Suf door teveel suikers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keukenkast

Suf door teveel suikers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:44

Eigenlijk eet ik gewoon normaal, snoep niet alteveel en drink echt veel water.
Je zou haast toch denken dat als ik een keer een chocoladekoekje, of iets dergelijks met suikers eet, ik nergens last van zou moeten hebben. Toch word ik juist hartstikke duf!
Het was me eigenlijk niet eens opgevallen dat het door de suikers kwam, tot mijn moeder me erop wees..

Zijn er meer mensen die hier 'last' van ondervinden?

Karin

Re: Suf door teveel suikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:49

Ja, dat kan. Dat heb ik ook, ik krijg er ook hoofdpijn van.

Ik heb een schommelende bloedsuikerspiegel. Als ik iets zoets eet op een (relatief) nuchtere maag, dan schiet mijn bloedsuikerspiegel omhoog en vervolgens met dezelfde rotvaart naar beneden, waardoor ik me duf ga voelen en hoofdpijn krijg. Als ik iets zoets eet na een (goede) maaltijd heb ik meestal nergens last van. Die maaltijd neutraliseert dan. Een Mars eten 'om meer energie te krijgen' werkt dus niet voor iedereen. Haha!

Ik krijg overigens ook hoofdpijn van chocola en bananen, daar zit een stofje in waar ik overgevoelig voor ben. En daar word ik ook duf van. Het komt dus vaker voor, je kunt er weinig aan doen, alleen oppassen met wat je eet en op welk moment.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:57

O oké, je bloedsuikerspiegel dus! Daar ga ik eens informatie van opzoeken..

Hoe ben jij erachter gekomen dan dat er in chocolade en bananen een stofje zit waar jij overgevoelig voor bent? Edit; wat doe jij om je bss weer op peil te krijgen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:31

Bijgehouden wanneer ik hoofdpijn kreeg en bedenken of ik voor die tijd iets specifieks had gegeten of gedaan. Meestal ontdek je dan wel een patroon.

Heb ook een keer op suiker laten onderzoeken bij de HA, daar kwam wel een lichte afwijking uit maar niet extreem. Advies was ook om gewoon uit te kijken met wat ik eet. Moet ik sowieso, want ik heb ook gevoelige darmen. En daar geldt hetzelfde verhaal voor: op een gegeven moment weet je wat je wel en niet zonder gevaar kunt eten, hoewel je toch regelmatig voor verrassingen komt te staan. Haha!

Dat in chocola en bananen hetzelfde stofje zit ontdekte ik door een artikel over vrolijkheid. Nou, ik word allesbehalve vrolijk van chocola en bananen. Tenzij ik van tevoren goed heb gegeten. Haha!

Om de spiegel weer in evenwicht te krijgen als het toch fout gaat eet ik alsnog iets neutraliserends, een appel of brood ofzo. Helpt meestal wel. Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:31

ik heb het dus heel apart genoeg met..............brood Knipoog

als ik brood eet sta ik na een tienminuten te trillen als een rietje en zo duf als wat..
dus voortaan eet ik geen brood meer maar andere producten en nu is t goed

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:33

ik heb daar inderdaad ook last van

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:11

als ik te veel suiker eet en drink dan word ik ronduit depri en prikkelbaar en mijn energie niveau daalt naar het nulpunt
dus voor mij zo min mogelijk suiker

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 20:36

Vinden jullie het niet moeilijk dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:06

Ligt eraan. Ik 'zondig' ook wel eens, als ik weet dat ik de rest van de dag niet zoveel meer hoef te doen waarbij ik me moet concentreren. Haha!

Maar moet ik bijvoorbeeld nog autorijden of een opdracht voor mijn werk afmaken, dan is het niet zo slim om hoofdpijn te gaan aanwakkeren. En dat weet ik, dus dan kan ik er ook goed rekening mee houden.