help wat moet ik doen kaak op slot !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tutje_D

help wat moet ik doen kaak op slot !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:57

heey,

ik heb sinds vanmorgen dat ik mijn mond bijna nietmeer kan openen.
als ik hem openwil doennn doet het ook veel pijn.
weet iemand wat ik hier tegen kan doen.
want ik heb hier erg last van

groetjes

Myrtje_

Re: help wat moet ik doen kaak op slot !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:58

Eerste wat me te binnen schiet is de eerste hulp.

Mn moeder heeft er af en toe ook last van, maar bij haar is het na 5min weer normaal

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:00

ja ik zou even dokter bellen, die kan je vast precies vertellen wat je moet doen. niet zomaar advies aannemen van 'de alwetende bokker', want die kunnen er ook flink naast zitte en zo gaat er wat heel fout met je kaak.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:00

bij mij helaas niet.
als ik een vinger op een bepaalde plaats duw heb ik er alleen geen last van maar ik kan moeilijk de heletijd met een vvvinger op mijn kaak gaan lopen.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:01

oke bedankt thagirl

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:52

bel gewoon de arts op of huisartsenpost ( daar werk ik ) ze bellen echt voor minder hoor ! Niet gewoon afwachten maar bellen daar kunnen ze je verder helpen.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:05

ik heb zoiets ook eens gehad, kon mijn mond net 2 cm opendoen en dan zat hij vast.
ik ben naar de huisarts geweest en hij noemde dit een "bokserskaak"
ik mocht een tijdje mijn mond niet te ver opendoen (geen appels eten,oppassen met gapen enz..) om zo mijn kaak rust te geven.
heb er daarna nooit meer last van gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:03

Even de tandarts bellen of nja huisarts kan ook.
Die schuift je kaak dan eerst naar beneden en dan naar achteren en dan plop zit ie weer. Haha!

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:55

ik heb dit altijd. de ene dag kan hij gewoon open en de andere dag bijna niet. dit komt omdat mn kaak 'uit de kom' gaat doordat ik 's nachts lig te klemmen met mn kaken, dus mn kiezen heel hard op elkaar druk. deed dit ook overdag tot ik er op ben gaan letten, nu dus alleen nog 's nachts maar dat gaat onbewust in mn slaap. er bestaan hier wel een soort bitjes voor, die op maat gemaakt worden door de kaak chirurg of tandarts.
dus ik zou zeker even in de gaten houden of je niet onbewust klemt. of even langs de ha of tandarts

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:20

Hoe is het afgelopen?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:58

Ik heb het ook heel erg gehad.
Als je slim bent dit regelen bij je TANDARTS die stuurt je door naar de tandarts in het ziekenhuis+ naar de bijbehorende fysio's. Vaak heeft het er mee te maken dat je onbewust je kaken op elkaar klemt.
Dit kun je zelf al proberen te voorkomen er aan te denken je tong tegen je verhemelte aan te drukken, dan kunnen je kiezen nl niet op elkaar.
Je huisarts zal je niet snel doorsturen naar zo'n tandarts maar zou event. ook kunnen.
Vooral als je er vaak last van hebt kan het echt helpen, ik heb 2 a 3 weken lang bijna de hele dag met mn kaak op slot gelopen en das echt geen pretje.
zo'n bokserskaak kan wel, maar dat is alleen als het een keer gebeurt. Meestal komt het door klemmen oid en heeft geen appels eten enzo weinig zin.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:44

Hmm ik ben hier ook wel benieuwd naar, heb dit al zo'n twee jaar (zeer vervelend) dan "slaat" mijn kaak eruit (meestal als ik hem op normale positie heb) en wanneer ik hem iets "buig" (dat ze niet meer correct op mekaar staan) en hem dan open doe, kan ik hem weer normaal opendoen, erg vaag, en vervelend! Maar wanneer ik hem dan weeer dichtdoe, hoor ik een harde "knak", auwie... Vandaag heb ik er vrij weinig last van, maar soms dagen dat ik gewoon niet kan praten!

Ik ben hiervoor al naar de dokter, tandarts, kaakchirurg geweest, maar ze zeiden alleen dat ik hem overbelast had door teveel kauwgom te eten, maar zit er nu toch al echteen paar jaar aan vast!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:53

Nikki_jimmy schreef:
Hmm ik ben hier ook wel benieuwd naar, heb dit al zo'n twee jaar (zeer vervelend) dan "slaat" mijn kaak eruit (meestal als ik hem op normale positie heb) en wanneer ik hem iets "buig" (dat ze niet meer correct op mekaar staan) en hem dan open doe, kan ik hem weer normaal opendoen, erg vaag, en vervelend! Maar wanneer ik hem dan weeer dichtdoe, hoor ik een harde "knak", auwie... Vandaag heb ik er vrij weinig last van, maar soms dagen dat ik gewoon niet kan praten!

Ik ben hiervoor al naar de dokter, tandarts, kaakchirurg geweest, maar ze zeiden alleen dat ik hem overbelast had door teveel kauwgom te eten, maar zit er nu toch al echteen paar jaar aan vast!

Je tandarts je door laten verwijzen naar de tandarts in het ziekenhuis + de bijbehorende fysio's.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:48

Mijn kaak schiet ook weleens verkeerd en dan hoor je ook een harde knak. Maar dan beweeg ik hem zelf weer goed. Wel irritant.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:53

Ik heb er ook geregeld last van, vooral als ik veel en hard praat.
Een keertje bleef het zelf een paar dagen achter elkaar, lekker makkelijk met eten!
Dus ik naar de tandarts, die zei dat het gewoon spierpijn was (terwijl het helemaal niet zeer deed, voelde er niks van, kon alleen mijn mond niet open krijgen!)
Ik moest maar een paar dagen geen stokbroodjes meer eten.

Dus naar de tandarts ga ik daarvoor niet meer, heb er toch geregeld last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:43

Hoe is het nou afgelopen?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:59

il heb het ook erg vaak, ook knakt mijn kaak altijd als ik hem ver open doe. 1 keer in de zoveel tijd wordt ik snachts wakker met een kaak die op slot zit en als ik hem dan 1 keer hard knak is hij weer los maar doe ik hem dan weer dicht dan zit hij weer op slot ( word je wel moe van Tong uitsteken )
hoe is het afgelopen bij je ??