Vloeibaar voedsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sven002

Vloeibaar voedsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 08:35

Hej,

Ik heb een medische ingreep gehad die soepel is verlopen.
Maar doordat het nog opgezet is en de hechtingen en daarbij de pijn kan ik nog niet kouwen op mijn voedsel.
Inmiddels heb ik wel honger gekregen, (gisteren avond het eten was verrukkelijk en daar zit jij dan).
Ik weet alleen niet goed wat er allemaal is aan vloeibaar spul.

Ik heb vanochtend met veel pijn en moeite zo'n ontbijtdrankje naar binnen gekregen. De koelkast staat vol met danoontjes maar dat lukt nog niet Verdrietig

Iemand een idee?

Tempus_Fugit

Re: Vloeibaar voedsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:38

vruchtensap of appelmoes of koop anders van die babyhapjes. die schijnen nog best lekker te zijn

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:39

Yoghurt en vla kun je ook wel drinken en drinkbouillon.

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:40

ThaGirl schreef:
vruchtensap of appelmoes of koop anders van die babyhapjes. die schijnen nog best lekker te zijn

Die zijn ook best lekker,Toen mijn nichtje nog klein was een hapje voor haar een hapje voor mij Vork
Zal dan wel de fruithapjes pakken,Je hebt ze ook met spinazie met aardappelen enzo maar dat is vies Clown

Probeer anders van die fruit/yoghurt drinks met alles erin,Zijn bijna een hele maaltijd zit je bomvol van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:42

Hebben jullie een keukenmachiene? Maal daar mee de stukjes eten met kookvocht, jus of boulion zo fijn dat het door een rietje past. Je kan alles apart houden maar ook weer door elkaar heen mengen.

Het ziet er iets minder lekker uit maar proeft werkelijk het zelfde. Kun je wel kleine stukjes door slikken of moet het helemaal vloeibaar zijn? Anders kun je er iets minder vocht bij doen en stoppen met malen als er een aantal kleine stukjes in zitten waar je niet meer op hoeft te kauwen.
Belangrijk is wel dat je het echt goed moet koken, sommige groentes willen nog wel hard blijven.

Daarnaast fruit met appelmoes in de blender. Fruit met sinnasappel sap. Pap met melk, yoghurt. Denk er om dat er genoeg energie moet zijn en eiwitten om te kunnen herstellen.

Milkshakes met ijs, slagroom en fruit kunnen ook heel goed als tussendoortje. Energie en eiwitrijk, vult goed en onwijs lekker.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:44

bij de apotheek kan je een paar pakjes vloeibaar voedsel kopen. als optie als je erg lang niet kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:47

Ze zijn behoorlijk duur en niet altijd krijg je het vergoed, je kan ze ook online bestellen. Meende dat je bij deze site een proefpakket krijgt. www.sorgente.nl

6 tot 8 pakjes dekken de energie behoefte van de hele dag, je zou ook een of twee op een dag naast de rest kunnen nemen.

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 08:48

Harstikke bedankt alvast.

Zometeen mijn broer even op pad sturen Lachen
De tip van Judith_ vind ik een goede voor het avondmaal..
Ik ga echt nog even afzien vrees ik! Maar er zitten een aantal heerlijke tips tussen! Bedankt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:50

duur idd...

Maar 1 of 2, als bijzaak om toch de vitamines en etc een beetje binnen te krijgen.. is het perfect.

Let wel: je hebt ze in siroop vorm en in "milkshake" vorm, de eerste zijn bijv echt doorzichtig roze en mierzoet (de tweede zijn cremeachtig van kleur en smaken ook een beetje cremeachtig ( verschillende smaken ).
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 19-04-07 08:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:51

Hoelang moet je nog?

Als je vrij lang moet zou je bij de dietiste langs kunnen. Ik studeer voor dietste en geloof dat ik nu al weer de helft van het afgelope blok over vloeibare voeding ben vergeten. Maar een dietiste zou je nog meer informatie kunnen geven.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:22

Judith_ schreef:
Hoelang moet je nog?

Als je vrij lang moet zou je bij de dietiste langs kunnen. Ik studeer voor dietste en geloof dat ik nu al weer de helft van het afgelope blok over vloeibare voeding ben vergeten. Maar een dietiste zou je nog meer informatie kunnen geven.

Mijn moeder is dietiste Ja Zij geven ook wel aan patienten van die pakjes drinken waar de voedingswaarde van 1 dag volgens mij compleet in zit. Kun je niet in een keer leegdrinken, maar wil wel verdeeld over de dag. Mijn oma heeft ze ook een tijdje gedronken omdat ze ook niks meer binnenkreeg en toen heeft mama ze voor haar geregeld. Lachen

Verder; appelmoes, alles met de blender, etc.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:56

zelf een shake maken van gepureerd fruit en melk of yoghurt. Dat deed een vriendin van mij toen ze 2 maanden vloeibaar moest eten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:57

misschien zijn breakers ook wat?? heb je geen lepel in je mond maar alleen het kleine tuutje.

en verder misschien pap?? (je weet wel baby pap wat je aan moet maken met melk) als je die met velzels neemt vult het ook wel goed Ja

verder kan je misschien voor savonds als je toch iet "warms" binnen wil krijgen wat aardappel puree nemen? (kan je gewoon met verschillende smaken kopen van het merk maggi, je hebt ze in kaas,bieslook enz.) "slurpt" ook makkelijk naar binnen.

veel sterkte ermee!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:06

ThaGirl schreef:

Vingers aflikken jummie babyhapjes !!

Verder; brinta, vla, yoghurt, soep, drinkontbijt enz