ben blij dat je "alleen" zwaar gekneusd bent, dit had veel erger kunnen aflopen.
Een paar weken rust en dan weer rustig aan opbouwen met rijden.
Nogmaals beterschap.

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:49

Woow! Dat is wel heel heftig!! Maar Sterkte Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:56

Ai je zal flink geschrokken zijn. Sterkte!
Je hebt wel gelukkig gehad.

Ben je nu bang om weer op je paard te stappen eigenlijk?

(Gewoon nieuwsgierigheid Lachen , ben zelf vorig jaar gevallen
en had een scheur in m'n heiligbeen, gebroken vinger
& uit de kom en sindsdien ben ik doodsbang met rijden
en heb ik er veel minder 'behoefte' aan)

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:21

oei, idd een ongeluk zit in een klein hoekje!
gelukkig heb je niet echt iets heel ernstigs Lachen

Zo was er afgelopen vrijdag nog 1 met het springparcour in hgv met paard en al omgevlogen, paard rolde ook over haar heen.. gebroken arm en iets met het been.. ook afgevoerd met de ambulance..

Veel beterschap Knipoog

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:25

Hoi Meis,

echt schrikken zeg, ben blij om te horen dat het niet iets heel ernstigs is, maar kon merken dat je flink veel pijn hebt.

Ik kom je van de week ff gezeldschap houden Lachen

Liefs
Daf

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:25

Oef, kun je nagaan, gewoon in de bak bij een middengalopje Bloos!. Niet eens een echt riskante onderneming ofzo Haha!.

Gelukkig is het relatief goed afgelopen. Je gaat nog wel een hoop pijn krijgen vrees ik Scheve mond.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:29

Pfff, dat is even schrikken. Het had veel erger af kunnen lopen en dat is gelukkig niet het geval. Sterkte en beterschap!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:33

heeel veel beterschap en sterkte Lachen

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:15

zo dat is wel even schriken!
veel beterschap!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 22:32

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties.. Bloos Bloos
Ik heb geen vrees om nu weer op het paard te stappen ik ben namelijk wel meer gevallen maar nog nooit zoals nu dat ik met de ambulance afgevoerd moest worden.
Ik voel me nu eigen zwaar kl... en morgen zal dat absoluut nog wel meer zijn ik ben bang dat ik niet eens morgen ochtend me bed uit kan komen, maar goed we zullen het wel zien en anders blijven we maar in bed liggen.