Dietist voor dunne mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Dietist voor dunne mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 14:32

Ik weet dat er al een topic is over te dunne mensen. Helaas heb ik ook met hetzelfde te kampen.
Ik ben 21 jaar oud, 1,75 lang en 56 kilo. Ik voel me net een gratenpakhuis terwijl ik wel alles kan eten wat ik wil. Ik vind dat ik normaal eet. (ontbijt wel met een flinke kom Muesli, 4 boterhammen smiddags en een grote portie warm s' avonds + alle extra's) Toen ik net op mezelf ging wonen kwam ik eindelijk aan (59 kilo) maar dit is er nu ook weer af...

Omdat ik dit spuugzat ben wil ik graag weten of iemand van jullie ervaring heeft met een goede diëtiste om aan te komen. Tips zijn welkom.

Als dit in het andere topic al genoemd wordt, dan is slotje ook goed. Bloos

Qimm

Re: Dietist voor dunne mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:35

mijn dietiste begeleid ook veel (te) dunne mensen of mensen die met anorexia oid kampen. Dus het is misschien best een goed idee Lachen

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 14:38

Moet je dat via je huisarts regelen of kan je gewoon er naar toe gaan?

Ik ben nl heel mn leven al te dun geweest...en het woordje anorexia heb ik genoeg naar mn hoofd gehad. Godzijdank dat ik dat niet heb...maar daarom is het nog wel vervelend...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:39

Bel eens naar de huisarts, die kan je vertellen of je een doorverwijzing nodig hebt en hoe het zit met verzekering evt.

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:52

In groep 7/8 liep ik ook bij een dieëtiste. Omdat ik ook vooral erg slecht eet, en ook nogal klein/licht ben.

Het heeft een tijdje geholpen, was wat groter geworden enzo.
Maar toen ik niet meer terug hoefde te komen, is het weer 'fout gegaan', nu eet ik weer net als eerst.

( Ik ontbijt wel goed, maar eet gewoon één broodje, drink weinig, en bijv. maar één aardappel, of alleen een keer een stukje vlees )

Omdat jij wel goed eet (iig, wat ik nu van je lees) weet ik niet of het nodig is dat je naar een dieëtiste moet, maar je kan altijd naar de dokter gaan! Lachen

(Inmiddels vind ik het niet zo heel erg meer dat ik klein/licht ben, want mn moeder was vroeger net als ik. Dus daar zal het wel aan liggen Knipoog )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:08

je moet wel verwezen worden door je huisarts natuurlijk. Maar de dietiste kan je een goed voedingspatroon aanbieden wat bij jouw lichaam en persoon hoort.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:33

Huisarts, en dan word je doorverwezen naar de dietist (is bij mij ook gebeurd, ik ben alleen nooit naar de dietist gegaan Nagelbijten / Gniffelen)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:57

diëtisten zijn er voor iedereen, te zwaar , te licht wat dan ook Lachen
dus ik zou als ik jou was even langs de HA gaan en een verwijzing naar 1 vragen
die heeft waarschijnlijk ook ervaring met welke goed is en minder

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:37

Een meisje dat bij mij werkt heeft een pillen gekregen waardoor ze meer gaat eten. Weet niet of het werkt en of het wel gezond is. Want die pillen wekken bij haar gewoon honger op zodat ze bijna de hele dag honger heeft.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:52

dat klinkt ongezond... eerlijk gezegd.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:58

lijkt me ook niet gezond..ik heb nou al zo snel honger...moet je nagaan als je de hele dag door honger hebt...
Maar iid misschien even afspraak maken voor doorverwijzing.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:57

ik heb moet ook naar de dietiste ben naar de dokter gegaan en heb een verwijskaart gekregen,maandag moet ik maar eens bellen. ik moet erheen omdat ik dus erg dun ben en niet goed eet omdat ik te bang ben dik te worden

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 14:10

jeetje kan ik me niet echt voorstellen ... ik eet juist om dik te worden... maar hopen dat het lukt! Sterkte!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:25

Welshcobfan schreef:
Huisarts, en dan word je doorverwezen naar de dietist (is bij mij ook gebeurd, ik ben alleen nooit naar de dietist gegaan Nagelbijten / Gniffelen)

hahaha hier idem dito..

ben doorverwezen naar een dietist (ik ben ook te mager)
Maar ben nog niet geweest!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:02

Ik ben echter wel al 8 kilo in 1 jaar aangekomen, zonder dietiste Nagelbijten / Gniffelen door structureel om de 1 a 2 uur iets te eten met veel voedingswaarde. Ook al had ik geen trek, ik moet van mezelf eten. Ik ben nu eindelijk boven de 50 kilo Lachen (en dat is gezond voor iemand van 1.65 met lichte botstructuur, als was ik met mijn 48 kilo ook gezond volgens de dokter ivm botstructuur. Maar iets erbij was wel beter Tong uitsteken) Overigens altijd ik altijd al genoeg, alleen ik zorg ervoor dat ik veel meer ga eten als ik beweeg. Maar ik zal nooit echt de 55 halen, en bedankt snelle spijsvertering Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:39

In elk geval altijd ietsje meer eten zodat je na elke maaltijd vol zit. Dus niet eten tot je genoeg hebt, maar echt tot je vol zit.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 08:54

Geloof me...dat gebeurt Lachen En ik heb periodes gehad dat ik echt alles at wat los en vast zat...dus de hele dag door. Maar zelfs dat hielp niet...en het gaat zo tegen staan dan.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:38

Ik ben ook 21, ben dan wel 1.71 maar weg maar 50,9....heb een hele tijd 54 gewogen maar sinds september ben ik heel erg gestresst geweest en ben het lichtelijk nog steeds en kom daardoor helemaal niet aan en eet ook goed.
Toen der tijd kreeg ik een verwijsbrief van de HA maar was toen al druk met andere medische redenen en zal dus binnekort er toch heen gaan.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:33

is er niet iets met je schildklier dan? Als je de hele dag eet, zou je toch zeggen dat je in elk geval iets moet aankomen. De huisarts kan hiervoor bloed afnemen (dacht ik) en daarna medicijnen voorschrijven zodat je schildklier wat langzamer gaat werken, en je spijsvertering dus langzamer gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:12

als je spijsvertering langzamer gaat, ben je juist sneller dik. Ik heb een enorm snelle spijsvertering en kan dus daardoor niet aankomen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:13

je schildklier kan ook te snel werken, dat wil ik zeggen met wat ik had getypt. mis stond het er wat vaag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:17

Ik snap je nu idd Lachen

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:49

Mijn moeder is Dieëtist..
Ze helpt ook wel eens mensen met ondergewicht..
Dus het lijkt me slim om langs een huisarts te gaan, en dan kan die je doorverwijzen naar een Dieëtist.
Er word dat precies gekeken naar wat je eet, en wat er veranderd kan/moet worden, om je aan te laten komen.
Volgensmij is vooral een goed eet-ritme erg belangrijk.

P.S... als je om adviezen gaat vragen, het is iets wat uitgebreid behandeld moet worden, dus er moet echt gekeken worden naar wat je eet. Dat gaat nogal veel werk worden als me moeder dat voor half bokt moet gaan doen Knipoog...