Leeg, moe, negatief en niets kunnen hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Leeg, moe, negatief en niets kunnen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:02

Ben het helemaal zat, voor mn gevoel ben ik geestelijk helemaal op.....

Ik heb heel vaak hoofdpijn, spierpijnen, rugpijnen en kleinigheidjes (nu weer gescheurde enkelband wat gewoonweg amper geneest: zelfs nu behandelingen met stroom bij fysio).
Geestelijk kan ik er gewoonweg amper wat bij hebben, netals nu met mijn enkel. Zie dan zo weer op tegen die behandeling (overigens niet pijnvrij). Mede doordat het voor mijn gevoel allemaal geen zin heeft.

Waarom zo als een debiel aan de studie? Ben dermate moe dat ik dingen tig keer over kan lezen en het toch niet op schiet. Het is niet dat ik de studie niet leuk vindt, dat juist wel, maar kan me niet actief aan het leren zetten (toch wel HBO niveau). Zelfs met mijn eigen paard heb ik er last van!
Dat was ook echt de druppel dat er gewoonweg iets niet goed zit. Steek al sinds dat ik op een pony zat mijn hart en ziel in het rijden en nu ineens geen zin hebben in het rijden? Wedstrijden doen me niets meer, soms kan ik niet serieus trainen, zit ik te prutsen, etc.
Komt ook mede dat ik gewoon overal hoop energie insteek en voor mijn gevoel er niets uit komt. Maar met school is dat dan weer niet zo.

Heb een nogal moeilijk paard (merrie, eenkennig, heet, etc.), maar merk dat makkelijker opgeef, terwijl verdorie hoop mensen al balen als ze geen B-proef kunnen rijden (mag niet klagen van mijn punten op wedstrijden), maar bv. met springen hebben we erg moeite (zitten nu op 90cm parcoursjes), maar dan nog! Sommige mensen kunnen niet eens 30cm springen!

Maar echt gewoonweg alles bij elkaar, ook de thuissituatie (veel ruzie, moeder ongeneeslijk ziek en dit alles brengt hoop extra spanningen en irritatie) en nu ook heb ik net besloten om te kappen met mijn vriend (veel kleine ruzies, ik voel me niet lekker, reageer het op hem, etc. etc).

Ik voel me op het moment zo alleen, zo doelloos, helemaal niet gemist. Ben verdomm* altijd voor andere in de weer en kan niet eens zelf lekker ontspannen. Kan niet eens in bad gaan liggen, want dan val ik of in slaap en wordt ik met pijn van verkeerde houding wakker of kan gewoonweg niet lekker liggen en ontspannen.

Slapen? Ook niets, ene dag als een blok en dan ineens wakker worden en soms gewoon overal wakker van worden. Sochtends pijn in knieën, rug en nek en dan al om 12uur gapend rondlopen.
Uitgaan? Tsja helemaal geen zin in, ben verdorie 20!! Zit er tegenop om dan de volgende dagen zo brak te zijn.... Meeste om mij heen kunnen makkelijk nachtje zonder, sommige gaan zelfs 2 dagen....

Daarnaast heb ik gewoonweg weinig tot geen echte vrienden (die je echt alles verteld), want ik vertrouw niemand. Hou nog meer van mijn paard en de honden hier thuis dan de mensen om me heen....
Die gedachte alleen al, doet zo'n pijn, mijn hele gedachte gang is gewoon fout. Voel me daardoor ook fout, mislukt en alles wat erbij komt kijken....

Blegh wat een zeikverhaal.... Psych kan niets voor me doen.... enige wat hij zegt is dat ik in rotsituatie leef..... 'fijn' dat lucht op.... niet dus...

Dan maar hier even mijn verhaal...

Herkennen mensen dit? Zou het erg fijn vinden om een maatje te vinden om mee te babbelen erover en hoe je ermee omgaat. Denk zelf namelijk aan borderline, omdat ik dus af en toe ineens vol energie kan zitten... zolang ik maar niet ga nadenken over alles...
Laatst bijgewerkt door Let_be op 22-04-07 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Re: Leeg, moe, negatief en niets kunnen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:03

Ik denk dat je een burn -out hebt.. Ik heb dit ook en er komen een hele boel symptonen overeen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:05

Klinkt net of dat ik zelf zit te typen, echt alles klopt met mijzelf.
Tips heb ik helaas niet voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:10

mirriejj schreef:
Klinkt net of dat ik zelf zit te typen, echt alles klopt met mijzelf.
Tips heb ik helaas niet voor je.

net als ik, ik had het zelf kunnen typen.. alleen is mijn moeder dan niet ongeneeselijk ziek en rij ik geen wedstrijden en ben ik gestopt met school... de rest klopt als een huis... echter heb ik dit al jaren met ups and down..uiteindelijk ben ik afgeschildert met 'je hebt fybromialgie en ME.'

helaas heb ik ook geen tips voor je.. succes... je bent niet alleeen Ach gut

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:13

Probeer er zoveel aan te doen, op tijd in bed, op tijd uit bed. Goed eten, op goede tijdstippen. Lees nu wat burn-out inhoudt en zit alweer met tranen in mijn ogen.
Ook echt niemand gelooft mij hiero. Doen alsof het normaal is en ik me aanstel. Zelfs geef ik al 4jr aan de huisarts aan dat ik zo slecht slaap, hoofdpijnen en spierpijnen en het moe zijn.... Alsof echt niemand me een duw in de goede richting geeft.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:21

Dit is iets dat ik ook geschreven kan hebben, ben overspannen. Maar voor mij geld hetzelfde als voor Share. Met de psycholoog schoot ik ook niks op, die gaf me gelijk en klaar was het gesprek. En nou heb ik eindelijk werk, het is gewoon te makkelijk en eentonig en werk er nu een maand, ga steeds meer met tegenzin erheen. Het ging wat beter, nu ben ik volgens mij weer terug bij af wat overspannen zijn betreft. Ik heb veel gezeik met mijn ma wat nu wel wat beter gaat. Alleen kan ik helemaal niks hebben en reageer ik het dus ook weleens af op mijn vriend. Daar heb ik elke week wel ruzie mee, maar uiteindelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht gelukkig. Hij heeft al vaak gedreigd het uit te maken, maar we zijn het er beide over eens dat we teveel van elkaar houden om het door zoiets stoms mis te laten lopen tussen ons.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:23

Tjee wat herken ik hier veel uit, alleen heb ik geen ongeneeselijk zieke moeder maar ben ik het zelf (niet dat dat het probleem is)...
Zit er aan te denken om te stoppen met school(goed leren en dan alles vergeten als ik eenmaal de toets voor me heb liggen enz. enz.), heb geen zin meer om te gaan rijden (heb 1 paard en 1 pony met veulen van 2 weken oud) ben erg gauw boos op mijn vrienden (en die heb ik ook niet veel) waardoor ik nu giga ruzie met 1 ervan heb, voel me gewoon k*t.
Op school zeggen ze dat ik in therapie moet, maar ik ken mezelf en weet dat dat niet gaat werken bij mij. Heb niet overal pijn ofzo maar heb wel in okt. '06 mijn middelvinger gebroken met een val van mijn paard en moet nu nog ongeveer 5,5 maanden met buddy's (soort klittebandjes die om 2 vingers kunnen ter versteviging) rondlopen waarna ik dan geopereerd wordt en tussen de 3 en 6 maanden niet mag rijden... hierdoor heb ik enkele maanden niet naar school gekunt en lig nu zo ver achter dat ik niet door kan naar mijn laatste jaar en de opleiding die ik doe is er ook al niet meer. . . damn
Baal echt gigantisch en weet niet wat ik eraan kan doen...
Heb geen tips maar ga dit topic goed in de gaten houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:25

weet je wat ik het ergst vind van allemaal.. en dan kan me die ziekte of wat ik dan ook mag hebben me echt gestolen worden... maar het onbegrip van andere mensen is nog wel hetgeen wat het meeste zeer doet.. 'kommop meid zo erg is het niet.Je bent nog jong dus geef je zelf eens een schop onder je kont. huppakee doorgaan! stel je niet aan '

Misselijk

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:26

QuijoSavan schreef:
Probeer er zoveel aan te doen, op tijd in bed, op tijd uit bed. Goed eten, op goede tijdstippen. Lees nu wat burn-out inhoudt en zit alweer met tranen in mijn ogen.
Ook echt niemand gelooft mij hiero. Doen alsof het normaal is en ik me aanstel. Zelfs geef ik al 4jr aan de huisarts aan dat ik zo slecht slaap, hoofdpijnen en spierpijnen en het moe zijn.... Alsof echt niemand me een duw in de goede richting geeft.

Dat je je zelf zoveel mogelijk ritme aanwent is heel goed. Dat heb ik ook echt nodig. Zelfs in het weekend, dit weekend niet gedaan en ik merk meteen aam mezelf dat het dan minder gaat.

Dat niemand je geloofd heb ik ook, vooral het hoofd van mn opleiding kan met zo veel minachting tegen mij spreken dat ik er niet goed van word en nog neerslachtiger word. Kom op, doe maar even, stel je niet aan, wees even flink.... schouders er onder etc...

Ik vind het moeilijk je tips te geven, maar wil er wel met je over praten.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:28

Bij mij is trouwens niet officieel vastgesteld dat ik ME of fybromialgie heb, ik bedoelde dat het bij mij vergelijkbaar is wat betreft het stoppen met school. Maar mocht ik een van die dingen hebben, zou me helemaal niks verbazen. Klachten komen redelijk bij mij overeen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:37

Ik ben herstellende van een burn-out het gaat nu een stuk beter met mij.. Ik heb wel wat aan mijn therapie gehad en ik kan je wel een paar tips geven..

ik moest elke dag een half uur wandelen , eventueel met je paard flink doorstappen om je hoofd lekker leeg te maken en je conditie weer wat terug te krijgen ( ik had een top conditie ben ex agente)

Niet op rare tijdstippen gaan slapen. Dus niet te laat naar bed en optijd je bed uit.. Niet overdag gaan slapen
Computeren en tv kijken is slecht voor je kost je heel veel energie.
Ga veel leuke dingen doen zolang je lichaam het toe laat..

Ik hoop dat dit je helpt.. Ik heb zelf ontslag genomen en ik vloog omhoog.. Ik ben verder vrij nuchter.. heb wel het en en ander mee gemaakt maar dat ga ik hier iet allemala neerzetten..
Ik wens je veel succes ik begrijp hoe je je voelt je kan beter je been breken dan zien mensen tenminste dat je ziek bent..

ik hoop dat je wat aan de tips hebt..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:40

oef, als je gaat zoeken op bokt, dan kom je een soortgelijk topic van mij tegen,

ook mijn moeder is ongeneeslijk ziek (maar het gaat wel heel erg goed met haar )

mijn vriend ging er een maand nadat ik het van mijjn moeder hoorde, er vandoor met een ander.

toen ben ik gaan werken werken werken werken en nog eens werken, tot ik opgebrand was,
ik had een burn-out
wat jij omschrijft is nog lang geen burn-out maar een depressie of overspannenheid.
een burn-out krijg je door een overspannenheid te negeren, en op dezelfde voet door te blijven gaan.

ik was ook heel erg depressief, je mag me PBen als je erover wilt praten, want ik heb echt in een diep dal gezeten, en weet hoe fijn het is om bij iemand je hart te luchten die je volkomen begrijpt.

heb aan een aantal bokkers een enorme steun gehad destijds.

een overspannenheid moet je rekenen dat de tijd dat je erover hebt gedaan erin te belanden, je die tijd ook zeker nodig hebt om eruit te komen.
ik heb 1,5 jaar erover gedaan erin te geraken, en het duurde twee jaar, met nog een nasleep erbij, in totaal 3 jaar om eruit te komen.
dit is normaal bij een burn-out, dus ga er zeker wat aan doen, voor je daarin beland,want dat is echt heel erg.
de burn-out voor mij betekende dat ik onder andere:
-niet kon slapen
-heel erg depressief was
-ik kon niet meer lezen, niet meer tv kijken, niet meer autorijden
-ik kon geen geld meer tellen

dit zijn "normale"klachten bij een burn-out, ze verschillen van persoon tot persoon,ook kreeg ik fobieen en heel veel lichamelijke klachten erbij

ik ben veels te laat naar de dokter gegaan, om met mijn vuist op tafel te slaan, voorafgaand werd ik eerst helemaal onderzocht op al het mogelijke dat ik maar kon mankeren.
daar kwam telkens niets uit,
en ik wist ondertussen dat het wss een burn-out was, ik heb toen tegen de dokter gezegt dat ik dat dacht, en hij gaf toe dat na al die onderzoeken, en de steeds meer bijkomende klachten, het idd wss een bo was.

ik ben doorverwezen naar het ggz, en ben begonnen met medicijnen
die twee dingen tesamen hebben mij beter gemaakt,
ook de steum hier op bokt, en van vrienden hebben mij weer terug op de rails gebracht.
mensen die ik niet kende stortten mijn pb box vol met lieve woorden, echt fantastisch was dat

maar goed, om op jou terug te komen, ga echt naar de dokter, en sla met de vuist op tafel, schrijf al je klachten op ( had ik ook gedaan,want was toen ook enorm vergeetachtig)
en leg ze voor aan de arts, hopelijk ziet hij dat het menes is en zal hij je doorverwijzen.

je zit nog in het beginstadium,dus het herstel kan heel snel gaan !

laat je paard staan als je geen zin hebt te rijden, want het rijden lukt dan vaak niet, waardoor je frustraties nog erger worden
ga veel wandelen, ookal hou je daar niet van, deed ik ook, en door te wandelen, alleen of samen met iemand, lekker in het bos, worden toch je hersens wat leger,
ga ook dingen doen die je normaal nooit doet, ik ging zwemmen, schaatsen etc, afleidingen zijn een enorme hulp.

je kan me altijd PBen, wil je graag helpen indien nodig;)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:44

ps mij kan je ook pb en herken me in jou verhaal cross monster.. Ik ben nu genezende maar ben er nog lang niet.. Ben ook nog erg vergeet achtig ect

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:48

lindy, jij mag me ook altijd PBen hoor Lachen

het duurt lang om eruit te komen, en vooral de nasleep is eng, want je bent dan nog zo bang dat het terug komt.
de nasleep bij mij betekende dat ik nog erg onzeker was met autorijden, bang om duizelig te worden, en dat heeft best lang geduurd
psychisch heb ik nog steeds mijn ups en downs, maar ben bezig met het afbouwen van de medicijnen, dus het gaat wel heel goed met me Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:51

ik heb gelukkig nooit een depressie gehad.. Ik heb nu wel mijn paard te koop staan omdat ik er geen energie voor heb.. Ik heb in de periode dat ik erg ziek was niet gereden.. Heb een jong paard dat doorgereden moet worden maar heb daar nu nog steeds geen energie voor dus is het eerlijker voor mijn merrie om haar weg te doen. Ik ben nu opzoek naar een recreatie paard die alles al kan zodat ik kan rijden voor de ontspanning dus lekker buiten ritjes kan maken. Ik meed ook grote groepen mensen had ik helemaal geen zin in werd ik moe van. En al die vragen geen zin in...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:53

Share schreef:
weet je wat ik het ergst vind van allemaal.. en dan kan me die ziekte of wat ik dan ook mag hebben me echt gestolen worden... maar het onbegrip van andere mensen is nog wel hetgeen wat het meeste zeer doet.. 'kommop meid zo erg is het niet.Je bent nog jong dus geef je zelf eens een schop onder je kont. huppakee doorgaan! stel je niet aan '

Misselijk

Idd, vooral dat mijn ouders, mensen om mij heen het gewoonweg niet zien. Vooral mn ex, had zo gehoopt dat mij me heel veel kon steunen... Kan nu een relatie niet opbrengen, maar kan moeilijk een vriendschap eisen terwijl hij nog dol op mij is....

@ Lindy1982 : Idd veel regelmaat probeer ik al, scheelt ook wel iets. Maar moet veel op pc door leren... Tv kijk ik amper. Zeker niet voor slapen gaan. Maar probeer veel in mn boeken te duiken, maar dat zelfs draait...

@ crossmonster: Ik loop met deze klachten al 4jr, mag hopen dat het niet 4jr duurt voordat ik eruit kom.... Bedankt voor de tips.

Sms net mn ex of we nog elkaar kunnen zien, gaat hij lekker feesten.... stik nu voel ik me helemaal kl*te. Kan wel iemand gebruiken nu.

Naar dokter gaan durf ik amper, omdat ik het idee dat ze me gewoonweg uit lachen. Ging net zoeken, cursus om je te helpen kost al gauw 2500....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:56

maatschappelijk werk, daar mag je zonder verwijsbrief heen
dat is ook een optie.
en wat die periode betrefd om eruit te komen, in eerste instantie krijg je voor een overspannenheid, stressklachten, die kunnen jaren duren voor je overspannen wordt, als je overspannen bent, dan kun je niet meer normaal functioneren, je probeert het wel, maar moet daarbij ontzettend op je tandvlees lopen, waardoor je zo ontzettend moe wordt.

en ik geloof niet dat je al 4 jaar overspannen bent, want dan was er allang wat gebeurt, gezien een genegeerde overspannenheid vrijwel altijd leid tot een burn-out Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:11

Dan geloof je me niet crossmotor, het begonnen voordat het bij mijn moeder geconstateerd werdt, toen ik in mijn examenjaren zat van het VMBO, sindsdien ups maar vooral downs....

Voel me nu echt zo zwaar klote, op het moment dus helemaal geen aanspraak tegen iemand hier.... Net lekker staan brullen onder de douche, denk dan kan ik er weer tegen, maar die klote buien houden steeds langer aan...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:16

sorry maar ik wil alleen helpen hoor

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:19

sorry, maar je klinkt als je dat zegt net als die andere hier thuis... zit in mn kamer mezelf te verschuilen achter de pc omdat ik voor de rest niets te doen hebt, niemand die me zal bellen of wat dan ook. Dag in dag uit. Iedereen denkt dat het wel goed gaat met me.... Ze hebbe niet eens gezien toen ik paar keer passer op andere manier heb gebruikt... Voel me gewoon zoals ik al zei, compleet niet gemist...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:20

mja maar je bracht het misschien nogal negatief.

ik heb net ook ff flink zitten brullen... lucht zeker op.. het zit mij op het moment ook best hoog. heel me borst onder de rode vlekken die de rest vd avodn blijven zitten... bah.. ik ben blij als ik op vakantoe kan! ff ontspanning... altans dat hoop ik!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:22

verschil is alleen dat ik weet hoe je je kan voelen,
en jezelf iets aanpraten wat wss niet hebt (een burn-out)
dat maakt het alleen maar erger .
ik kan natuurlijk niet in je kruipen, maar van wat je hier schrijft, heeft iemand gezegt dat je een bo hebt, en je gaat zoeken naar de klachten daarvan, waarvan er een aantal overeen komen,
waardoor je gaat denken dat je dat hebt, en je leest de andere klachten, die je dan ook kunt krijgen, geloof me dat was bij mij ook.

maar goed, ik zal het topic verlaten, aan mij heb je blijkbaar dus niet zoveel

heel veel sterkte, ik hoop dat je er snel uit komt

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:22

Ik zit nu idd ook te brullen, kan ook zo pissig op mezelf worde, waarom kan ik gewoon niet genieten van dingen? Waarom iedere keer dat rotgevoel terwijl andere lekker vanalles aan het doen zijn....

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:24

crossmonster schreef:
verschil is alleen dat ik weet hoe je je kan voelen,
en jezelf iets aanpraten wat wss niet hebt (een burn-out)
dat maakt het alleen maar erger .
ik kan natuurlijk niet in je kruipen, maar van wat je hier schrijft, heeft iemand gezegt dat je een bo hebt, en je gaat zoeken naar de klachten daarvan, waarvan er een aantal overeen komen,
waardoor je gaat denken dat je dat hebt, en je leest de andere klachten, die je dan ook kunt krijgen, geloof me dat was bij mij ook.

maar goed, ik zal het topic verlaten, aan mij heb je blijkbaar dus niet zoveel

heel veel sterkte, ik hoop dat je er snel uit komt

ik ben al veel langer aan het zoeken, dacht dat het borderline was. Hoopte het eigenlijk zelfs, zodat ik gewoon tips moest opvolgen. Dat ik nu zo raar overkom is omdat ik nu ff me eigen zwaar klote voel. Morgen kan ik heel anders naar je opmerkingen kijken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:26

ik reken je het ook zeker niet aan,
maar ik kan je blijkbaar niet van dienst zijn, dus dan zal ik ophouden met "moederen";)