bij mij is hij ooit losgeschoten en daar kwam ik een paar uur later achter toen ik mijn shirt uitdeed en de piercing op de grond viel... toen heb ik al door een dun velletje moeten prikken om hem er weer in te krijgen dus ik denk dat hij geheel dicht is in enkele dagen..
Ik kan hem nu (sinds dat die echt helemaal goed geheeld is) hem makkelijk 2/3 uur uithouden, had vorig jaar zomer een schuimparty met buikschuiven etc. en heb hem toen van een uur of 12 tot half 3 uit gehad. Kon hem daarna zonder problemen er weer in doen!
Maar dat ligt er denk ik ook wel aan in wat voor 'staat' je piercing is, dus als er nog heel iets wond is of iets vocht vrij komt gaat die natuurlijk weer sneller dicht dan als die helemaal geheeld is!
Toen ik heb 2 jaar had, was ik er wel weer zat van maar het heeft heel lang geduurt voordat het gaatje echt dichtzat. Ik heb toen nog wel eens geprobeerd om het in te doen en dat ging goed.
Zal wel per persoon schelen, zelfde geldt ook voor gaatjes in je oor. Ik kan na maandenlang geen oorbellen dragen ze zo weer indoen, mijn moeder groeien deze al dicht als ze deze 24 uur oorbelloos heeft.. Zo zal het ook wel met navelpiercing-gaatjes zijn..
P.s. er is inderdaad een centraal piercing topic..
Volgens mij kan ie al binnen een halve dag al een stuk dichter zijn. Die van mij kan ik dr niet eens uithalen zonder "gereedschap" piercer had dr een iets te klein balletje opgezet en deze ook nog scheef gedraaid, zonder tang lukt het in ieder geval niet. Hoe dat precies bij je oren zit weet ik niet.. ik heb jaren geen oorbellen in gehad maar kon ze dr zo in doen als ik wilde.
ik heb een gaatje bovenin m'n oor en dat had ik toen denk ik een maand of 4 en toen was ik het zat en half jaar lang nix in gehad en toen dacht ik ineens van laat ik dat weer eens doen. en wonder boven wonder ging ie dr in principe zo weer in. dus ik denk ook dat dat heel erg verschilt. bij mij iig kan ik al m'n 'gaatjes' (5 in m'n oren) gewoon leeg laten, zonder problemen.
Die van mij was uitgegroeid, dus heb ik er maar uitgehaald. Na 1.5 jaar ging ik het gewoon eens proberen om er weer door te prikken, en het lukte ook nog! Zit nu wel een dunner staafje in dan gewoonlijk bij en navelpiercing.
Mijn bolletje zit wel goed vast (hoop ik) maar ik krijg 'm ook wel aardig makkelijk los. Ik verwissel ook nog wel vaak van piercing, dus als ie dan heel erg strak is, lijkt dat me ook niet handig
@ mara_lover: Hoe kan je 'm er dan weer instoppen als ie uitgroeid?